Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Here
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja Here »

Kirjoitin joku aika sitten Astra J 1.4 Turbo jäähdytys nesteen varoituksesta...lisäsin ja ei ole sen koomin perään kysellyt, joten kaikki ok.
Astra pelaa ja kukkuu ilman ongelmia...on mainettaan parempi näköjään.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tänään tuttava juuri sanoi että 1.4T Astra valittelee jäähdytysnestettä. Katsoin auton papereista että edellinenkin omistaja valitellut merkkihuollossa asiasta ja korjattu 0,4ltr uutta nestettä.

Mikäs se mahdollinen vuotokohta näissä nyt oikein oli, ihan kuin olisin lukenut asiasta...
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
SportsTourer1.6T
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsTourer1.6T »

Nimimerkki "1.4turbo":lle, hänen laittamaansa kyselyyn (To Elo 22, 2013 12:56 pm).

olen nostellut sieltä helmapellin takaa, pohjapellistä, Ohjekirjan osoittamista paikoista, tarkennuksena, että takapyörää nostettaessa, "jackpädi" siellä kohtaa pohjapeltiä, missä on samannäköinen peltipokkaus kuin etupyörää nostettaessa ( olikohan tarpeeksi epäselvästi sanottu.... )

http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eur ... online.pdf

sivu 270.

Jos sitten olen "nostanut väärin", niin en tässä ketään sitten neuvo särkemään autoaan. En omassa ole huomannut mitään vaurioita, kun olen tuolla mainitsemalla tavalla & mainituista kohdista, Astra J farkkuani nostellut.
Here
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Here »

"Mikäs se mahdollinen vuotokohta näissä nyt oikein oli, ihan kuin olisin lukenut asiasta..."

Juu, kerroin omasta jäähdytysneste herjasta huollossa mikä oli kerta luontoinen, siis se herja. Asentajan mukaan
yleisin vuoto/tihkuminen tapahtuu moottorilämmittäjän juuresta, moottori lohkossa.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Sämä kirjoitti:Tänään tuttava juuri sanoi että 1.4T Astra valittelee jäähdytysnestettä. Katsoin auton papereista että edellinenkin omistaja valitellut merkkihuollossa asiasta ja korjattu 0,4ltr uutta nestettä.

Mikäs se mahdollinen vuotokohta näissä nyt oikein oli, ihan kuin olisin lukenut asiasta...
Letkulämppäreitten liitoksissa minun muistaakseni on vuotoja ollu, sen mitä olen näitä keskusteluja selaillu.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
RTT
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja RTT »

Mun Astrassa tuntuisi jäähdytysnestettä häviävän jonnekin. Auto on rek. 5/12, asennutin Fixus-liikkeessä letkulämppärin marraskuussa (3400km mittarissa) ja helmikuussa alkoi herjata nestevajauksesta. Tuolloin oli mittarissa n. 4700km. Vein auton Fixukseen, jossa tehtiin joku painetesti, joka kuulemma osoitti että vuotoja ei ole. Myönsivät kuitenkin, että järjestelmään on voinut jäädä ilmaa asennuksen yhteydessä, ja lisäsivät nestettä sen verran, että pinta oli merkin ylärajassa.
Nyt tuosta lisäyksestä on ajettu n. 3500km. Herjoja ei ole näkynyt, mutta olen tarkkaillut nestepintaa aika tiiviisti, ja olen melko varma että taso on selvästi alentunut tämän puolen vuoden aikana.
Ärsyttää kun tuli asennettua lämppäri ei-merkkiliikkeessä. Helppohan se on työntää takuunalainen auto merkkiliikkeeseen, mutta nyt soppaa sekoittaa tuo Fixus. Täytyy joka tapauksessa tehdä jotain asialle ennenkuin vuosi ehti kulua lämppärin asennuksesta ja ennenkuin auton takuu loppuu ensi keväänä. Jälkiviisaana: Olisi pitänyt maksaa se reilut satanen enemmän, ja asennuttaa lämppäri merkkiliikkeessä > vähemmän stressiä.
Astra Sport 1.4 Turbo 2012
mkn016
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mkn016 »

Morjesta!

