Opel Kadett E vm.1986 nykii
Opel Kadett E vm.1986 nykii
Olen vaihtanut kadettiin bensapumpun+suodattimen ja letkut kaasariinpäin ja edelleen auto nykii.Olisiko mahdollista,että vika on tankista konehuoneeseen tulevissa letkuissa? Tankista siis lähtee 2 kumiletkua,jotka on klemmareilla liitetty muovisiin putkiin.Ja entä suodatin,kuuluko suodatin tulla täyteen asti kun pumppu nostaa?Nyt suodatin on lähes tyhjä ja bensa liikkuu "loiskimalla" suodattimen kautta kaasariin.Mikä neuvoksi??
Re: Opel Kadett E vm.1986 nykii
Ite alottasin kaasarin putsauksella
Millä koneella auto on?
Missä kunnossa on sytytyspuoli? Toimiiko alipainesäädin?
Missä kunnossa on sytytyspuoli? Toimiiko alipainesäädin?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kadetti on 1.6 S.Sytkäpuoli pelittää ja alipainesäädinkin toimii.Itse aloittaisin tutkimisen bensaletkuista tankistapäin.Tarvii varmaan lykätä kanisteriin letkut konehuoneen puolelta ja kokeilla käykö sit paremmin.Se on ainut tapa melkein millä saa selville bensaletkujen kunnon tankistapäin.Mut toi kaasarin putsaus kyllä tarvii kans tehdä.Mutta olkoon se sit seuraava askel testaamisessa.
Niin ja kaasari on varajet2,jos sitä seuraavaks kyselee.
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Omassa E Kadetissa oli evap eli tankin tuuletusventtiilin vikaantuminen sekä aktiivihiilikanisterin tukkeutuminen ja viat voivat hyvinkin ilmetä kuten kuvailit.
[ Veto loppuu, nykii, tyhjään tankkiin ei mene enään bensaa ohjekirjassa sanottua määrää, ennepitkää tankki on rikki ]
Kokeile avata tankin korkki kun auto on käynnissä. Jos on alipainetta niin joko evap rikki tai aktiivihiilikanisteri tukossa.
Halpa ja hyvä korjaus oli tankin korkkiin ilmareikä avainhahlon kohdalle 3mm poralla ja taas matka jatkui.
( Aktiivihiilikanisterin hinta olisi ollut 100€ ) Toinen keino on tankin korkin tiivisteen poistaminen.
PS. korjaamattomana imee tankin bensapumpun alipaineella ihan littuun ja tankki alkaa vuotamaan kuten minulle kävi aikoinaan
Alumiiniikuorinen iso pa-suodatin on kuskin puolella auton alla. Vaihda se. On tukossa.
[ Veto loppuu, nykii, tyhjään tankkiin ei mene enään bensaa ohjekirjassa sanottua määrää, ennepitkää tankki on rikki ]
Kokeile avata tankin korkki kun auto on käynnissä. Jos on alipainetta niin joko evap rikki tai aktiivihiilikanisteri tukossa.
Halpa ja hyvä korjaus oli tankin korkkiin ilmareikä avainhahlon kohdalle 3mm poralla ja taas matka jatkui.
( Aktiivihiilikanisterin hinta olisi ollut 100€ ) Toinen keino on tankin korkin tiivisteen poistaminen.
PS. korjaamattomana imee tankin bensapumpun alipaineella ihan littuun ja tankki alkaa vuotamaan kuten minulle kävi aikoinaan
Ei siellä konehuoneessa saa olla läpinäkyvää normi polttoainesuodatinta ollenkaan vai mistä tiedät että suodatin on lähes tyhjä.kuuluko suodatin tulla täyteen asti kun pumppu nostaa ? Nyt suodatin on lähes tyhjä
Alumiiniikuorinen iso pa-suodatin on kuskin puolella auton alla. Vaihda se. On tukossa.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
e0101296 kirjoitti:Omassa E Kadetissa oli evap eli tankin tuuletusventtiilin vikaantuminen sekä aktiivihiilikanisterin tukkeutuminen ja viat voivat hyvinkin ilmetä kuten kuvailit.
