Omega B perän säätöä ja uudet kitkalevyt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Omega B perän säätöä ja uudet kitkalevyt

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Perä levällään ja siinä tuntuu pieni välys kardaanilta heiluttaessa.. onkos tuolle jotain tehtävissä vai vedänkö nippuun semmosenaan.

löytyykö joltakin momentteja perään pulteille, jos vaikka innostuu säätään lukon jännitystä.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/I ... directlink
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Ari-S
OCF Member 2019

Re: Omega B perän säätö, pieni välys

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mullaki ollu kaikissa välystä, toisissa enemmän toisisssa vähemmän.. ei oo vaikuttanu huippunopeuteen :D
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Re: Omega B perän säätöä ja uudet kitkalevyt

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Juu välys on varmaan ok.

Sitten seuraava aihe, lukkoon vois vaihtaa uudet kitkalevyt, mahtaako jollakulla olla tietoa mistä sais järkevään hintaan setin.

Hyvän tuosta lukosta saa teettämällä, jollon tulee teräslevyt, lisää esijännitystä, yms. mutta hinta on vähän omaan budjettiin pitkä (n.500€)
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Ei esijännitys välttämättä ole onni ja autuus. Et todennäköisesti halua perää joka haraa aina käännöksissä vastaan esim parkkipaikoilla.

Ramppikulmien koneistaminen agressiivisemmaksi ja kitkalevyjen lisääminen on järkevämpiä menetelmiä.
pläsäri
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

Pistetääs tähän, perässä omaan käteen tuntuu olevan liikaa välystä kun vaihdoin senatoriin b omegan lukkoperän sisälle. Miten pinionin saa kohdistettua uuteen perämurikkaan?
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

pläsäri kirjoitti:Pistetääs tähän, perässä omaan käteen tuntuu olevan liikaa välystä kun vaihdoin senatoriin b omegan lukkoperän sisälle. Miten pinionin saa kohdistettua uuteen perämurikkaan?
ÖÖÖ,välitykseen kuuluu myös se pinjoni(sen hammaspyörä) eli ovat aina parit,lukkoa/tasauspyörästöä/perän kuorta voi vaihdella siitä ympäriltä.

Muutamaan Omegan perään on tullut vaihdeltua välitystä ja/tai lukko,itse olen kasaillut ihan pulttipyssyllä järkeä käyttäen kasaan,ilman mitään shimmailuja.Toistaiseksi on toiminut kaikki.

Mä olen ymmärtänyt niitä kiinnitysokkia olevan eripaksuisia jolla pitäisi hammaskosketusta pystyä säätämään.

Lukoksi kannattaisi laittaa vm87-89 mallinen,eli semmoinen jossa ei ole jäähdytys ripoja takakopassa.On hiukan vakuuttavammat sisuskalut lukkoyksikössä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
pläsäri
OCF Member 2016

?! kirjoitti:
pläsäri kirjoitti:Pistetääs tähän, perässä omaan käteen tuntuu olevan liikaa välystä kun vaihdoin senatoriin b omegan lukkoperän sisälle. Miten pinionin saa kohdistettua uuteen perämurikkaan?
ÖÖÖ,välitykseen kuuluu myös se pinjoni(sen hammaspyörä) eli ovat aina parit,lukkoa/tasauspyörästöä/perän kuorta voi vaihdella siitä ympäriltä.

Muutamaan Omegan perään on tullut vaihdeltua välitystä ja/tai lukko,itse olen kasaillut ihan pulttipyssyllä järkeä käyttäen kasaan,ilman mitään shimmailuja.Toistaiseksi on toiminut kaikki.

Mä olen ymmärtänyt niitä kiinnitysokkia olevan eripaksuisia jolla pitäisi hammaskosketusta pystyä säätämään.

Lukoksi kannattaisi laittaa vm87-89 mallinen,eli semmoinen jossa ei ole jäähdytys ripoja takakopassa.On hiukan vakuuttavammat sisuskalut lukkoyksikössä.
Eli perä pitää purkaa uudestaan ja vaihtaa alkuperäsestä se hammaspyörä lukolliseen perään, tässä kohtaa ainoa vaihtoehto kun lukkoperän oma pinjoni on kuorien kanssa jo sulatuksessa
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Juu,laitat sen oman ison pyörän takasin.B Omegan perässä varmaankin ollut jo ensinnäkin eri välitys.Lukollinen tasauspyörästö on se koteloitu osa johon vetarin spoorit menee ja tasauspyörästö pultataan välityksen isoonpyörään kiinni.
Eikös sulla ollut 24v senu?Niissä pitäisi olla lukko ihan vakiona...?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
pläsäri
OCF Member 2016

?! kirjoitti:Juu,laitat sen oman ison pyörän takasin.B Omegan perässä varmaankin ollut jo ensinnäkin eri välitys.Lukollinen tasauspyörästö on se koteloitu osa johon vetarin spoorit menee ja tasauspyörästö pultataan välityksen isoonpyörään kiinni.
Eikös sulla ollut 24v senu?Niissä pitäisi olla lukko ihan vakiona...?
Juu mutta saksan tuonti joten lukkoa ei ollu vakiona..

Minä kiitän ja rupean hommiin! :)
Vastaa Viestiin