Pikakysymyksiä Opeleista

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
matti65
'Senator'
'Senator'

Re: Pikakysymyksiä Opeleista

Viesti Kirjoittaja matti65 »

Rizla^^ kirjoitti:Mitä C20ne moottoriin kannattaa vaihtaa samalla kun on kone levällään? alakertaan siis. runkolaakerit/tiivisteet/stefat tottakai..

mäntiin on varmaan turha alkaa uusiin öljy-/männänrenkaita jos ovat ehjät?
Pitäisin nimenomaan noiden männänrenkaiden uusimista erittäin tärkeenä kaikissa tapauksissa kun kone muutoinkin avataan. erittäin useissa topekeissa nimenomaan männänrenkaat ovat syypää öljynsyöntiin tms..vikoihin (poikki/jumissa)
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

öljyä tuo tosiaan yski pakosarjaan...

eli pitää laittaa tilaukseen nyt ainakin männänrenkaat/öljyrenkaat, ne ARP pultit varuiks jos syttyy innostus isompaan viritykseen, laakerit, stefat ja tiivisteet

ja lohko viedä koneistamolle tarkistukseen ja pyytää samalla pesemään.

näillä eväin varmaan pärjää sit taas aika pitkälle? (tai pärjää toki kun kone tulee seuraavan kerran käyttöön joskus vuonna X) :lol:

Edit: Onkohan nuo minkä hintasia nuo Arpin pultit vrt orkkispultit? :roll: ja siis yleensäkki kaikki m-renkaat, laakerit jne. että saako tässä varautua hieman hinnakkaampaan kuittiin?
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

^ US-Partsilta mä itse ne silloin hommasin. Niissä on oma asennus/kiristysrasva mukana, ja ne pitää tietyllä tavalla kiristää paikalleen. Mun Asconan projektitopicissa on muistaakseni niiden silloinen hinta. Alkuperäispulttien hintoja en tiedä, mut voisin olettaa, et ne on murto-osa ARP:n pulttien hinnasta...
Mä annoin koneistamon kasata koko alakerran, kun mulla tuli ylikoon männätkin, k-kankien hionnat, k-akselin tarkastus + laakerikaulojen hionnat jne. jne...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
M-Opelisti
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja M-Opelisti »

weisto kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:
weisto kirjoitti:Mikä polttimotyyppi on H Astran ksenoneissa, vm 09/10. Mistään löytynyt tietoa..
oisko ihan D2S?
Kiitos. Voinko vaihtaa sinne eri värisävyn ksenonpolttimon ja onnistuuko vaihto itse?
Itse ostin tuollaiset:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... verstar%22

Ja vaihto onnistuu itse. Kun käytätä hieman hakua, niin näet miten irrottaa etupuskuri alas ja umipot.

Samalla kannattaa vaihtaa pitkien H7-polttimot, esim:
http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?p=410

Ja parkeiksi,myös sinertävät xenon look W5W polttimot
ex. Opel: Opel Astra Wagon Ultimate 1,6 Ecotec 85kW (Z 16 XER) mt5 (F17 CR), 2009 (MY2010)
ex. ex. Opelit: Opel Zafira 1.8i Elegance 85kW, automaatti, -00 ja Opel Vectra CDX 2.0i 16v, 100kW, -95
matti65
'Senator'
'Senator'

Meneekö C Vectra-03 katsastuksesta läpi mikäli ajovalot syttyy kun käynnistää auton? auto käynnissä ajovalot palavat kaikissa asennoissa valokytkimessa eli asennoissa 0-1-2

Onko autossa ajovalorele rikki vai onko toi ohjelmoitu toimiin noin jos rele rikki missä ajovalorele sijaitsee?
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

matti65 kirjoitti:Meneekö C Vectra-03 katsastuksesta läpi mikäli ajovalot syttyy kun käynnistää auton? auto käynnissä ajovalot palavat kaikissa asennoissa valokytkimessa eli asennoissa 0-1-2

Onko autossa ajovalorele rikki vai onko toi ohjelmoitu toimiin noin jos rele rikki missä ajovalorele sijaitsee?
menee läpi. nimimerkillä kaks kertaa katsastanut ongelmitta ja samallailla toimii valot kun sinulla.

kyseessä on ohjelmoitu valoautomatiikka. ohjelmaa pystyy muuttamaan (opcom? tech2?) esim toimimaan kuten vanhemmissa autoissa joissa ei valoautomatiikkaa ole (valokytkimestä toimivaksi)
matti65
'Senator'
'Senator'

Kiitos pikaisesta vastauksesta eli ei ole rele vika ok :)

Oli kyllä harkinnassa asentaa "päivävaloledit" jolloin olisin tarvinnut saada katkaisimesta sammutettua itse ajovalot mutta toi fiilis meni jo kyllä ohi eli enskesänä sit aikaisintaan (jos silloinkaan koska tee se itse ledit pitää kuitenkin leimalle repii irti)

Kyssäri 2 mitä polttimoita C Vectra-03 nielee keulaan eli sumareihin , lyhyisiin sekä pitkille. heitän oman epävarman järjestyksen alkuehdotukseksi....sumaritH3, lyhyet H7, pitkätH1 (parkeissa lienee lasikanta 5w)
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

matti65 kirjoitti:Kiitos pikaisesta vastauksesta eli ei ole rele vika ok :)

Oli kyllä harkinnassa asentaa "päivävaloledit" jolloin olisin tarvinnut saada katkaisimesta sammutettua itse ajovalot mutta toi fiilis meni jo kyllä ohi eli enskesänä sit aikaisintaan (jos silloinkaan koska tee se itse ledit pitää kuitenkin leimalle repii irti)

Kyssäri 2 mitä polttimoita C Vectra-03 nielee keulaan eli sumareihin , lyhyisiin sekä pitkille. heitän oman epävarman järjestyksen alkuehdotukseksi....sumaritH3, lyhyet H7, pitkätH1 (parkeissa lienee lasikanta 5w)
muuten oikein mutta myös pitkissä H7
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
matti65
'Senator'
'Senator'

Tänksit Jartsalle :peukku: ...., eli ajovalot on molemmat H7 samoiten kun oli edellisessäni B vectrassakin (vm -00)
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Miten kardaani lähtee irti perästä?

kyseessä A manta jos on jotenki erilainen kun "normaalisti"??
iso.kunkku
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Pitääkö ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen autoon tehä muutako vikavalon nollaus korjaamolla? X20XEV koneinen '99 astra kyseessä
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vikavalon pitäis kyllä sammua ehjällä mittarilla, jos vikakoodit on imm:n vikakoodit. Vikakoodit taas poistuu testerillä. Sen lisäksi kenties kannattaa käyttää akunkenkää irti puolisen tuntia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

91 vm a omegan C20ne. mikä putki putki nousee asentotunnistimen vierestä lohkosta?
Lesea
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lesea »

Kysynpä vielä varmuudeksi ohjeita ennen kuin alan tekemään. Kuinka vaihdetaan c30se virranjakaja?
Lancer evolution IV
Omega 3000 24v
röllimuna91
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja röllimuna91 »

Onko opelin alkuperäisissä peltivanteissa aina GM merkintä? Ostin renkaat jotka kuulemma zafirassa olleet mutta vanteissa ei ole gm merkintää. Löytyy ainakin merkit: KBA 43737 ja KFZ LW8010. Keskireikäkin on noin 65mm ja jako vaikuttais olevan 5x110.

edit. Googleen kun laittoi nuo merkinnät niin löytyi zafiran vanteita eli kaippa ne sitten on opeli omat, mutta hämää vain kun gm merkki puuttuu.
Vastaa Viestiin