Ei siellä konehuoneessa saa olla läpinäkyvää normi polttoainesuodatinta ollenkaan vai mistä tiedät että suodatin on lähes tyhjä.kuuluko suodatin tulla täyteen asti kun pumppu nostaa ? Nyt suodatin on lähes tyhjä
Se oma pikkusuodatin pitäis olla siinä kaasarille menevässä letkussa. Onkos siinä se höyrystinpurkki, josta ylimääräinen bensa menee takaisin tankille. Jos epäilyttää, että kaasarille ei riitä bensanpainetta, niin voi sen höyrystinpurkin testausmielessä ohittaa ja pistelee bensaa suoraan puppulta kaasariin.
Kaasarissakin näyttäis kuvien mukaan olevan joku suodatin.
Ei siellä mitään evap-venttiileitä tai aktiivihiilipönttöjäkään ole 
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuloletkussa on ennen pumppua kirkas bensasuodatin ja kaasarissa on tosiaan toinen suodatin.Olen kokeillut käyttää autoa myös ilman tankin korkkia eikä se ole käyntiin vaikuttanut mitenkään.Oma epäilykseni on tosiaan ne 2 kumiletkun pätkää mitkä on yhdistetty kovempiin muoviputkiin.Epäilen vahvasti,että ovat jo aikansa eläneet ja vanhuuttaan hapertuneet.Eli vetävät ilmaa niiden kautta.Ajattelin nykästä hemmettiin vanhat bensaletkut ja laittaa yhtenäiset letkut ilman mitään turhia liitoksia tankilta asti konehuoneeseen ja laittaa sitten vasta esisuodattimen ennen pumppua tuloletkuun.Kun mielestäni on parempi se vaihtoehto saati on jumalattomasti liitoksia.Ainahan yleensä aikaa myöden liitokset alkaa falskata.Onko tietoa kuinka tyhjä tankki saa olla?Kun jostain kuulin,että tankissa tarttis olla bensaa reilusti yli 1/4 ennenku toimii moitteettomasti.Olenko asian suhteen pahasti hakoteillä?
Itte olen ajellu aina melko tyhjillä tankeilla 5-20 litraa, ettei se siitä ole kiinni. Nää vanhat tankit tuppaa vuotamaan, jos sinne liikaa laittaa bensaa. Kattele niitä bensaletkuja ja -putkia alta ja konehuoneesta, onko ne märät ja haiseekos bensa, siitä sen näkee, jos ne vuotaa.
Ja pistä se suodatin bensapumpun jälkeen ennen kaasaria niin näät todellisen tilanteen bensan kulusta. Eikä niitä nykimisiä kannata loputtomiin ettiä bensapuolelta, jos ne on jossain sytkäpuolella. Jos auto liikkuu kaasupohjassa motarilla, niin eiköhän se bensa riitä.
Ja pistä se suodatin bensapumpun jälkeen ennen kaasaria niin näät todellisen tilanteen bensan kulusta. Eikä niitä nykimisiä kannata loputtomiin ettiä bensapuolelta, jos ne on jossain sytkäpuolella. Jos auto liikkuu kaasupohjassa motarilla, niin eiköhän se bensa riitä.
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo eipä oo evap venttiilejä, aktiivipönttöjä tai alusuodatinta vielä vm-86 kaasarikoneessa.
Tuoreemmassa kadetin vuosimallissani -91 ne oli jo.
Usein oli vanhemmassa kadetissani ( en muista vuosimallia; olisiko -87 ? ) sytytystulpan johdoissa ja
virranjakajan kannessa (kesällä kostea sisältä) oli häikkää ja vaihtelin ne vuosittain.
Tuoreemmassa kadetin vuosimallissani -91 ne oli jo.
Usein oli vanhemmassa kadetissani ( en muista vuosimallia; olisiko -87 ? ) sytytystulpan johdoissa ja
virranjakajan kannessa (kesällä kostea sisältä) oli häikkää ja vaihtelin ne vuosittain.
Olen uusinut tulpanjohdot,tulpat,virranjakajan kannen ja pyörijän,joten niissä ei ole vikaa.Samoin sytytys on paikoillaan.Kyllä tuo on mielestäni ihan selkeä bensapuolen vika.Koska kaasarissakaan ei ole bensaa kuin sylki,niin joko se vetää ilmaa letkujen kautta tai sitte on kaasari tukkeessa jostain.Tarvii ottaa kaasari auki ja puhdistaa paineilmalla se ja katsoo samalla liikkuuko kaikki osat kaasarissa niinkuin kuuluu.Ei noin yksinkertaisessa vehkeessä nyt voi olla sellaista vikaa mitä ei itse tutkimalla sais kuntoon.No,ei muutaku avainpakki auton viereen ja tutkimaan mitä se on syöny.
