Astra g 2001 1.8 16v öljynsuodattimen kotelo
Astra g 2001 1.8 16v öljynsuodattimen kotelo
Onko kellään kokemusta millä tuon öljynsuodattimen kotelon saisi parhaiten auki? Tuntuu olevan todella tiukassa kiinni ja väliin ei saa kunnolla työkalujakaan. Öljynsuodatin siis sisäpanos mallinen.
Re: Astra g 2001 1.8 16v öljynsuodattimen kotelo
Ihan räikällä/lenkillä lähtee. Voimaa vaan ja jatkovartta jos ei muuten. Ko sit laitat takasin nii ei ihan nii tiukkaa, nii lähtee enskerral sit ihan hyvin irti ilman jarkovarsiakin.Longcan kirjoitti:Onko kellään kokemusta millä tuon öljynsuodattimen kotelon saisi parhaiten auki? Tuntuu olevan todella tiukassa kiinni ja väliin ei saa kunnolla työkalujakaan. Öljynsuodatin siis sisäpanos mallinen.
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
ex: Astra G 1.8 sport -01
Korkki tuosta kotelosta irtoaa 24mm räikällä, kotelo on kiinni pohjalta 12mm kuusiokololla... Itseltä ainakin lohkesi pala kotelosta kun oli joku laittanut hampaat irvessä kiinni ja korkkia avatessa kotelo pääsi pyörähtämään...
- Undertaker
- 'Diplomat'

ja kannattaa olla sitten tarkkana avauksen/kiinnityksen kanssa ettei suodatinjalka pääse pyörähtämään. Ja jos pääsee niin muistakaa kääntää takaisin oikeaan kohtaan että on öljykanavat kohdillaan.
Mulla oli kans ihan sairaan lujassa. Sai pelätä rystysienn puolesta. Onnekd mulla oli sellanen 50cm pitkä 1/2" väännin niin sillä irtos. Oikea kiristysmomentti on 24Nm eli ei juuri mitään. Ihan sormilla räikästä vääntäen. Se O-Rengas kun ei olepuristavalla pinnalla vaan "kaulalla", niin liikakiristys ei vaikuta mitenkään sen tiiviyteen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Tämä keskustelu on alkanut jo vuosia sitten, mutta minä olen tämän ongelman parissa juuri nyt. Joku on kiristänyt öljynsuodattimenkotelon korkin niin tiukkaan, että koko kotelo pyörähti ja siitä lohkesi pala, mutta korkki on edelleen tiukasti kiinni.
Onko muut olleet tässä tilanteessa ja miten saitte auki?
Lohjennut pala on vain pieni sen reunasta, onko muilla kokemusta tästä? Pitikö kotelo uusia?
Hyvät neuvot on nyt tarpeen!
Onko muut olleet tässä tilanteessa ja miten saitte auki?
Lohjennut pala on vain pieni sen reunasta, onko muilla kokemusta tästä? Pitikö kotelo uusia?
Hyvät neuvot on nyt tarpeen!