OBD testeriohjelmat
-
Taustapeili
- 'Kadett'

OBD testeriohjelmat
Tuli ostettua OBD2 testeri ja näyttäisi toimivan. Mitä ohjelmia olette käyttäneet diagnostiikkaan ja mikä on mahdollisesti paras ohjelma. Itse olen kokeillut sitä unkarilaisen tekemää tech2-testeriä, mutta ei toimi 1998 DTH Vectrassa. Scantool ainakin toimi moitteetta, mutta sillä ei pääse ecuun kovin laajalti.
Onko sulla vielä se tech testeri?
Ite tuli hommattua tuo ELM 327 usb, sama vika täällä, et kiinnostais päästä syvemmälle ecuun, kun ELM ilmaisohjelmilla ei saa edes valmistaja kohtaisia vikakoodeja esille Astra G -99 2.0dtl:stä. ScanMaster-Elm demoversiolla pääsee näkemään tuosta esi OBD2 opelista, et vikakoodeja on, mut ei saa nollattua eikä tarkkaa tietoa mikä koodi on päällä.
Kiinnostais kokeilla mitä Tech 2 sais selville ja toimiiko edes omassa opelissa.
Ite tuli hommattua tuo ELM 327 usb, sama vika täällä, et kiinnostais päästä syvemmälle ecuun, kun ELM ilmaisohjelmilla ei saa edes valmistaja kohtaisia vikakoodeja esille Astra G -99 2.0dtl:stä. ScanMaster-Elm demoversiolla pääsee näkemään tuosta esi OBD2 opelista, et vikakoodeja on, mut ei saa nollattua eikä tarkkaa tietoa mikä koodi on päällä.
Kiinnostais kokeilla mitä Tech 2 sais selville ja toimiiko edes omassa opelissa.
-
Taustapeili
- 'Kadett'

