Jälkiasennettava kauko-ohjattu keskus lukitus astra F
Re: Jälkiasennettava kauko-ohjattu keskus lukitus astra F
Löysin keskuslukituksen ohjauslaitteen ja kytkin siitä lähtevään ruskea/valkoiseen piuhaan kauko-ohjausboxin valko/mustan rosvoliittimellä. Nyt ovet aukeavat kaukosäätimestä, mutta kun suoritin saman toimenpiteen keskuslukituksen ohjauslaitteelta lähtevälle ruskea/punaiselle ja kauko-ohjausboxilta lähtevälle valkoiselle johdolle niin kaiken järjen mukaan ovien pitäisi nyt lukkiutua, mutta näin ei tapahdu. Keskuslukituksen ohjauslaitteelta näyttää lähtevän 2 kpl ruskea/valkoisia ja 2 kpl ruskea/punaisia ja olen kumpaakin ruskea/punaista koittanut ja kummallakin sama ongelma.
niin siellä onkin kaks johtoa mutta kai ne menee eripuolelle autoa, nyt ota se virtakynä käteen ja testaa se ruskeapunainen ja samalla kokeile tuleeko miinuspulssi siihen valkoiseen
opel vectra c 2,2 gts
Nyt on vika tiedossa. Vika ei ole tekemissäni johdotuksissa, koska tarkistin kytkennät virtakynällä ja kaikki ovat kytketty oikein (myös avaus ja sulku), myös kaikki maihin kytkettävät saavat kunnon kontaktin niin johtosarjan alkupäästä kuin loppupäästäkin mitattuina. Ja kaikki johtosarjan johdot saavat +12V sitä tarvittaessa, paitsi valkoinen, eli kiinni signaali. Valkoinen mitattu niin johdon päästä kuin liittimestäkin. Valko/musta saa +12V hetkellisesti kun painaa kummasta tahansa kauko-ohjaimesta ovia auki. Olen myös toisinpäin kokeillut kauko-ohjaimia (tämä siis siksi että pois suljetaan mahdollinen kauko-ohjaimen vika). Eli vian on pakko olla tässä johtosarjassa tai itse boxissa valkoisen johdon / pinnin kohdalla. Täytyy huomenna kokeilla tuota sulkua sillä tavalla, että jättää tuon johtosarjan kokonaan välistä pois ja kytkee +12V + maat suoraan boxiin ja mittaa vielä tämän sulkupinnin toiminnan yleismittarilla, että saadaan selville onko vika tuossa johtosarjassa vaiko boxissa.
Täytyypi ottaa yhteyttä Rimen asiakaspalveluun asian tiimoilta.
Täytyypi ottaa yhteyttä Rimen asiakaspalveluun asian tiimoilta.