Rengas kulumaa...
-
Dirty Harry
- 'Admiral'

Rengas kulumaa...
Ehtoota arvon kanssa ooppelistit o/ Mistähän löytyy yleisin vika siihen että -01 omega syö takarenkaan sisä kanttia vänkärin puolelta? Mitä kannattaisi lähteä tutkimaan/uusimaan. Luulisin, että näissä kuitenkin jokin tyyppi "vian" kaltainen on.
En minä, mutta pojat....
- Paska Omena
- OCF Member

Re: Rengas kulumaa...
Madallettu? Liikaa camberia. Voi olla auraustakin.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
-
Dirty Harry
- 'Admiral'

Paska Omena kirjoitti:Madallettu? Liikaa camberia. Voi olla auraustakin.
Ei ole madallettu, eli täysin vakio 430tkm ajettu alusta.
En minä, mutta pojat....
Noilla kilometreillä voi alkaa puslat olemaan jo melko loppu.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Auraukset viturallaan
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona
OCF Formulatietäjä 2010&2018
-
Dirty Harry
- 'Admiral'

Oisko jollain varaosanumerot noille puslille mitä takatuennat tarvitsee? tai hyvää paikkaa mistä voisi tilata?
En minä, mutta pojat....
Saa kaikista tarvikeliikkeistä, mutta osien merkin kanssa kannattaa olla tarkkana, ainoastaan ns. oe- eli alkuperäislaatua kannattaa laittaa kun asennus maksaa joka tapauksessa enemmän kuin osa. Ei maksa älyttömiä kyllä merkkiliikkeessäkään, ja onhan noita useampi muukin firma jotka myy alkuperäisiä osia, mm. http://www.automuovi.fi
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- sepse
- OCF Member 2023

Myöskin voi olla ne säätötangot jo loppu ne joilla säädetään auraus / tanko jonka toisessa päässä on raidepää ja toisessa pusla juuri vaihdettiin omaan Omegaan kilometreillä 270000 ja ne nivelet oli loppu .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
Mullakin on kulunu oikee takarengas melkeen sileeksi hetkessä. Missään muussa renkaassa ei näkyvää kulumaa.
Lieneekö vain aurauksen/camberin syytä?
Ihmetyttää vaan se että kuluu pelkästään toinen rengas.
Huomasin myös että oikee takarengas on pikkasen ulomana mitä vasen, voiskohan toi tanko olla sit niin väljä jo että rengas "lepää" väljyyden varassa vinksallaan ja se kuluttaa rengasta?
Lieneekö vain aurauksen/camberin syytä?
Ihmetyttää vaan se että kuluu pelkästään toinen rengas.
Huomasin myös että oikee takarengas on pikkasen ulomana mitä vasen, voiskohan toi tanko olla sit niin väljä jo että rengas "lepää" väljyyden varassa vinksallaan ja se kuluttaa rengasta?
Itelläkin omegoissa ollut takarenkaiden epätasaista kulumaa,,mikä hieman ihmetyttää...
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.. Mul on omegassa takana camberit joku 3.xx ja kestää ~20tkm normiajoo sisäreunat.
Aurausta en nyt muista ja säätölappu tallilla...
Ja mun aikana tohon ei oo vaihdettu mitään muuta peräpään osia ku pyöränlaakeri, 220tkm ja 8vuotta ollu
Aurausta en nyt muista ja säätölappu tallilla...
Ja mun aikana tohon ei oo vaihdettu mitään muuta peräpään osia ku pyöränlaakeri, 220tkm ja 8vuotta ollu

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
^^Ja mulla taas kaikissa Omegoissa kulunut sisäreunat todella reippaasti,nykyisilla takarenkailla ajettu n.6tkm ja molemmista sisäreunat sileät.
Kulmat säädetty,mutta ei ole tehty mitään neg.camber kulman vähentämiseksi ja nykyistä on madallettu vain vissiin -40mm.
Kulmat säädetty,mutta ei ole tehty mitään neg.camber kulman vähentämiseksi ja nykyistä on madallettu vain vissiin -40mm.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Tietty renkaatkin vaikuttaa. MUl on rengas-onlinen halvimmat sunnyt
Varmaan jotain htp muovia 

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
- sepse
- OCF Member 2023

Järkeillen tuntus siltä jos vaan toisessa syö sisäreunaa vika täytyis löytyä Camper kulmasta , jos molemmista niin vois olla haritusta ja jos molemmista söis
ulkoreunaa niin veikkais liikaa aurausta .
Toki tuo jos toinen pyörä on ulompana niin se on asia erikseen .
Seppo
ulkoreunaa niin veikkais liikaa aurausta .
Toki tuo jos toinen pyörä on ulompana niin se on asia erikseen .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
Noh, pitääpä käydä ruuvaamassa irti toi tanko jokupäivä ja tsekkailla miltä se näyttää, jos kokeilis himpun vetää sitä lyhkäsemmäksi mikäli nivelet on ehjät.
Onhan mulla tossa cambeeria kun laskettu on aika reilusti, mut on mulla ollu enemmänki joskus eikä niissä oo koko kesän aikana merkittävää kulumista näkyny
Edit. Käytin ton tangon irti, pieni välys siinä nivelessä tuntu mut eipä mulle siihen ole ehjää nyt laittaa, joten vedin vaan kokeeksi sillä tangolla niin paljo ku pysty lukkopihdeillä kiskomaan, ratas ei juurikaan liikkunu.
Pitää käydä tilaan molemmille puolille uudet nivelet ja vaihtaa ne heti kun kerkeää, sit jos nostaisiki ton vakiokorkeuteen, säädättäis kulmat ja muuttelis talvimoodin päälle
Onhan mulla tossa cambeeria kun laskettu on aika reilusti, mut on mulla ollu enemmänki joskus eikä niissä oo koko kesän aikana merkittävää kulumista näkyny
Edit. Käytin ton tangon irti, pieni välys siinä nivelessä tuntu mut eipä mulle siihen ole ehjää nyt laittaa, joten vedin vaan kokeeksi sillä tangolla niin paljo ku pysty lukkopihdeillä kiskomaan, ratas ei juurikaan liikkunu.
Pitää käydä tilaan molemmille puolille uudet nivelet ja vaihtaa ne heti kun kerkeää, sit jos nostaisiki ton vakiokorkeuteen, säädättäis kulmat ja muuttelis talvimoodin päälle