vectra x25xe ei käy vieläkään
vectra x25xe ei käy vieläkään
eli ongelmanahan oli se että ei käyny aluks tyhjäkäyntiä kunnolla tasasilla kierroksilla kävi nätisti esim maantienopeuksissa mutta ei rajuissa kiihdytyksissä
vaihdoin puolan sen jälkeen tuntui käyvän kunnolla ja puhtaasti
en kyllä käynyt ajamassa kun auto oli mulla kaarien asennuksessa ajattelin vian häipyneen kun kerran kävi alhaalla kunnolla
nyt kun kaikki muu on valmista niin piti lähteä ajamaan
auto käy tyhjäkäyntiä hyvin kun kaasuttaa niin käy "vajaalla" kun hiukan kierrättelee konetta alkaa käydä hyvin ja pirteesti
sit kun tiputtaa tyhjäkäynnille ja kaasuttaa uudestaan niin sama homma
vaihdettua osaa on 2 eri puolaa toinen uusi toinen toisesta autosta
uudet tulpat toiset tulpan johdot ei mitään vaikutusta
puristukset mitattu tasaiset 13kg/sylinteri.
egr näytti olevan tulpattuna
moottorivalo ei pala
lambdan johdon/johdot kun ottaa irti ei mitään vaikutusta ei edes moottorivalo syty
vaihdoin puolan sen jälkeen tuntui käyvän kunnolla ja puhtaasti
en kyllä käynyt ajamassa kun auto oli mulla kaarien asennuksessa ajattelin vian häipyneen kun kerran kävi alhaalla kunnolla
nyt kun kaikki muu on valmista niin piti lähteä ajamaan
auto käy tyhjäkäyntiä hyvin kun kaasuttaa niin käy "vajaalla" kun hiukan kierrättelee konetta alkaa käydä hyvin ja pirteesti
sit kun tiputtaa tyhjäkäynnille ja kaasuttaa uudestaan niin sama homma
vaihdettua osaa on 2 eri puolaa toinen uusi toinen toisesta autosta
uudet tulpat toiset tulpan johdot ei mitään vaikutusta
puristukset mitattu tasaiset 13kg/sylinteri.
egr näytti olevan tulpattuna
moottorivalo ei pala
lambdan johdon/johdot kun ottaa irti ei mitään vaikutusta ei edes moottorivalo syty
Re: vectra x25xe ei käy vieläkään
vikadoodi 4010
eikö se ole toisioilmapumppu?
se kyllä toimii äänen perusteella eli kylmänä pumppaa ilmaa pakosarjaan ja pienen ajan päästä hiljenee muttei mielestäni kokonaan kun kuulostaan kun pakosarja vuotais
voiskohan se sen takia ahdistaa jos antaa vääriä arvoja (en tiedä onko tässä) katalysaattorin jälkeiselle happianturille..
onkohan sillä merkitystä jos sen poistais käytöstä kun auto tulee kilpa käyttöön.meinaan sitä että antaakohan jotain muuta häiriötä jos kytkee pois.?
eikö se ole toisioilmapumppu?
se kyllä toimii äänen perusteella eli kylmänä pumppaa ilmaa pakosarjaan ja pienen ajan päästä hiljenee muttei mielestäni kokonaan kun kuulostaan kun pakosarja vuotais
voiskohan se sen takia ahdistaa jos antaa vääriä arvoja (en tiedä onko tässä) katalysaattorin jälkeiselle happianturille..
onkohan sillä merkitystä jos sen poistais käytöstä kun auto tulee kilpa käyttöön.meinaan sitä että antaakohan jotain muuta häiriötä jos kytkee pois.?
Täällä sama homma. Itsekin kokeillut kolmella puolalla ja uudet tulpat + johdot. Ajossa puutuu/katkoo noin 2-3500rpm jos kiihdyttää kaasu pohjassa. Pintakaasulla kiertää nätisti. Lisäksi yläkierroksilla 4000-lim toimii kaasu pohjassa hyvin. Tyhjäkäynniltä kierrättäessä paikallaan röpeltää muutaman kerran, kierrokset nousevat kuitenkin nopeasti. Ei vikakoodeja.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Täälläkin sama homma. 2000-4000rpm katkoo kiihdyttäessä. Yli 4000 niin kiertää hyvin loppuun asti.
Tyhjäkäynti ok. Lisäksi olen huomannut että aivan kylmällä koneella toimisi paremmin. Ei vikakoodeja.
Tulpat ja johdot vaihdettu ei vaikutusta
Tyhjäkäynti ok. Lisäksi olen huomannut että aivan kylmällä koneella toimisi paremmin. Ei vikakoodeja.
Tulpat ja johdot vaihdettu ei vaikutusta
- sepse
- OCF Member 2023

Mitenkäs vaihtoehdot ,1 kampiakselin asentotunnistin joka on liki hajoomistaan tai 2 villat irti äänenvaimentimesta ja putki tukossa , 3 vaihtamatta jäänyt tukkoinen bensasuodatin . Ykkönen olis todennäköisin .
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
Tai maf-anturi? Kun näissä on se maailmanpskin kuumalanka...tosin en tiedä aiheuttaisko se tuollasta mutta kannattaa kokeilla puhdistamista
Zafira b OPC
Vois olla kampiakselin tunnistin, ihmetyttää kuitenkin toi yli 4000 kierroksen jälkeen henkiin herääminen.
Siis aivan kuin jotain katkaisijaa kääntäisi. Sitten toi nykiminen muistuttaa välillä enemmin ravistusta.
Todella nopeatempoista. Toi maf vois kans olla.
Siis aivan kuin jotain katkaisijaa kääntäisi. Sitten toi nykiminen muistuttaa välillä enemmin ravistusta.
Todella nopeatempoista. Toi maf vois kans olla.
akuhil vois ostaa kampitunnistimen ja hbrteam maffin ja mä sen jolla vika poistui 
Nuo sepsen 2 ja 3 vaihtoehdot poissulkeutuu kun ylhäällä toimii.
Kokeilin toisesta autosta nokka-akselin tunnistinta, ei vaikutusta.
Nuo sepsen 2 ja 3 vaihtoehdot poissulkeutuu kun ylhäällä toimii.
Kokeilin toisesta autosta nokka-akselin tunnistinta, ei vaikutusta.
Mulla vois olla sama vika Kettusen kanssa. Toi olis hyvä jos mä sen kampuran anturin ja hbrteam ostais maffin ja Kettunen
muut mahdolliset niin olis reilu meininki.
muut mahdolliset niin olis reilu meininki.
Juu tuo mun vika on leimaamattomassa varaosaautossa, päivittäisessä ajossa toki samanlainen eli kaikkia osia vois kokeilla jos löytyisi innostusta.
Joo eli näyttäis monella olevan täysin sama vika.
Mulla kävi mielessä et jos putki jotenkin tukossa tuntuu ettei tule pakokaasuja paljoakaan kun alkaa röpöttää.
Ja sit käry nousee siit haitariputkesta pakosarjan jälkeen.jos katiska olis menny paskaks ja romut vikaan vaimentajaan?
Mä vaihdoin kans nokka-akselin tunnistimen ei vaikutusta.
Lambda ei vaikutusta.
Saan varmaan lainaan kampiakselin tunnistimenkin.
Maffi mul on toinen mutta siinä on liitin eri
Myös ecu mulla on toinen täytyy kokeilla sitäkin.
Mulla kävi mielessä et jos putki jotenkin tukossa tuntuu ettei tule pakokaasuja paljoakaan kun alkaa röpöttää.
Ja sit käry nousee siit haitariputkesta pakosarjan jälkeen.jos katiska olis menny paskaks ja romut vikaan vaimentajaan?
Mä vaihdoin kans nokka-akselin tunnistimen ei vaikutusta.
Lambda ei vaikutusta.
Saan varmaan lainaan kampiakselin tunnistimenkin.
