Vectra A, C20NE, F16: Kytkinremppaan työkaluja?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
urjaman
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Vectra A, C20NE, F16: Kytkinremppaan työkaluja?

Viesti Kirjoittaja urjaman »

Hei,

Eli tuommoinen pieni pihaprojekti on näemmä ilmestynyt, vectra olis kiva saada liikkumaan parempaan paikkaan ennen lumen tuloa...

Kaipuussa olisi työkalu tuon vaihdelaatikon akselin (input shaft) ulosvetämiseen (ja ehkä takaisin työntämiseenkin) ja sitten ehkä ne kytkinlevyn ja asetelman yhdessä pitävät "klipsit" - nämä kuulemma tulisi uuden sarjan mukana myös mutta olisi se silti vaiva ettiä penkki missä irroittaa ne uudesta että saa ne kiinni vanhaan että vanhan saa ulos ja taas penkkiin ...

Eli jos jollain on tässä lähialueella (hyvinkää keskipisteenä) saatavilla näitä vuokrattaviksi (tai jopa ihan vaan lainaan) niin kiinnostaisi (todennäköisesti jos rahaa siirrellään niin ensi kuun puolella..).

Myös muut vinkit hommaan otetaan vastaan.
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra A, C20NE, F16: Kytkinremppaan työkaluja?

Viesti Kirjoittaja TJT »

Itse hoidin kytkinrempan(F20) ilman sen kummempia erikoistyökaluja.
Ulosvetäjänä toimi M7 pultti ja sorkkarauta(okei tätä varten joutui ostamaan about 10€ kierresatsin, että sai M8 pultista tehtyä M7:n) ja klipsit otin irti ja siirsin uuteen asetelmaan ihan perusmallin ruuvipenkissä.
Ne klipsithän ei ole uudessa kytkinsarjassa kiinni, vaan tulevat irrallisina mukana.

Ekaa kertaa eläissäni moisen homman tein ja menikö siihen jopa puolitoista tuntia...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
urjaman
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja urjaman »

Tuo on kyllä ajattelemisen arvoinen idea uudelleenjengoittaa M8 -> M7, kiitos siitä. Olin katellut aitoja M7 mutta löytyi vain netistä ja kovin lyhyitä. Tosin minä olin ajatellut jotain sorkkarautaa monimutkaisempaa (=> syy miksi etin pitkää pulttia), sekin kuulostaa mielenkiintoselta (tosin ei ole paikallisessa työkalulaatikossa sitäkään - sanotaanko että ei ole ihan suunniteltu kytkinremppaan/mihinkään näin isoon...).

Kiitos myös tuosta tiedosta että tarvitsee ruuvipenkkiä jokatapauksessa.

Niin ja lisätiedoksi että se XZN päätyminipulttimikälienee on jo saatu auki eli siihen ei tarvitse apuja.
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
akuhil
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Siellä on M7 pultti aika lähellä, nimittäin vaihteiston alapelti on niillä kiinni.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla pitäisi olla tallessa pidempi pultti, johon on päähän hitsattu 7mm kierretankoa. Joutaa kyllä lainaan. Tehty juuri tuota hommaa varten.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
akuhil
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja akuhil »

Pitkä on yleensä parempi, mutta olen tolla lyhkäsellä onnistunut abaut ainakin kymmenkunta kertaa:)
Vastaa Viestiin