Täällä 2011 1.4t sportstourer sport varustein ja 26000km takana. Auto on pelannut muuten hyvin mutta...Tosin onko kellään sähköt sekoilleet? Auto on ajanut ikkunansa auki pihalla ollessaa yhden kerran. Pari kertaa tullut "huollata ajonestojärjestelmä" samassa katosi kaikki sähköt niin mittareista kun ilmastoinnista yms...viimeksi teki sitten niin että jäi kaikki virrat päälle kun otti avaimen pois virtalukosta. Akunkengän irrotus ja kaikki kunnossa. Ihmeellisiä pikku häiriöitä :)

Tuo ikkunahomma ja ajonestosekoilu loppui softapäivityksellä, tai niin ne takuupilttuussa sanoivat kun autoa hain. Ei ole sen jälestä uusinut. Virtalukkosekoilu tuli nyt yhden kerran päivityksen jälkeen.

Tuohon nestevuotoon. Tuttavani autossa oli myös ihmeellistä nesteenvuotoa. Ensimmäisellä kerralla syyksi selvisi jakokopan ja lohkon välisessä oleva tiiviste, joka oli murtunut ja päästi jäähdytysnesteen öljyjen sekaan. Tämä korjattiin mutta uusi vuoto ilmenihetken kuluttua. Syyksi paljastui jäähdyttäjän päädyssä olevan anturin vuoto. Tätä oli korjaamolla etsitty useampaan kertaan ennenkuin löytyi.
immu64
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja immu64 »

Uusi jäsen täällä ja mahdollinen opelisti, heippa vaan kaikille :D
Eli nyt ekan Opelin ja Astran osto aika lähellä.
Olen tässä lukenut tätä palstaa ja todennut että ei uusi Astra ihan ongelmaton ole ollut. Tietysti asiaa pitä suhteuttaa ja todeta että suurimmalla
osalla kuitenkin on varmaankin täysin viattomia tuhansia kilometrejä.
Mulla olisi nyt tilaisuus ostaa liikkeestä ajamaton Sports Tourer, vuosimalli on 2012 kun se tullut liikkeen varastoon mutta ajamaton peli ja rekisteröinti tulee ostopäivälle. Kysyinkin jo myyjältä että onko tuo jatkossa jonkinlainen "rasite" että auto vm-2012 vaikka sitähän ei missään näy, niin hän vastasi että ei ole, autoa voi kaupitella 2013 mallisena käyttöönottopäivän mukaan, varsinkin kun ainakaan isompia muutoksia ko. malliin vuodesta 2012 tälle vuodelle ei ole tullut. No tästäkin varmaan on erilaisia näkemyksiä.

Yllätys mulle kun palstaa olen lukenut, että täällä suurin osa on ottanut Sport varustuksella, kun taas esim nettiautossa myynnissä olevat käytetyt Astrat ovat 90% Enjoy. Itse en ole valmis maksamaan uudesta paria tonnia lisää enjoy-> sport. Käytännössä suurin mukavuudessa tuntuva ero lienee istuimet?
Kävin tuossa nimittäin eilen istumassa enjoy penkeissä ja ei ne kyllä minusta mitenkään huonot ole, vaikka täällä sellaista kritiikkiä on annettu.
Nyky pösön jälkeen suorastaan loistavat nuo enjoynkin istuimet :)
Ja etenkin kun ottaa huomioon sen tosiasian autoa edelleen myytäessä, että perusvarustetaso ei paljoakaan vaikuta myyntihintaan (ainakaan autoliikkeen hyvityshinnassa) , niin mulle kyllä riittää enjoy ihan täysin. Ja eikös sportiin kuuluvista "vakiovarustuksesta" oli karsittu poiskin viime vuosina jotain?
No joo, itse kunkin päätös tietenkin mitä arvostaa.

Kiikarissa nyt 120 hv Enjoy 1.4 bensafarkku. Lisävarusteena AFL Xenon valot ja eteen-taakse tutkat.
Ajattelin aluksi että onkohan 120hv liian laiska, mutta ainakaan teknisten tietojen mukaan ei häviä väännössä
yhtään 140 hv vastaavalle. Mitäs tähän sanoo palstailijat joilla tästä kokemusta?

Annanpa kuulua itsestäni lisää jahka tässä kaupat syntyy Astran kanssa. Kiikarissa siis ajamaton 120 hv bensaturbo Enjoy.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Onko vm. 2012 auto facelift vai ei? Sittenhän tuolla on enemmän merkitystä. Faceliftin myötä tehtaat tekee kuitenkin pieniä parannuksia myös pinnan alle. Mahdollisesti FL-malli on luotettavampi, tai sitten ei yhtään sen kummempi.

