Ongelmani yksinkertaisuudessaan, neliveto ei toimi, sitä rataa ABS:t ei toimi ja niin edelleen, ketjureaktio on valmis.Tähän luulisin että se "painetiiviste" on rikki koska ATF:ää pukkaa ulos ihan huolella. En ole löytänyt oikein apua ja tietoa että pystyykö tuon tiivisteen vaihtamaan? Joka paikassa lukee että kallis tiiviste, laittakaa lukko jakolaatikkoon. Niin no, onko se kallis 200€ vai kallis 1000€,ja saako sitä tiivistettä muualtako marmoritiskiltä?!? Mutta sitte nuo lukot? Jotkut levyt korvataan toisenmallisilla levyillä ja son siinä, mutta mitkä levyt ja mistä niitä toisenlaisia levyjä saa?!?
Kuvia olisi kiva saada jos jollakin kyseinen remontti olisi ikuistettuna tallessa. Oma autoni menee alkuviikosta talliin pukeille ja voimansiirto saa hoitoa.
Opel Calibra 4x4 Tbo voimansiirto apua!!
-
sedan c18xe
- 'Senator'

Re: Opel Calibra 4x4 Tbo voimansiirto apua!!
jakolaatikon kitkalevyt korvataan metallisilla levyillä missä on hammastus molemmin puolin jolloin neliveto on jatkuvasti kytkettynä
ja jakolaatikon hydrauliikan voi poistaa käytöstä.
ja levyjä ovat teettäneet metallifirmoissa ja varmaan löytyy ylimääräisiä joltakin täällä forumilla esim. nimim. madi:ltä varmaan löytyy!
joku muu varmaan tietää että vieläkö tunexilta saa parempaa painetiivistettä noihin jakolaatikoihin...ja kysy madi:ltä siitä painetiivisteestäkin
aikoinaan häneltä sain omaan jakolaatikkooni sen paremman painetiivisteen.
ja jakolaatikon hydrauliikan voi poistaa käytöstä.
ja levyjä ovat teettäneet metallifirmoissa ja varmaan löytyy ylimääräisiä joltakin täällä forumilla esim. nimim. madi:ltä varmaan löytyy!
joku muu varmaan tietää että vieläkö tunexilta saa parempaa painetiivistettä noihin jakolaatikoihin...ja kysy madi:ltä siitä painetiivisteestäkin
aikoinaan häneltä sain omaan jakolaatikkooni sen paremman painetiivisteen.
Okeij, kiitos vinkistä.Kuuklaan tuon tunexin niin eiköhän ala jotain selvitä. Olen aika uusi käyttäjä tässä foorumilla. Miten saan "yhteyden" tuohon "Madiin"?? Kumpaa itse suosittelisit, sitä painetiivistettä vai lukkoa? Itsestäni jotenkin näin mutu-tuntumalla että tuo painetiiviste kantsii vaihtaa ja matka jatkuu. Saakohan noissa jakolaatikoissa käyttää jotain eri hydrauliikkaöljyä? Esimerkiksi sellaista mikä kestäisi paremmin pakkasta. Talvi se taitaa olla mikä noita tiivisteitä särkee.
GM:n oma jakolaatikkoöljy. Ei mitään muuta kannatakaan laittaa.Mic_Coo kirjoitti:Saakohan noissa jakolaatikoissa käyttää jotain eri hydrauliikkaöljyä? Esimerkiksi sellaista mikä kestäisi paremmin pakkasta. Talvi se taitaa olla mikä noita tiivisteitä särkee.
Pakkanen ei tiivistettä yleensä riko, vaan väärä käyttö.
Madalletaan korjaamatta takapään cambereita, laitetaan mitäsattuu sekarengastuksia ja ennenkaikkea huollon puute.
Jakoaskin öljyt tulee vaihtaa 7 500-10 000km välein.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Madallettu, ja silmällä näkee että takapään camberit ei ole lähelläkään oikeaa kohtaa,(ajettu noin ties kuin kauan ja kenkää on autoparka saanut), kaveri jolta auton hommasin on näkyy ajanut sekarenkailla.Puhjennut kumi,tilalla vararengas jolla päästetty pitempäänkin,(onneksi rengaskoko vastaa lähes oikeaa), ja ulos tulleen öljyn väristä ja hajusta päätellen ei ole vaihettu ikänä. Tässäpä mielenkiinnolla nosteleen auto pukeille ja jakoaski pöydälle. Taitaa olla muutakin mennyt/menossa lootasta kuin pelkkä painetiiviste. Ainoa positiivisuus asiassa että metallia ei ole yhtään ulostulleen öljynseassa.
Mutta oikeaan osui joka uumoili vian johtuneen muusta kuin pakkasesta. Talvella tosin tämä neliveto on sipannu ja seissy siittä asti.
Mutta oikeaan osui joka uumoili vian johtuneen muusta kuin pakkasesta. Talvella tosin tämä neliveto on sipannu ja seissy siittä asti.
-
sedan c18xe
- 'Senator'

http://www.opelclubfinland.fi/forum/mem ... file&u=644
tuolta sitten vain lähetä yksityisviesti..
saattaa olla että ei oo ihan just tavoteltavissa mut kokeile ainakin.
madi teki mulle vahvistetun jakolaatikon ja oon tyytyväinen ollut, oon ainakin itte lukitsemattoman
laatikon kannalla mutta jos halvemmalla haluaa päästä niin sitten ne lukitusrenkaat sinne jos laatikko muuten
osottautuu ehjäks. ja mulla jakolootassa öljynä redline..nyt en muista tarkalleen mitä.
tuolta sitten vain lähetä yksityisviesti..
saattaa olla että ei oo ihan just tavoteltavissa mut kokeile ainakin.
madi teki mulle vahvistetun jakolaatikon ja oon tyytyväinen ollut, oon ainakin itte lukitsemattoman
laatikon kannalla mutta jos halvemmalla haluaa päästä niin sitten ne lukitusrenkaat sinne jos laatikko muuten
osottautuu ehjäks. ja mulla jakolootassa öljynä redline..nyt en muista tarkalleen mitä.
Mielipiteitä on monia, mutta itse olen sitä mieltä, ettei turvallisuuden nimissä (jos ajat talvella) kannata laittaa lukituslevyjä jakolaatikkoon, vaan
viisainta on fiksata tuo hydraulisysteemi.
Mulla on Tunexilla korjattu jakolaatikko (painetiiviste vaihdettu) ja olen ajanut tuon painetiivisteen vaihdon jälkeen n. 300 tkm (kyllä, n. 300 000km) ja
neliveto toimii edelleen täysin moitteetomasti. Koko autolla (turbo-Vectra) ajettu n. 420 tkm ja edelleen alkuperäinen jakolaatikko toimivana paikallaan.
viisainta on fiksata tuo hydraulisysteemi.
Mulla on Tunexilla korjattu jakolaatikko (painetiiviste vaihdettu) ja olen ajanut tuon painetiivisteen vaihdon jälkeen n. 300 tkm (kyllä, n. 300 000km) ja
neliveto toimii edelleen täysin moitteetomasti. Koko autolla (turbo-Vectra) ajettu n. 420 tkm ja edelleen alkuperäinen jakolaatikko toimivana paikallaan.