Astra J - kokemuksia

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
HeikkiP
'Agila'

Re: Uusi Astra Sports Tourer 1.4T Aut 6 tilattu

Viesti Kirjoittaja HeikkiP »

tekarijee kirjoitti:Millaisia kokemuksia teillä on AFL-valojen tehosta? Jos vertaa vaikkapa mersun ILS-valoihin tai muiden kilpailijoiden xenoneihin? Olen vakavasti harkitsemassa Astran hankintaa, mutten ole päässyt kokeilemaan millaiset valot ovat käytännössä pimeällä. Nykyisessä vekottimessakin (V40) kääntyvät xenonit on, mutta niiden valoteho on aika vaatimaton.
Kapea otos, mutta verrattuna Volvo V40- ja BMW 3-sarjoihin (molemmat uusia) AFL:t vaikuttavat hyviltä. BMW:n kanssa valoteho on mielestäni vastaava, mutta mukautuvat ajovalot maksavat bemariin vielä melkein toisen tonnin. V40:ssä lähivalot ovat ihan OK, mutta kaukovalot näyttivät melkein kuin olisi erilliset halogeenit niitä varten. Syttyivät aika nopeasti ja kiila ei näyttänyt siirtyvän linssein, kuten AFL:ssä ja Bemarin xenoneissa tapahtui. Olivat vieläpä minusta keltaisemman sävyistä. Voi olla kuvittelua, mutta tosiaan V40:n valot olivat minusta selkeästi huonommat kuin AFL:t, jotka ovat samaa tasoa kuin Bemarin huomattavasti huokeampaan hintaan.
SportsTourer1.6T
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsTourer1.6T »

Kysymys Astra ST-raadille...

Pari kertaa sattunut minulla tilanne, että Astra aukonut ovet & ikkunat "itsekseen"..

Olin tässä viikolla, puuhailemassa pihalla ja purkamassa 2-autosta tavaraa. Astra ST:n avaimet taskussa.
Huomasin ja kuulin naksahduksen , että ASTRA ST:n lukitus aukesi. Lienee sitten tehnyt "taskuavauksen". Vrt puhelimella tehty taskusoitto... :D

Mutta, eniten ihmetytti tuo, että kaikki sivulasit aukesi samalla.. Onko(han) tuo jokin paniikki/onnettomuustilanteihin liittyvä ilmiö, että ASTRA ST aukoo ikkunat ja vapauttaa ovien ja takaluukun lukituksen ?? :o
Tai sitten, hellesäällä käyttökelpoinen, auton "pikatuuletus", ennen ajoon lähtöä.

En olen erikseen nyt testaillut, tapahtuuko tuo ilmiö jos/kun painaa avaimen painikkeita, vaikkapa samanaikaisesti. Tai yhtä painiketta pitempään painettaessa..

Jos olisi jäänyt tuo huomaamatta, ja olisi tullut sadekuuro. Olisi auto kastunut pahemman kerran sisustuksen osalta.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nible »

SportsTourer1.6T kirjoitti:Kysymys Astra ST-raadille...

Pari kertaa sattunut minulla tilanne, että Astra aukonut ovet & ikkunat "itsekseen"..

Olin tässä viikolla, puuhailemassa pihalla ja purkamassa 2-autosta tavaraa. Astra ST:n avaimet taskussa.
Huomasin ja kuulin naksahduksen , että ASTRA ST:n lukitus aukesi. Lienee sitten tehnyt "taskuavauksen". Vrt puhelimella tehty taskusoitto... :D

Mutta, eniten ihmetytti tuo, että kaikki sivulasit aukesi samalla.. Onko(han) tuo jokin paniikki/onnettomuustilanteihin liittyvä ilmiö, että ASTRA ST aukoo ikkunat ja vapauttaa ovien ja takaluukun lukituksen ?? :o
Tai sitten, hellesäällä käyttökelpoinen, auton "pikatuuletus", ennen ajoon lähtöä.

En olen erikseen nyt testaillut, tapahtuuko tuo ilmiö jos/kun painaa avaimen painikkeita, vaikkapa samanaikaisesti. Tai yhtä painiketta pitempään painettaessa..

