Seppo
vectra x25xe ei käy vieläkään
- sepse
- OCF Member 2023

Re: vectra x25xe ei käy vieläkään
Tunnistin lukee toisesta päässä mutkarautaa sijaitsee öljynputsarin vieressä
Seppo
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
joo niin näytti tekevän
bensafiltteri mulla oli pois ja puhalsin kevyesti paineilmalla hyvin ruiskun bensat pois suodattimesta
se tuntuu olevan ookoo
ecua en alkanut vaihtaa kun mulla on motronic ja se mikä mulla on irti niin on aisan
en tiedä onko merkitystä tolla merkillä??
on se kumma jos ei vikaa löydy ja muutamassa tuntuu olevan täsmällisen sama vika
lisätään panoksia kaljakori sille joka löytää vian tosta mun pirssistä
muuten täytyy alkaa vaihtaa tekniikkaa 2.0 16vee.....mitä en mielellään tekis kun tämäkin käy muuten erittäinkin nätisti ja hiljaa
bensafiltteri mulla oli pois ja puhalsin kevyesti paineilmalla hyvin ruiskun bensat pois suodattimesta
se tuntuu olevan ookoo
ecua en alkanut vaihtaa kun mulla on motronic ja se mikä mulla on irti niin on aisan
en tiedä onko merkitystä tolla merkillä??
on se kumma jos ei vikaa löydy ja muutamassa tuntuu olevan täsmällisen sama vika
lisätään panoksia kaljakori sille joka löytää vian tosta mun pirssistä
muuten täytyy alkaa vaihtaa tekniikkaa 2.0 16vee.....mitä en mielellään tekis kun tämäkin käy muuten erittäinkin nätisti ja hiljaa
- sepse
- OCF Member 2023

Jos siinä boxissa lukee aisan tai aisin niin se on automaatti askin ohjain boxi
Ja jos on sirullinen auto niin toista boxia koittaessasi tarviit transponderin ja sirun samasta autosta kun boxi kun siis sulla on oikea boxi kourassa ..
Seppo
Ja jos on sirullinen auto niin toista boxia koittaessasi tarviit transponderin ja sirun samasta autosta kun boxi kun siis sulla on oikea boxi kourassa ..
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
Laitetaan täältäkin kaljakoppa sille kuka vian keksii.. Ecu vois olla rikki kun tulpanreissä oli oljyä jonkun verran.
Toinen asia mitä olen miettinyt on toi imusarjasysteemi kun vanhemmissa en ole kuullut vastaavaa vikaa olevan.
Eli että ei saisi ilmaa tmjv. Voisi selittää tuon yläkierroksilla toimimisen.
Toinen asia mitä olen miettinyt on toi imusarjasysteemi kun vanhemmissa en ole kuullut vastaavaa vikaa olevan.
Eli että ei saisi ilmaa tmjv. Voisi selittää tuon yläkierroksilla toimimisen.
- sepse
- OCF Member 2023

