Meillä makaa tuossa pihalla yksi -95 vm Vectra B 2.0 CDX (C20XE ???) En näistä Opeleiden mallimerkinnöistä niin perusta kun itse voortilla ajelen
Kierrosluvunrajoitin Vectra Bssä
Tere!
Meillä makaa tuossa pihalla yksi -95 vm Vectra B 2.0 CDX (C20XE ???) En näistä Opeleiden mallimerkinnöistä niin perusta kun itse voortilla ajelen
Mutta mutta nyt on käynyt niin, että tuon Vectran kierrosluvun rajoitin tuntuu tipahtaneen 4500 rpm, ja tehot tuntuvat olevan kadoksissa. Eräs korjaaja vihjaisi että kyseessä voisi olla nokkahihnan asennnon tarkistava anturi(???) tai jokin vastaava...Olenko yhtään oikeilla jäljillä? Mitähän tuollainen palikka maksaisi about jos se nyt edes tuosta johtuu, kun ei viitsisi ammattiliikkeeseen viedä ja maksaa maltaita kyseisestä operaatiosta. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Se koneen tyyppi on tietääkseni X20XE. Siinä on nyt ilmeisesti "vikamoodi" päällä ja sen takia se ei kierrä enempää. Vikakoodin luvulla voisi selvitä että mikä siellä mättää. Hyvin yleinen vika tuo nokka-akselin anturin hajoaminen tuntuu olevan. Kampiakselin anturi myös on vikaherkkä. Näillä eväillä melko varmasti vika selviää, jos siellä ei kummallisempaa ole.
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo