auton osto rahoituksella...

Keskustelua Opeleista
J.R
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja J.R »

täytyy lähtee kyseleen.vakituine työpaikka mulla on mutta tiedä sitten riittääkö palkka kuukausierähommiin.

niin ja onhan mulla vaimo... =)
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Joo..ihan pakko oli käväistä omassa pankissa kysymässä tuota hommaa kun täällä joku sanoi saaneensa tarjouksen pankistaan noin 5% korolla..kaikki kulut huomioiden..
No..niin tiukoille puristettuna kuin pankkini pystyi päästiin kokonaiskuluina laskien hieman yli 6% korkoon. euribor+pankin marginaali+muut kulut siis mukaanlukien. Tähän joutuikin sitten jo käyttämään mun puolelta aika vahvaa "tutunkauppaa" + kaikki muut mahdolliset neuvotteluvaltit.
Sitävastoin nykyisen autoni rahoitusosuus on noin 3% yksikköä matalampi kuin tuo pankin tarjous.
Sen olen huomannut että korko on hyvin pitkälti neuvottelukysymys kun rahoitusyhtiöstä kyse. Huono puoli tuossa on se että käytännössä itse ei pääse neuvottelemaan rahoitusyhtiön edustajan kanssa asiasta vaan neuvottelija on automyyjä. Näinollen neuvottelutulos on hyvin pitkälti myyjän kyvyistä kiinni. Samasta rahoitusyhtiöstä,samasta summasta samana päivänä koron ero on ollut 3% yksikköä riippuen siitä kuka automyyjä asiasta neuvotteli. Toinen ei pystynyt juuri muuhun kuin rahoitusyhtiön lähtötarjoukseen..toinen väänsi puhelimessa rahoitusyhtiön edustajan kanssa noin 1,5 tuntia..lopputuloksena järjestely joka oli käytännössä vastoin kaikkia rahoitusyhtiön reunaehtoja..mutta seurauksena oli se että kauppa syntyi. Autoliike myi auton,rahoitusyhtiö sai asiakkaan ja asiakas auton..eli kaikki saivat suunnilleen sen mitä halusivat.
Se on toki myönnettävä että asiaan vaikuttaa hyvinkin paljon se minkälaisesta/hintaisesta autosta kauppaa tehdään..ja eri osapuolten henkilösuhteetkin vaikuttavat asiaan.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Kaikkiin näihin laina-asioihin vaikuttaa miten olet asiasi hoitanut,ja kuinka kauan olet ollut asiakkaana.

Autoon minulla ei ole rahoitusta (vielä ainakaan),mutta asuntoon henkilökohtainen margínaali on alle 1%
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

Ainakin Järvenpään Autokulma ilmoitti minulle,että vakituinen työpaikka ei ole pakollinen, kunhan LUOTTOTIEDOT on kunnossa.
Kun nykyäänhän noita "pätkätyöläisiä" alkaa olemaan aika reilusti.

Nm " Pätkätyö- Timpuri.."
Inkku A tiisseli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-12-30 17:48, SportVectra wrote:
Autoon minulla ei ole rahoitusta (vielä ainakaan),mutta asuntoon henkilökohtainen margínaali on alle 1%
Asuntolaina käsitellään pankissa aikalailla eri periaatteella/ eri näkökulmasta kuin autolaina= kulutusluotto..jossa marginaali on huomattavasti suurempi kuin asuntolainassa.
Asuntolainan tuotto pankille kun perustuu pitkään laina-aikaan enemmän kuin lyhytaikaisen kulutusluoton..samoin myös viime aikojen alhaisen korkotason aikaansaama asuntolainojen huima kysyntä on lisännyt pankkien kilpailua asiakkaista..eli painanut pankin marginaalit käytännössä niin alas kuin ne vain voivat olla.
Eli siis suuri (asunto)laina pitkällä maksuajalla on pankille tuottoisa pienemmälläkin marginaalilla..kun taas kulutusluotto on suht lyhytaikainen laina,joten saadakseen mahd hyvän tuoton pankki vetää marginaaliaan ylemmäs.

