Kulmien säätöä eteläpohjanmaalla..?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Kulmien säätöä eteläpohjanmaalla..?

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Noniin, nyt on GSi vihdoin ja viimein ajossa, tai siis valmiina ajoon, kulmat on ison alustaremontin/-päivityksen jälkeen miten sattuu joten nyt kysynkin ammattitaitoista ja suht edullista paikkaa tässä Vaasan seudulla tai n.50km säteellä Vaasasta.

Kovin paljoa ei viitti ajella kun harittaa sen verran että menee pian sakoille eturenkaat. Ja ajettavuuskin on nyt vähän niin ja näin.

Alustassa on kaikki uutta joten pitäisi olla säätäjällekin kiva laittaa, toki toivon ymmärrystä alustageometrian alkeista sekä kynäalustasta ja että ei laitettais ihan tehtaan arvoihin. Toki on ehkä järkevin että itse laitan jäykkyyden ja ajokorkeuden kotona valmiiksi ja sitten säätäjä tekee oman hommansa. Matalan auton kulmien säätö ei taida joka paikassa onnistua kun ei saa laseria menemään auton alla.. ainakin pari paikkaa Vaasassa on mitkä nostaa kädet pystyy jos on "lintta-alusta" :banghead:

Oon kuullut niin paljon hyvää ja huonoa SAMOISTA liikkeistä että en uskalla mennä kokeilemaan kuka osaa rikkoa mitäkin ja mitenkä huonosti auto seilaa sen tai sen säätäjän jälkeen. Kerralla saa tulla hyvä.

Kiitoksia jo etukäteen.
"On tämä saatana työmaa!"
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Kulmien säätöä eteläpohjanmaalla..?

Eikö kukaan osaa suositella esim. Seinäjoelta mitään hyvää paikkaa..? Onhan täällä nyt Seinäjokelaisia Opelisteja ja jotka ovat suuntaukset käyny laittamassa. Vaasassa muutamaan paikkaan soittelin niin hinnat alkaen 85€ minun tapauksessani ja jonoa sen verran että ei tartte ajella ollekaan tänä kautena.. eli ASAP pitäis päästä hoitaan tuo rasti.
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mä kävin täs seinäjoella vianorilla passatin säädättämäs(maavaraa oli sillon joku 7-8cm) onnistu hyvin ja pyörät kulu tasasesti ja hintaa olis joku 80€-99€.

Jotkut käyny tuos j-rintajoupillaki herralankadulla säädättämäs ja kehuneet halvaksi ja hyväksi, ja epäilisin että tontitettujenki autojen säätö onnistuu, kun ainaki yhdellä huoltomiehistä pirun kentäs olevia pirssejä.

Kantsii varmaanki soittaa tuonne herralankadulle mitä olis hintaa ja miten homma toimii.
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Ootko Vaasan Vianorilta kysyny? Ite oon omegaa säädättäny sielä, seurannu vierestä ja camber katottiin sen mukaan että saa spacerit vielä väliin.

Alustan korkeus yms. toki tietysti säätää ensin ite kohdalleen.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Kiitoksia vinkeistä. Juu toki korkeuden ja jäykkyyden laitan ensin kotitallissa, sitten hissun kissun säätöön. En mä nyt mitään ratasäätöjä hae, riittää kun on kaikki OK ja "vihreällä" 8)

Polttelee vaan niin helwetisti ku koko kesä pajatettu ja NYT olis kaikki tiptop, niin JOS saisin edes kuukauden verran vaan ajella ja nauttia. Botniaringille pyrin menemään vielä ennen lumia vetään kypärä päässä.

Kyllä AVO'n iskarit ja LMS Race Coil -kynäjouset on vaan hyvän tuntuiset. Toki asennuskin on hyvin tehty ja ajatuksella juurikin tähän autoon.

Huomenna eli torstaina jatkuu soittorumba ja toivottavasti kerkeen v.lopuksi saamaan homman hoidettua.
Vastaa Viestiin