Itse kuitenkin varmistaisin, että on FL-malli. Vielä ainakin alkukesästä oli juuri noita pre-FL malleja myynnissä uusima ja ajamattomina joillain liikkeillä.

Sportissa on kaikkea pikkuvarustetta ja mm. Ulkonäössä eroa. Jos ajat enjoyn ja sportin vierekkäin, kyllä heti huomaa, kumpi on kumpi. Sportinkin varusteita on karsittu aikaisempiin vuosiin nähden. Ei ne enjoynkään penkit huonot ole, sportissa on vain niin hyvät ns. perusautoksi, että siksi keränneet kehuja.
1.4turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja 1.4turbo »

"immu64", Sinuna ottaisin 2013 vuosimallin. Itse vaihdoin tammikuussa 2013, yritti myydä vielä 2012 mallia. Mutta siinä oli myös juuri tehtaalta tullut vuosimallin 2013 ja sopivalla värillä vielä, niinpä otin sen. 2013 vuosimallissa keulan maski on erilainen, takapuskurissa on kromilista ja joitain uusia värejä on saatavilla. Mutta jos jo myyvät 2014 vuosimalleja, niin ota sellainen uusinta uutta.
OPEL ASTRA Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 88kW MT6 MY2013
immu64
'Kadett'
'Kadett'

No joo, minulle nuo keulamaski ja kromilista asiat on aika marginaalisia.
Jos hintaero ajamaton 2012malli / ajamaton v.2013 malli on suuruusluokkaa 3 tonnia, niin kyllähän tuo ensimmäinen vaihtoehtoa ainakin minua houkuttaa.
immu64
'Kadett'
'Kadett'

Osaako muuten joku sanoa, missä vaiheessa tehdas siirtyi valmistuksessa 1.4t 140hv käsivaihteesta automaattiin?
2012 malleissa ainakin on liikkeissä vielä käsivaihteisia 140 heppasessa. Uusiin autoihinhan ei enää saa 140hv MT6 vaihteilla.
Direct22
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Direct22 »

immu64 kirjoitti:Osaako muuten joku sanoa, missä vaiheessa tehdas siirtyi valmistuksessa 1.4t 140hv käsivaihteesta automaattiin?
2012 malleissa ainakin on liikkeissä vielä käsivaihteisia 140 heppasessa. Uusiin autoihinhan ei enää saa 140hv MT6 vaihteilla.
Ainakin Opelin omilla sivuilla ko.malli löytyy --> http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... tml#engine
Opel Astra Sports Tourer 1.4T Sport -2012
Kadett C City L 1.2N -1976
Saab 9-3 2.0t -2001 RE85 Stage 5
Ex. Vectra Wagon 2.2 Direct Elegance Irmscher -2004
immu64
'Kadett'
'Kadett'

otj kirjoitti: Sportissa on kaikkea pikkuvarustetta ja mm. Ulkonäössä eroa. Jos ajat enjoyn ja sportin vierekkäin, kyllä heti huomaa, kumpi on kumpi.
Mitä muuta ulkonäöllisiä eroja on kuin Sportissa aluvanteet? Jos puhutaan vain ko. varustetasoon kuuluvista vakiovarusteista.
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

immu64 kirjoitti:
otj kirjoitti: Sportissa on kaikkea pikkuvarustetta ja mm. Ulkonäössä eroa. Jos ajat enjoyn ja sportin vierekkäin, kyllä heti huomaa, kumpi on kumpi.
Mitä muuta ulkonäöllisiä eroja on kuin Sportissa aluvanteet? Jos puhutaan vain ko. varustetasoon kuuluvista vakiovarusteista.
Ei kai siinä ihmeempiä.
Ainakin ikkunat kiertävä kromilista ja tummaoptiikka lamput. Vaikuttavat kyllä mielestäni melko tavalla ulkonäköön.
Tosin sillon ku autoa tilasin ei soundsystemiä saanut enjoyhin joten olisin päätynyt sporttiin jo tästäkin syystä.
Takana nyt 73500 km, hyvin pelaa 1.4 t. Edelleen pidän laitteesta.
Vastaa Viestiin