Jos olisi jäänyt tuo huomaamatta, ja olisi tullut sadekuuro. Olisi auto kastunut pahemman kerran sisustuksen osalta.
Ikkunat saa auki avaimella avausnappia pitkään painamalla ja vastaavasti kiinni lukitusnappia pitkään painamalla.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
marlii
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja marlii »

Itsellekin on käynyt niin että kun tulin autokatokseen niin ikkunat olikin auki. Oli kyllä ilmeisesti eteisessä kenkiä laittaessa avaimen nappi painunut pohjaan taskussa. Toiminto on käsittääkseni tuuletusta varten ja on ollut saksalaisissa autoissa esim. Skodassa aika kauan.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja VecculiOoppeli »

Tyhmänä kyselen että eikö tähän tosissaan saa tuulilasin pyyhkijöitä muualta kuin merkkiliikkeestä? Tänään jotku rungottomat ac delcot ostin paikallisesta varaosapuljusta mitkä piti valmistajan taulukon mukaan käydä mutten äkkiseltään saanut mitään niistä 4 vai 5 sovitteesta passaamaan paikalleen :evil:
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

VecculiOoppeli kirjoitti:Tyhmänä kyselen että eikö tähän tosissaan saa tuulilasin pyyhkijöitä muualta kuin merkkiliikkeestä? Tänään jotku rungottomat ac delcot ostin paikallisesta varaosapuljusta mitkä piti valmistajan taulukon mukaan käydä mutten äkkiseltään saanut mitään niistä 4 vai 5 sovitteesta passaamaan paikalleen :evil:
Motonetis ainakin on, suorasovitteiset, mutta en muista merkkiä...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
caravan16v
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja caravan16v »

VecculiOoppeli kirjoitti:Tyhmänä kyselen että eikö tähän tosissaan saa tuulilasin pyyhkijöitä muualta kuin merkkiliikkeestä? Tänään jotku rungottomat ac delcot ostin paikallisesta varaosapuljusta mitkä piti valmistajan taulukon mukaan käydä mutten äkkiseltään saanut mitään niistä 4 vai 5 sovitteesta passaamaan paikalleen :evil:
Ite oon ostanut paikallisesta prismasta ja bosch merkkiset,taka pyyhintä en ole löytänyt joten jos jollain tietoa siitä niin laittakaa viestiä.
tekarijee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

HeikkiP kirjoitti:
tekarijee kirjoitti:Millaisia kokemuksia teillä on AFL-valojen tehosta? Jos vertaa vaikkapa mersun ILS-valoihin tai muiden kilpailijoiden xenoneihin? Olen vakavasti harkitsemassa Astran hankintaa, mutten ole päässyt kokeilemaan millaiset valot ovat käytännössä pimeällä. Nykyisessä vekottimessakin (V40) kääntyvät xenonit on, mutta niiden valoteho on aika vaatimaton.
Kapea otos, mutta verrattuna Volvo V40- ja BMW 3-sarjoihin (molemmat uusia) AFL:t vaikuttavat hyviltä. BMW:n kanssa valoteho on mielestäni vastaava, mutta mukautuvat ajovalot maksavat bemariin vielä melkein toisen tonnin. V40:ssä lähivalot ovat ihan OK, mutta kaukovalot näyttivät melkein kuin olisi erilliset halogeenit niitä varten. Syttyivät aika nopeasti ja kiila ei näyttänyt siirtyvän linssein, kuten AFL:ssä ja Bemarin xenoneissa tapahtui. Olivat vieläpä minusta keltaisemman sävyistä. Voi olla kuvittelua, mutta tosiaan V40:n valot olivat minusta selkeästi huonommat kuin AFL:t, jotka ovat samaa tasoa kuin Bemarin huomattavasti huokeampaan hintaan.
V40:ssä on tosiaan bi-xenonit plus halogeeniapukaukovalot, ja kaukovalot ovatkin ihan käyttökelpoiset. Lähivalot ovat kehnot ja se hieman harmittaa muuten hyvässä kokonaisuudessa.

Aikanaan oli Zafirassa ja Mersun C-sarjalaisessa identtiset xenonvalokuviot TM:n valomittauksissa, taisi olla sama umpion valmistajakin eli AL. Nykyään Opel taitaa käyttää Hellan valoja ainakin Astrassa?
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

RTFM!

Joo, mulla kävi skodan kanssa (vuosiavuosia sitten) juuri näin, olin toimistossa avaimet taskussa, toimisto oli katutasossa. Menin pihalle tupakille, ja katselin että mitäs kettua, etulasit alhaalla. Ei hemmetti, mulla oli lompakot yms autossa, auto vantaan jokiniemessä parkissa jossa hampparia vilistää ku vilkkilässä kissoja :) Onneksi mitään ei ollut kadonnut, mutta säikäytti. Tuo sama ominaisuus on vissiin noissa kaikissa uusissa ooppeleissa, mahtaakohan olla kytkettävissä pois päältä tietokoneella?
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
SportsTourer1.6T
'Admiral'
'Admiral'

RTFM .... kiitti vinkistä.. :)

Tälläiset toiminnot autossa, voinevat ainakin minun mielestä, olla joissain olosuhteissa ei-toivottuja...

Vaikkapa talvella, kun lämpötila plussalla ja satanut märkää lunta. Siinä sitä sitten etu- ja takapenkillä lumet, kun ikkunoihin tarttunut loskalumi tipsahtaa penkeille, ikkunoiden avautuessa. Kun painelee hetken liian pitkään oven lukituspainiketta.
Jos ja kun ikkunoissa jäätä, niin samoin... Ikkunat aukeaa ns. väkisin. Siinä on sitten ikkunanostinkoneistot tiukalla ja tiivisteet samoin.