Maffi mul on toinen mutta siinä on liitin eri
Myös ecu mulla on toinen täytyy kokeilla sitäkin.
tämäkin tukis tota mun vikaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=258684
jos se saatanan katiska on tukossa
sen takia nousee sellasta todella lämmintä ihme käryä siitä metalliverkkohaitari systeemistä
ja pakokaasu on aivan helvetin kuumaa kun tulee putkesta ulos
täytyypä laikata helvettiin koko katiska kun kerkee ja raportoida tänne asiasta..
ps. jos niitä joskus vaihtelette niin tiedoks että metallikeräys firmoista niistä saa n 20e kipale!
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=258684
jos se saatanan katiska on tukossa
sen takia nousee sellasta todella lämmintä ihme käryä siitä metalliverkkohaitari systeemistä
ja pakokaasu on aivan helvetin kuumaa kun tulee putkesta ulos
täytyypä laikata helvettiin koko katiska kun kerkee ja raportoida tänne asiasta..
ps. jos niitä joskus vaihtelette niin tiedoks että metallikeräys firmoista niistä saa n 20e kipale!
tämä oli mese clubin sivuilla
Meillä oli taannoin auto eukon ajossa ja se hyytyi ja hyytyi ja moottorista kuului tuo samainen mooooooo moooooo. Vikakin selvisi kun kokeilin pakoputken päätä, pakokaasua ei tullut juuri lainkaan ja sekin vähäinen oli tulikuumaa Arrow katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
Meillä oli taannoin auto eukon ajossa ja se hyytyi ja hyytyi ja moottorista kuului tuo samainen mooooooo moooooo. Vikakin selvisi kun kokeilin pakoputken päätä, pakokaasua ei tullut juuri lainkaan ja sekin vähäinen oli tulikuumaa Arrow katti tukossa. Katin etummainen elementti oli irti ja siitä irti lähtenyt kennoston pöly oli tukkinut taemman elementin. Kanki läpi katin ja taas matka jatkui. Katsastukseen laittelin tarvikekatin...
- Paska Omena
- OCF Member

Saattaahan se katti olla jo tyhjäkin ja sisältö vaimentimen sisällä...hbrteam kirjoitti:täytyypä laikata helvettiin koko katiska kun kerkee ja raportoida tänne asiasta..
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
ei ollut katti
otin pois ja hyvin näkyi valo kennojen läpi se on kuin uus sisältä
kokeilin käyttää ilman kattia ja putkea ja sama homma jatkui
annoin auton käydä kun se on pukeilla jotenkin näyttäis että alahihnapyörä vipottais kummasti
ei kait nämä moniurahihnapyörät niin vinoja enään ole kuin vanhat kiilahihnapyörät
sitten siitä kuuluu välillä sellasta luistavaa ääntä
eikös se ole metallia ensin kampiakselin päällä sitten kumia välissä ja vulkanoitu siihen hihnapyörään??
missä se kampiakselin asennontunnistin on?
jos se luistaa siinä päällä ja ottaa lukua siitä ulkokehästä niin eihän se voi saada oikeeta signaalia??
se vois selittää että kun nopeesti painaa kaasua niin käy päin vitsiä ja sit kun leikittelee kaasulla niin alkaa heräämään.??
ja kovilla kierroksilla käy on ja tasa kaasulla ok
opel on kyllä pop
otin pois ja hyvin näkyi valo kennojen läpi se on kuin uus sisältä
kokeilin käyttää ilman kattia ja putkea ja sama homma jatkui
annoin auton käydä kun se on pukeilla jotenkin näyttäis että alahihnapyörä vipottais kummasti
ei kait nämä moniurahihnapyörät niin vinoja enään ole kuin vanhat kiilahihnapyörät
sitten siitä kuuluu välillä sellasta luistavaa ääntä
eikös se ole metallia ensin kampiakselin päällä sitten kumia välissä ja vulkanoitu siihen hihnapyörään??
missä se kampiakselin asennontunnistin on?
jos se luistaa siinä päällä ja ottaa lukua siitä ulkokehästä niin eihän se voi saada oikeeta signaalia??
se vois selittää että kun nopeesti painaa kaasua niin käy päin vitsiä ja sit kun leikittelee kaasulla niin alkaa heräämään.??
ja kovilla kierroksilla käy on ja tasa kaasulla ok
opel on kyllä pop