c-rengasta henkilöauton alle

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Vollano
'Kapitän'
'Kapitän'

c-rengasta henkilöauton alle

Viesti Kirjoittaja Vollano »

Kiinnostais kuulla kokemuksia pakun renkaista henkilöauton alla. Ajattelin että 195/70/15 olis oikein soppeli musta ja pyöree omegan alle talveksi. Tuota kokoa tarjotaan paremmin c-renkaana. Mutta mitenhän ajotuntumat muuttuu verrattuna vaikka nyt alla olevaan 195/65 kokoon?
Korkeammasta profiilista huolimatta pakun kumi on lie hieman jämptimpi? Raskaampi se on varmaan myös mutta varmasti kevyempi yhdistelmä peltivanteen kanssa kun vaikka minulla joskus alla ollut 8x17 235/45 setuppi.

Sopiva rengaspaine on myös täysi arvoitus. Ison etuveto-transitin alla tuohon kokoon laitettiin muistaakseni 4bar ilmaa. Ompun alla riittänee alle kolme?
Omega 2,2 farkku -01, R1200GS
porakone
'Senator'
'Senator'

Re: c-rengasta henkilöauton alle

Viesti Kirjoittaja porakone »

Mulla on 2400 kiloa painavassa maasturissa 31-10.5-15 Hakkapeliitta LT:t ja niitä hommatessani varoiteltiin rengasliikkeessä että pakettiauton renkaan pito ja toimivuus ei välttämättä ole ihan kohdallaan noin kevyessä autossa. En osaa juuta enkä jaata sanoa mainituista ominaisuuksista kun ei ole juurikaan vertailukohtaa mutta voisi kuvitella että reilun tonnin painoisessa autossa ne ei ainakaan performoi kaksisesti.
Vollano
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Vollano »

Minä tilasin hakkapeliitta cr vanit joiden kantavuusindeksi on 104. Nuo on tarkoitettu kevyisiin pakuihin/minibusseihin jotka ei tyhjänä ole paljoa omegaa (1665kg) painavampia. Uskosin että nuo sinänsä toimivat ompun alla yhtä hyvin kun vaikka jonkun pikkutransitin. Lähinnä tosiaan kiinnostaa että miltähän nuo tuntuvat verrattuna tavallisiin kumeihin. Alle nuo menevät jokatapauksessa että sinänsä muiden kokemuksilla/mielipiteillä ei ole minulle merkitystä. Halusin vain avata keskustelun aiheesta jos vaikka joku muukin harkitsee c-renkaiden ruuvaamista alle mutta miettii että onkohan ne täysin sopimattomia :)
Omega 2,2 farkku -01, R1200GS
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

sen verran kokemusta ettei ne ihan heti ajamalla lopu. autokohtainen juttu.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Vastaa Viestiin