- e0101296
- 'Diplomat'

- Viesti:
Olen samaa mieltä.Ei noin yksinkertaisessa vehkeessä nyt voi olla sellaista vikaa mitä ei itse tutkimalla sais kuntoon
Vika voi olla joko bensa tai virtapuolella. Sitä me ei vielä tiedetä.
Niiden pitäisi olla bensasta märät jos ovat haperoita.Epäilen vahvasti,että ovat jo aikansa eläneet ja vanhuuttaan hapertuneet.Eli vetävät ilmaa niiden kautta
Paluupuolen vuoto ilmenee ainoastaan märkänä letkuna. Painepuolen vuoto on pahempi asia ja vuoto kyllä näkyy vielä selvemmin.
Hyvä ajatus.Ajattelin nykästä hemmettiin vanhat bensaletkut ja laittaa yhtenäiset letkut ilman mitään turhia liitoksia
Voi silti olla ...Olen uusinut tulpanjohdot,tulpat,virranjakajan kannen ja pyörijän,joten niissä ei ole vikaa
Lämpötilojen muuttuessa ja seilatessa nollan molemmin puolin syksyllä ja keväällä kasikuutonen/seiska kadettini ei lähtenyt käyntiin ennenkuin kuivasin kondensio hikipisaroita täynnä olevan virranjakajan kannen sisustan talouspaperilla.
Niin, missä se muuten nykii, kylmänä, kuumana, alakierroksilla, kaasupohjassa, kiihdyttäessä, paikallaan käydessä vai aina vai silloin tällöin.., nämä vaikuttaa vähän siihen arvioon. Niinkuin sanottu, ite töppäsin kun vaihdoin sytkäjohtosarjan, niin nelosen ja puolan johdot meni sekaisin keskenään ja nyki, kun oli väärät päät. Näkyykös nykiminen kiekkamittarissa = heittelee edestakas ?asko75 kirjoitti:Olen uusinut tulpanjohdot,tulpat,virranjakajan kannen ja pyörijän,joten niissä ei ole vikaa.Samoin sytytys on paikoillaan.Kyllä tuo on mielestäni ihan selkeä bensapuolen vika.Koska kaasarissakaan ei ole bensaa kuin sylki,niin joko se vetää ilmaa letkujen kautta tai sitte on kaasari tukkeessa jostain.Tarvii ottaa kaasari auki ja puhdistaa paineilmalla se ja katsoo samalla liikkuuko kaikki osat kaasarissa niinkuin kuuluu.Ei noin yksinkertaisessa vehkeessä nyt voi olla sellaista vikaa mitä ei itse tutkimalla sais kuntoon.No,ei muutaku avainpakki auton viereen ja tutkimaan mitä se on syöny.
Toi mun kadetti nykii sekä kylmänä että kuumana eikä suuttimet tunnu tietävän mitään vaikka kuinka ruuvailis.Sytkäjohdot on oikein että niistä se ei voi johtua.Kierroslukumittaria ei tossa -86 mallisessa olekkaan.Selittäkääs se asia miksi suodatin ei täyty bensasta auton käydessä eikä vaikka antais kierroksiakin moottoriin? Bensan sekaan tulee ilmaa selkeesti jostain ja bensa liikkuu loiskimalla kaasariin.Kaasarissa ei ole kuin tippa bensaa.Ja mitä käyntiin tulee niin pikkusen ku pitää ryyppyä päällä niin suostuu käymään paremmin.Mä en nyt anna periks tuon bensapuolen vian kanssa.Edelleenkin aion tehdä sellaisen konstin,että otan imupuolen letkun auki tankista ja vedän ilman mitään jatkoksia uuden letkun pumpulle ja kokeilen mitä tekee.Jos käynti alkaa siitä paranemaan,niin nykäisen hemmettiin kaikki vanhat letkut ja uutta letkua tilalle.