Linkki:
http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &catid=505
Taitaa olla sama kuin OP-COM ohjelma???
http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &catid=505
Taitaa olla sama kuin OP-COM ohjelma???
ProScan on hyvä!
Terve,
mulla ei ole suoraan kokemusta noista aiemmista ja edellistä softaa olen käyttänyt patongissa... Pitäs hommata tuo obd2-adapteri Zafiraan. Proscan on tosi monipuolinen ohjelma, sitä kannattaa ainakin testata. Sitten toinen mikä tulee mieleen on Digimoto. Noissa on ainakin tosi paljon ominaisuuksia, toimivuudesta en valitettavasti osaa sanoa tuohon -90 -luvun autokantaan.
mulla ei ole suoraan kokemusta noista aiemmista ja edellistä softaa olen käyttänyt patongissa... Pitäs hommata tuo obd2-adapteri Zafiraan. Proscan on tosi monipuolinen ohjelma, sitä kannattaa ainakin testata. Sitten toinen mikä tulee mieleen on Digimoto. Noissa on ainakin tosi paljon ominaisuuksia, toimivuudesta en valitettavasti osaa sanoa tuohon -90 -luvun autokantaan.
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
EX 5 Pösöä: 309 1.3 GR, 2x306 (1.9 SRDT ja 1.6 XR), 307 wagon 1.6 bensa ja 407 1.6 HDI SW
Tarvikkeita
Tuosta kannattaa katsoa josko löytyisi omaan automalliin sopiva laite ja softa :
Elekma http://www.elekma.com/
Aika kattava laite :
http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=887
Elekma http://www.elekma.com/
Aika kattava laite :
http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=887
Opel Zafira B 1,9 CDTI AT -07 163 tkm Z19DT 8-venttiilinen, hyvin nakuttaa ja rullaa...
Tuosta ELM327 usb:stä sen verran et oli ongelmia aluks kun en saanu toimimaan sitä Astra G 2.0dtl -99 kanssa.. Ihmetystä lisäs vielä et ELM323 usb toimi moitteita.. Lopulta selvisi et pitää manuaalisesti määritellä käytettävä protokolla tuohon elmiin ennen kuin alkoi pelittää tuon oman astrani kanssa..
Et liekö sama syy muillakin kun ei oo kaikissa Opel dtl/dti koneissa toiminu tuo ELM327..
Et liekö sama syy muillakin kun ei oo kaikissa Opel dtl/dti koneissa toiminu tuo ELM327..
tarkennatko että mistä säädit ja mitäkin protokollia kun en ite saa toimiin kunnolla?Vesu kirjoitti:Tuosta ELM327 usb:stä sen verran et oli ongelmia aluks kun en saanu toimimaan sitä Astra G 2.0dtl -99 kanssa.. Ihmetystä lisäs vielä et ELM323 usb toimi moitteita.. Lopulta selvisi et pitää manuaalisesti määritellä käytettävä protokolla tuohon elmiin ennen kuin alkoi pelittää tuon oman astrani kanssa..
Vectra C GTS Y22DTR
Terve, en ole välttämättä täysin perillä tästä asiasta ja kun ei tiedä ihan tarkkaan sitä softaa mitä olette käyttäneet, niin luulisin että siellä on joku COM-portti mikä pitää säätää oikein sille adapterille?!? Kannattaa ensin tarkistaa Windowsista, kun laittaa sen adapterin kiinni, että mitä COM-porttia se laite käyttää. Tämän näkee sieltä ohjauspaneeli->laitehallinta->portit (COM ja LPT). Voi olla esim. COM7 tai COM9. Sen osoitteen voi "pakottaa" sopivaksi, jos siellä ohjelmassa ei ole kuin tietyt vaihtoehdot käytettävissä. Tarkista sieltä mikä on sen adapterin käyttämä COM ja aseta siitä softasta sitten se oikein. Yleensä tuo automaatti-tila ei välttämättä kaikissa toimi kunnolla... Ja jos siellä on siitä protokollasta joku valikko, niin laittaa siitä kans sen oikean emuloinnin esim. ELM327infiniti kirjoitti:tarkennatko että mistä säädit ja mitäkin protokollia kun en ite saa toimiin kunnolla?
Tarkoitin tuota ELM327 interfacen omia asetuksia, joita pystyy muuttamaan AT-komennoilla.
Tässä linkki ELM-piirin valmistajan ELM327 ohjeeseen www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf, sieltä löytyy AT komennot, mitä kyseinen interface tukee.
Itse käytin tuota AT SP h -komentoa, jolla saadaan ELM käyttämään, joko automaattista protocolla asetusta eli AT SP 0 tai sitten jotain muuta tuettua protocollaa.
Astran kanssa sain sen 1. kertaa toimimaan, kun laitoin ELM 327 protocollaksi ISO 9142-2 protocollan(at sp 3). Myöhemmin ELM on toiminut astran kanssa myös automaattiasetuksella, et oisko ollu jokin muu protocolla asetettuna mulle tullessa. Tosin uushan sen piti olla...
AT-komentojen asetukseen ELMiin käytin wOBD v1.4.0 ohjelmaa ja sieltä wOBD2 Explorer -toimintoa, siellä kirjoitin komentoriville pdf ohjeen mukaisesti at komennon ja lähetin sen. Esim. "at sp 3" ->send command, näin ISO 9142-2 -protocolla on asetettuna ELM 327:aan. Asetuksia muutettaessa tietokoneen COMmi asetukset tulee olla kunnossa ja muistaakseni vielä ELM myös autossa kiinni, jotta se saa virran.
Jos tulee vastaan jotain hyödyllistä autodiagnostiikkaan liittyvää niin laittakaa ihmeessä siitä tietoa myös tänne foorumille!
Tässä linkki ELM-piirin valmistajan ELM327 ohjeeseen www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf, sieltä löytyy AT komennot, mitä kyseinen interface tukee.
Itse käytin tuota AT SP h -komentoa, jolla saadaan ELM käyttämään, joko automaattista protocolla asetusta eli AT SP 0 tai sitten jotain muuta tuettua protocollaa.
Astran kanssa sain sen 1. kertaa toimimaan, kun laitoin ELM 327 protocollaksi ISO 9142-2 protocollan(at sp 3). Myöhemmin ELM on toiminut astran kanssa myös automaattiasetuksella, et oisko ollu jokin muu protocolla asetettuna mulle tullessa. Tosin uushan sen piti olla...
AT-komentojen asetukseen ELMiin käytin wOBD v1.4.0 ohjelmaa ja sieltä wOBD2 Explorer -toimintoa, siellä kirjoitin komentoriville pdf ohjeen mukaisesti at komennon ja lähetin sen. Esim. "at sp 3" ->send command, näin ISO 9142-2 -protocolla on asetettuna ELM 327:aan. Asetuksia muutettaessa tietokoneen COMmi asetukset tulee olla kunnossa ja muistaakseni vielä ELM myös autossa kiinni, jotta se saa virran.
Jos tulee vastaan jotain hyödyllistä autodiagnostiikkaan liittyvää niin laittakaa ihmeessä siitä tietoa myös tänne foorumille!
Re: OBD testeriohjelmat
Sain käsiini ELM327... Mitäs softia olette käyttäneet Androidissa ?
Kiitos.
Kiitos.
Insignia Sports Tourer A 2.0 cdti 4x4
Astra H Ultima Wagon
Astra H Ultima Wagon
Minulla on torque.Summit kirjoitti:Sain käsiini ELM327... Mitäs softia olette käyttäneet Androidissa ?
Kiitos.
-08 Vivaro 2.5cdti
Entiset:
-05 Mazda 5 1.8 -10 Renault Trafic 2.0dci
-09 Corolla Verso 2.2 D-4D -98 BMW 318i
Entiset:
-
paineenmuuntaja
- 'Admiral'

Onko ollut pätevä? kuinka syvälle sillä pääsee?Kaimann kirjoitti:Minulla on torque.Summit kirjoitti:Sain käsiini ELM327... Mitäs softia olette käyttäneet Androidissa ?
Kiitos.
Jos se toimi, ni ei toimi enään.
Jaa'a, en oo paljoa käyttäny. Sain kuitenki yhestä mazda 3:sta nollattua koodit kun syttyi lamppua kojetauluun.
Mutta kyllä siinä ohjelmassa on vaikka ja mitä nippeliä jos joku oikeasti osaa käyttää.
Mutta kyllä siinä ohjelmassa on vaikka ja mitä nippeliä jos joku oikeasti osaa käyttää.
-08 Vivaro 2.5cdti
Entiset:
Entiset: