ascona c kuinka isot kaiuttimet vakiopaikoille

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

eli kuinka suuret sinne menee ja sitte kuinka sen koelaudan saa irti??
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
Tume22
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tume22 »

4*6" muistaakseni.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Vakio kaiuttimien irrotus:

Vasemman puoleinen alkuperäis-kaiutin lähtee irti kun poistat ensin mittariston pois tieltä ja tämän jälkeen purat lämmityslaitteiston muoviputken pois edestä. Tämän jälkeen saadaan käsille alkuperäinen 4" x 6" kaiutin.
Oikean puoleinen ämyri lähtee irti kun ensin irrottaa hanskalokeron. Hanskalokero on kiinni muistaakseni kuudella ristipääruuvilla. Tämän jälkeen hanskalokero lähtee vetämällä pois. Ota irti myös hanskalokeron valon liitin niin saat lokeron siirrettyä syrjään kaiuttimen irroitusta varten.
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

kuinka tarviiko sinne ostaa 4x6 vai sopiiko joku esim 4 tuumanen ku oon ajatellu erillissarjaa
---viitanen racing---
ascocd
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ascocd »

No ne alkuperäiset mitkä siellä kojelaudan uumenissa ovat niin taitavat olla 3,5"x5" (tai ainakin mulla oli tommoset). Sitten se, että mitä sinne mahtuu niin ainakin mulla on ollu kokeilussa 4" sinne ja kyllähän ne sinne menee. Tosin kiinnikkeiden/kiinnityksen kanssa saa vähän kikkailla, että saa ne siellä pysymään.

Ja ainakin teoriassa ja ehkä muutenkin niin sinne vois vielä 5,25 mennä. (ite joskus sovittelin DLS R5:sia sinne) ja kyllähän sekin sinne meni, mutta osa noista ilmaputkista oli kyllä sitten tiellä. Sekä silloin kun elementtiä yritti tunkea ja silloin kun se siellä paikallaan oli.

Eli 4" menee vielä helpolla kunhan kiinnikkeet rakennat uusiksi. Mutta isommat tuottavat jo tuskaa.
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen... :roll:
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

juup täytyy ny alkaa kattoon sitä mut eka tarvii kattoo noi ruosteet pois mihinkähä taka kaiuttimet pistää ku on toi 5 ovine malli subbarin pistä varapyörä koteloon
---viitanen racing---
ascocd
'Senator'
'Senator'

No mulla on ainakin 2:ssa 5-ovisessa ascossa takakaiuttimet tuolla hattuhyllyn kannakkeissa, siis siellä reunoilla.
Tosin sinne ei mahdu kuin 4" mutta kyllähän ne nyt riittää (kaiketi?) tuolla takana, kunhan eteen saa vaan jonkun järeämmän erillissarjan. Ja subin saa takaluukkuun mahtumaan vaikka mihin, käyttää vaan mielikuvitusta niin eiköhän se siitä.
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

niin mut en tiä sitte mihin sen isomman sarjan pistäismissäs sulla on jos sulla on
---viitanen racing---
ascocd
'Senator'
'Senator'

Siis isomman sarjan eteen-kö ?? Tätäkö tarkoitit?
Sille paras paikka taitaa olla kick-paneeleissa tai ovissa. Valmiita paikkojahan ei löydy, että kaikki täytyy itse rakentaa.

Ei ole tuo C-Ascona mikään helpoin kohde noita etukaiuttimien paikkoja suunnitellessa. :sad:
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Ei niitä kajareita ny sinne alkup. paikoille kannata tunkee. Ei ne kyllä siellä hyvin soi. Itselläni on ovissa Focalin Polyglass 130V ja hyvin soi eikä oo ees kick-paneleita tai mitään. Semmoset pienet korotuspalat tein että kaiutin tulee vähä enemmän ulos. Soi todella hyvin ja takanahan mulla on 6x9:t jotka on ollu kesästä lähtien irti kytkettynä ettei ne pilaa ääntä niinku niillä on tapana. Eteen vaan kovaa kamaa ja subbari konttiin nätillä asennuksella niin johan soi ainakin jos sulla on 5-ovinen. Mun 4-ovisessa tuo subbari jää vähä peittoon ku kaikki basso jää takakonttiin kumiseen.
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

juup mulla oli pari vuotta sitten 2 ovine c asco siinä mulla oli 6.5 erillis sarja edessä ja subbari takana
---viitanen racing---
Vastaa Viestiin