No..se on kuitenkin hyvä muistaa että kaikki ovat neuvottelukysymyksiä ja lopputulos on hyvin monen tekijän summa. Pankista voi saada hyvinkin edullisia lainayhdistelmiä kun yhdistelee sopivasti asunto-,auto- ja muita lainoja..mutta hyvä neuvottelutulos on siis hyvin monen tekijän summa..joku pääsee parempaa tulokseen kuin joku toinen.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2003-12-30 19:21, mä wrote:
On 2003-12-30 17:48, SportVectra wrote:
Asuntolaina käsitellään pankissa aikalailla eri periaatteella/ eri näkökulmasta kuin autolaina= kulutusluotto..jossa marginaali on huomattavasti suurempi kuin asuntolainassa.
Asuntolainan tuotto pankille kun perustuu pitkään laina-aikaan enemmän kuin lyhytaikaisen kulutusluoton..samoin myös viime aikojen alhaisen korkotason aikaansaama asuntolainojen huima kysyntä on lisännyt pankkien kilpailua asiakkaista..eli painanut pankin marginaalit käytännössä niin alas kuin ne vain voivat olla.
Eli siis suuri (asunto)laina pitkällä maksuajalla on pankille tuottoisa pienemmälläkin marginaalilla..kun taas kulutusluotto on suht lyhytaikainen laina,joten saadakseen mahd hyvän tuoton pankki vetää marginaaliaan ylemmäs.

No..se on kuitenkin hyvä muistaa että kaikki ovat neuvottelukysymyksiä ja lopputulos on hyvin monen tekijän summa. Pankista voi saada hyvinkin edullisia lainayhdistelmiä kun yhdistelee sopivasti asunto-,auto- ja muita lainoja..mutta hyvä neuvottelutulos on siis hyvin monen tekijän summa..joku pääsee parempaa tulokseen kuin joku toinen.
Niin,en tiedä mikä on kenenkin mielestä pitkä maksuaika?,itselläni enää muutama vuosi jäljellä talolainasta.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Niin..poikkeuksia toki on..ja joskushan se asuntolaina jokaisella lyhenee loppuun..toivottavasti.. :smile:

Nojoo..sitä lähinnä tarkoitin että keskimäärin asuntolainat ovat tänä päivänä jopa 10v pidemmällä maksuajalla kuin vaikkapa 10-15 sitten..ja sikäli keskimäärin ne ovat pankeille tuottoisa kohde..myös matalamalla korolla. Ja sen seurauksena kilpailu pankkien välillä asuntolainoista käy aika kuumana..joka puolestaan painaa marginaaleja alaspäin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-12-31 13:06 ]</font>
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

Asuntolainan marginaalilla ei ole tekemistä varsinaisen aiheen kanssa, mutta ihan tiedoksi asuntovelallisille, että marginaalin pitääkin nykyään olla reilusti alle 1%, muuten kannattaa vaihtaa pankkia tai neuvotella lainaehdot vanhan pankin kanssa uusiksi.

Nimim. 0,6%
Trucker
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Trucker »

Jos helppoa ja hyvää liikettä haetaan, niin se on Auto-Expert Ekroos Hyrylässä !! Rahoittaa itse autonsa ja heitä kiinnostaa vaan maksujen suoritus. Ei tarvi olla töissä jne. Autojakin on mukavasti tarjolla !!
J.R
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja J.R »

ONKO TUO SAMAA FIRMAA KUIN TUUSULASSA??
Trucker
'Agila'

On 2003-12-31 15:32, J.R wrote:
ONKO TUO SAMAA FIRMAA KUIN TUUSULASSA??
Sama firma joo. Tuusulan hyrylä !! Ei oo pahaa sanottavaa liikkeestä....
Riihis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Riihis »

Eipä nuo aikanaan ainakaan multa millään lailla tarkistaneet työpaikkani vakituisuusastetta:O Toki kysyivät onko vakkari? Johon sanoin, että juu vaikkei näin ollutkaan.
Trucker
'Agila'

Nii, eihän ne niin kiinnostuneita tost työaikast oo....luottotiedot ratkasee !!
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

luottotiedot katsoivat ja 10.000 velkaa
Trucker
'Agila'

Auton hankintaan riittää, että on luotot kunnossa !! Ei tarvi olla töissä tms. Sit jos on luotot heikossa hapessa, niin tarvii tehdä muutamia kikkoja, että saa auton hankittua !!
Vastaa Viestiin