Jollain kokemuksia, mitä tapahtuu, kun satanut alijäähtynyttä vettä joka jäätynyt sitten kerrokseksi tuuli- ja takalasille, automaattinen pyyhintoiminto aktivoituina ?
Palaako sulake vai hajoaako pyyhinkoneistot, kun tietokone käskyttää pyyhkimet toimintaan, kun starttaat auton ja olet nousemassa skrapaamaan laseja. Vai oliko tuo toiminto kytkettynä siihen, että auton pitää olla liikkeellä/vaihde päällä.

Tuokin toiminto, että jos tuulilasin pyyhkimet toiminnassa peruuttaessa, aktivoituu myös takalasin pyyhin.
Siinä sitten takalasin pyyhin pyyhkäisee rapaista ikkunaa ja saattaa tehdä samalla muutamat skraadut lasiin, kun sopivasti jäänyt hiekkaa lasiin/pyyhkimen sulkaan.
Itselle muodostunut tapa, että aina ajoon lähtiessä, nostan/kopautan pyyhkimet ja niistä hiekat pois. Kaupunkialueella aina sen verran hiekkapölyä ilmassa, mikä sitten keräytyy pyyhkimien sulan yläpuolelle, kun auto ollut vaikkapa yön yli parkissa.
Saatan olla vähän liian tarkka näissä asioissa. Mutta kun niistä rutiineista tullut "automaattista" toimintaa. Niin jatkaa vain .. :lol:
opel 3
'Agila'

Viesti Kirjoittaja opel 3 »

Diizei_ kirjoitti:Tuokin toiminto, että jos tuulilasin pyyhkimet toiminnassa peruuttaessa, aktivoituu myös takalasin pyyhin.
Siinä sitten takalasin pyyhin pyyhkäisee rapaista ikkunaa ja saattaa tehdä samalla muutamat skraadut lasiin, kun sopivasti jäänyt hiekkaa lasiin/pyyhkimen sulkaan.
Itselle muodostunut tapa, että aina ajoon lähtiessä, nostan/kopautan pyyhkimet ja niistä hiekat pois. Kaupunkialueella aina sen verran hiekkapölyä ilmassa, mikä sitten keräytyy pyyhkimien sulan yläpuolelle, kun auto ollut vaikkapa yön yli parkissa.
Saatan olla vähän liian tarkka näissä asioissa. Mutta kun niistä rutiineista tullut "automaattista" toimintaa. Niin jatkaa vain .. :lol:
Ota automaattinen takalasinpyyhintoiminto pois päältä ajoneuvoasetuksista tai jatka samaan malliin. Minä otan sen aina talven ajaksi varmuuden vuoksi pois päältä.
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

opel 3 kirjoitti:
Diizei_ kirjoitti:Tuokin toiminto, että jos tuulilasin pyyhkimet toiminnassa peruuttaessa, aktivoituu myös takalasin pyyhin.
Ota automaattinen takalasinpyyhintoiminto pois päältä ajoneuvoasetuksista tai jatka samaan malliin. Minä otan sen aina talven ajaksi varmuuden vuoksi pois päältä.
+1 :yes:
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
SportsTourer1.6T
'Admiral'
'Admiral'

Olenkin jo ottanut nuo "automaattiset" toiminnot pois päältä. Heti uudesta alkaen. Yhden kerran ehti tuo takalasin pyyhintoiminto olla toiminnassa. Lienee jäänyt "päälle" kun läpikävin asetuksia läpi menu-valikosta. Aikas tarpeeton, mielestäni, tuo automaattiset tuulilasinpyhkijät-toiminto, muun muassa.
Ei paljoa tarvitse pyyhkimiä ajossa käyttää, kun käytän näitä lasinliukasteita "Turtle Waxin "5 sateesta"-ainetta " auton laseissa.Vesi juoksee kuin hanhen selästä eikä rapa tartu. :P

Hieman on kasvanut tuo auto-ohjekirjan sivumäärät, jos vertaa "vanhan hyvän ajan" ajoneuvojen manuskoihin. Muutamasta sivusta , Astrankin n. 300 sivuiseen manuaaliin. Ei wanha jaksa noita sanasta sanaan tavata ! :D
Kutis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kutis »

60 tkm huolto 1.7 ctdi Sports toureriin ja tekivät boxiin "kampanjapäivityksen". Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, mihin pitäisi vaikuttaa?
Kutis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kutis »

60 tkm huolto 1.7 ctdi Sports toureriin ja tekivät boxiin "kampanjapäivityksen". Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, mihin pitäisi vaikuttaa?
Vastaa Viestiin