Nyt on virta-avain niin kulunut että äsken meni 15min ennenkuin sain sen kääntymään virtalukossa, ovet aukeavat hieman helpommin. Mistä uusi avain? Pitääkö se kenties tilata maahantuojalta vai tekeekö joku seppä tällaisiakin. Kyseessä siis Vectra -90, avaimessa ei mitään kauko-ohjaus härpäkkeitä tms.
Ettei vaan olisi virtalukko se kuluneempi paikka.
Minulla alkoi viime keväänä oma (kuluneempi) avain temppuilemaan ja vaihdoin käyttööni lähes uuden veroisen kakkosavaimen vaimon avainrenksusta. Ei mennyt viikkoakaan kun tämä parempikin avain lopetti yhteistyön, syynä kuluneet lukkopesän "haitat"....
Itse teetin ihan suutarilla aikanaan -94 Vectraan. Kaikki ei ehkä tee kaikkien autojen avaimia mutta tää ilmotteli että erikoisemmatkin avaimet onnistuu kunhan niissä ei ole elektroniikkaa jolloin ne pitää tilata maahantuojalta tms.
"Ettei vaan olisi virtalukko se kuluneempi paikka."
En oikein usko, peräkonttiinkaan en meinannut päästä avaimella millään. Ovet kylläkin avaimella saa auki suht kivuttomasti? Prkl kun ei ole toista avainta, kai se pitää ensin teettää tuo avain ja toivoa että vika on siinä?
Mulla se vanha avain toimi virtalukossa moitteetta mutta jäin heti auton ostettuani (250km kotoa) auton ulkopuolelle kun väänsin ovet takalukkoon ja kulunut avain ei ollut kääntyä oven lukossa.
Ja seuraavana arkipäivänä tulikin kaukosäätö...
Pari viikkoo auton oston jälkeen sama sattu mullekkin.
Oli se kiva kun koulu aamuna väänsin ovet vahingossa takalukkoon ja kun piti reppu saada autosta ei ovet auennetkaan.
Takakontin kautta sisälle ja ajoon.
Uudet haitat kuskin oveen autto ja sen jälkeen ei oo ongelmia ollu.
On 2003-12-31 00:42, samipuro wrote:
Samaan aiheeseen liittyen:
Onko vika avaimessa vai virtalukossa kun avain lähteen irti virtalukosta kun auto on käynnissä tai virrat päällä (Calibra -91).
Miten korjataan?
Tuo on kyllä lukko vika. Avaimen (ainakin vecussa) pitäisi olla kulunut silminnähtävästi aivan pilalle, jotta se lukosta pois tulisi, jos lukon haitat on kunnossa...