kansi vai kone?
Nii, mä tässä vaan ihan alustavasti oon tiedon/mielipiteitten haussa, kun tässä myöhemmin keväällä oon vaihtamassa alustasarjaa E rakettiin ja nälän kasvaessa on se perinteinen tehon tarvekin kasvanu...Auto oli tossa syksyllä pajalla ja sitten ohimennen kyselin konerempasta ja sanovat että siitä sais helposti irti vielä 30-40 heppaa kansirempalla, mutte se sitten kustantaiski jo tsubaut +1000€, joten pisti vähän miettimään. Toinen vaihtoehto ois sitte tietenki se koneen vaihto (esim. Gsi:n 2.0l 16v), mut sitte pitäs vaihtaa jo taka-akselisto et sais levyt taakseki.
Eli kumpi ois parempi; koneen vaihto, vaiko vanhan viritys? Kone on tällä hetkellä 1.6i Irmscherin 4-piste ruisku ja ajettu n.275 000km. Itte oon aatellu tekniikan vaihtoa, mut paljonko sellasesta yleensä joutuu kärsimään ja onko olemassa pajoja, jotka vois ottaa vaihdossa koneita? Joskus oon kuullu et noi Irmscerin ruiskut ois aika kysyttyä tavaraa...
Eli kumpi ois parempi; koneen vaihto, vaiko vanhan viritys? Kone on tällä hetkellä 1.6i Irmscherin 4-piste ruisku ja ajettu n.275 000km. Itte oon aatellu tekniikan vaihtoa, mut paljonko sellasesta yleensä joutuu kärsimään ja onko olemassa pajoja, jotka vois ottaa vaihdossa koneita? Joskus oon kuullu et noi Irmscerin ruiskut ois aika kysyttyä tavaraa...
joo siis tottahan siihen ois kuulunu myös kaikki mäntien ja kiertokangen vaihto, hoonaus, avarrus, mahd. pakosarja, virinokat yms. Pointti on vaa se, et jos toi vanhan virittäminen pyörii samoissa hinnoissa ku tekniikan vaihto ni kumpi ois järkevämpää? En kyl usko et noin paljon ajettuun myllyyn kannattaa enää satsata...Mut jos sen tekniikan joskus aikoo vaihtaa niin onko tiedossa joku joka ottais vaihdossa vanhan koneen vai oiskohan sellaselle kysyntää?
Pahoitteluni epäselvyydestä
Pahoitteluni epäselvyydestä
juu, eikös se oo sillee et jos heppoja haluu lisää nii pitää olla joku vertailukohde esim. mallisarjan tehokkain auto(GSi Kadetti), jonka tehoja ei saa ylittää yli 20%. Samallahan auto pitäs päivittää muilta osiltaan GSi:tä vastaavaksi jotta liikenneturvallisuus säilyisi tjsp., eli takajarrut pitäis myös vaihtaa.
Mut edelleen jos joku tietää jonkun jolla koneen vaihto onnistuis ja ottais samalla vanhan vaihdossa nii ois kiva tietää. Vai onko käytäntö yleensä se, että ruttu-tukusta kone, asennetaan paikalleen ja vanhalla sitten voikin heittää vesilintua?
Mut edelleen jos joku tietää jonkun jolla koneen vaihto onnistuis ja ottais samalla vanhan vaihdossa nii ois kiva tietää. Vai onko käytäntö yleensä se, että ruttu-tukusta kone, asennetaan paikalleen ja vanhalla sitten voikin heittää vesilintua?
Mulla ei oo tässä nyt dokkareita, joista voisin "tarkistaa" asian, mutta omassa kadetissani on takana rummut, niinkuin on helvetin monessa muussakin kadetissa, joissa on 16v:n kone. Niin sanos nyt sitten Tuomas "viikon tietäjä", että miksi useat kadetit on muutoskatsastettu 16v koneelle ilman takajarrujen muuttamista, jos se ei ole mahdollista?
Tuli nyt ahaa elämys, et onhan se siis virallisesti niin et takajarrut pitäisi vaihtaa levyihin. Mutta kirjoittaessani oli mielessä oma raketti, jossa ei siis ole levyjä takana, mutta joka on kuitenkin leimattu 20XE koneelle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: aaa on 2003-12-28 21:45 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: aaa on 2003-12-28 21:45 ]</font>
Kyllä ne levyt on pakolliset siellä takana.
Jos jossain autossa on jotain, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko se laillista tai luvallista nykyään. Katsastusmiehet eivät ole aina ajan tasalla ja onhan nuo tekniikanvaihtosäännötkin muuttuneet usesti vuosien myötä.
Jos jossain autossa on jotain, ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko se laillista tai luvallista nykyään. Katsastusmiehet eivät ole aina ajan tasalla ja onhan nuo tekniikanvaihtosäännötkin muuttuneet usesti vuosien myötä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B