Paljpn noitten kanssa touhunneet väittää että ECU hajoo tosi harvoin ko ilmiön johdosta / yleensä menee vain puolayksikkö , ja sekin olis vajaa pyttyinen sitte
koko ajan se auto.
Onkos koneessa irroteltu mitään imupuolen osia ja kasattu vanhoilla tiivisteillä taikka O renkailla ?
Onko kaikki alipaine putket paikoillaan ja kumi natsat murteettomat .
Minuutti määrästä en tiedä mutta periaatteessa ehjä putkisto pitää paineen jonkun aikaa sammutuksen jälkeen ts sihahtaa jos alipaine putki irrotetaan jonkun ajan päästä koneen sammutuksesta / jos vuotaa sihausta ei tule.
Joskus muinoin myös jarrutehostimen kalvo saattoi vuotaa (jos sopivasti niin poljin ei vielä ollut kova ja teho liki tallella) ja aiheutti käyntihäiriön , huomaa siitä
että poljin on kova heti sammutuksen jälkeen eikä kestä sitä muutamaa polkaisua ennen tehostuksen häviämistä .
Ne imu putket läpältä ilmanputsarille asti on varmasti tarkastettu moneen kertaan joten niistä lienee turha mainita , ne aiheuttaisivat myös tätä vaivaa .
Seppo
koko ajan se auto.
Onkos koneessa irroteltu mitään imupuolen osia ja kasattu vanhoilla tiivisteillä taikka O renkailla ?
Onko kaikki alipaine putket paikoillaan ja kumi natsat murteettomat .
Minuutti määrästä en tiedä mutta periaatteessa ehjä putkisto pitää paineen jonkun aikaa sammutuksen jälkeen ts sihahtaa jos alipaine putki irrotetaan jonkun ajan päästä koneen sammutuksesta / jos vuotaa sihausta ei tule.
Joskus muinoin myös jarrutehostimen kalvo saattoi vuotaa (jos sopivasti niin poljin ei vielä ollut kova ja teho liki tallella) ja aiheutti käyntihäiriön , huomaa siitä
että poljin on kova heti sammutuksen jälkeen eikä kestä sitä muutamaa polkaisua ennen tehostuksen häviämistä .
Ne imu putket läpältä ilmanputsarille asti on varmasti tarkastettu moneen kertaan joten niistä lienee turha mainita , ne aiheuttaisivat myös tätä vaivaa .
Seppo
Raitista porukkaa tuntuu olevan, laitetaan sitten smurffilimua ainaskin kuus lekaa. Tosiaan mystinen homma.
Luulisi tuon ongelman tullut vastaan jollekin. Sen verran tänään tsekkasin että ei aukea toinen läppä helposti, eli oli nahkean tuntuinen.
Luulisi tuon ongelman tullut vastaan jollekin. Sen verran tänään tsekkasin että ei aukea toinen läppä helposti, eli oli nahkean tuntuinen.
Alipaine vuotoon en usko
Sillon se temppuilis alhaallakin ja varsinkin tyhjäkäynnillä.
Onko kukaan mitannu bensanpaineita?
olis mielenkiintoista mitata kun se käy ja kierrättää niin näkis mitä niille tapahtuu.
Olen näitä autoja korjaillut reilut 20 vuotta eikä ikinä vastaavaa ongelmaa ollut.
Sillon se temppuilis alhaallakin ja varsinkin tyhjäkäynnillä.
Onko kukaan mitannu bensanpaineita?
olis mielenkiintoista mitata kun se käy ja kierrättää niin näkis mitä niille tapahtuu.
Olen näitä autoja korjaillut reilut 20 vuotta eikä ikinä vastaavaa ongelmaa ollut.
Saakos kukaan viallista autoa piuhan päähän vedätettäessä (esim läppäri+opcom), jolla näkis arvoja sillon ku alkaa pätkimistä esiintymään?
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Mulla oli piuhan päässä, Kaikki arvot rajojen sisällä tyhjäkäynniltä kierrätettäessä.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Esiintyykö käyntihäiriöitä tyhjiltäänkin kierrätettäessä? Vaan oliko niitä ainoastaan kun on veto päällä?Kettunen kirjoitti:Mulla oli piuhan päässä, Kaikki arvot rajojen sisällä tyhjäkäynniltä kierrätettäessä.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
siis ihan sama onko paikallaan taikka ajaa
Imusarjan läpät jumittaa karstasta?
Jos oli nahkea liikkumaan, siis ne läpät imusarjan takaosassa. Tai ne alipaine"kellot" rikki. Kun tyhjänkäynnillä vetää kaasuläpän selälleen niin myös niitten takapään läppien pitäisi avautua
Jos oli nahkea liikkumaan, siis ne läpät imusarjan takaosassa. Tai ne alipaine"kellot" rikki. Kun tyhjänkäynnillä vetää kaasuläpän selälleen niin myös niitten takapään läppien pitäisi avautua
Johnny, la gente esta muy loca.
Veikkaan, että ne imusarjan takaosan läpät ovat juuttuneet auki, jolloin tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla käy laihalla... saa liikaa ilmaa ja vasta sitten kierroksilla toimii oikein. Toinen vaihotehto on tietysti rikkaalla käyminen... moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi näyttää koneen olevan liian kylmä ja seosta rikastetaan liikaa. Tällöin kuitenkin pitäis toimia paremmin kylmänä. Kolmas vaihtoehto on sitten niiden läppien juuttuminen kiinni tai alipainekellot tai niiden letkut ovat rikki tai ylipäänsä siinä ketjutetussa alipaineletkusysteemissä on joku letku rikki.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Onko vikojen ilmenemisen jälkeen kukaan mittaillut päästöjä esim. katsastukseen, onko ne ollu ihan ok?
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Robertx
kun nämä juurikin alhaalla ja tyhjäkäynnillä käy hyvin (siis todella siististi ja tasaisesti)
mulla ainakin läpät liikkuu kaasuttaessa ihan ok
tai ainakin niitten mekanismit tiedä sitten mitä siellä sisäpuolella tapahtuu.
onko näissä b paineen säädin siellä imusarja alla jemmassa?
täytyis saada jostain painemittari että sais bensalinjaan niin näkis mitä siellä tapahtuu.
kun nämä juurikin alhaalla ja tyhjäkäynnillä käy hyvin (siis todella siististi ja tasaisesti)
mulla ainakin läpät liikkuu kaasuttaessa ihan ok
tai ainakin niitten mekanismit tiedä sitten mitä siellä sisäpuolella tapahtuu.
onko näissä b paineen säädin siellä imusarja alla jemmassa?
täytyis saada jostain painemittari että sais bensalinjaan niin näkis mitä siellä tapahtuu.