Opel vectra 98 nakuttaa....

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
invincible
'Agila'

Viesti Kirjoittaja invincible »

Mulla on 98 vm 20. sport vectra ja se nakuttaa aina kylmäkäynnistyksen alussa noin puoli minuuttia--> mistä johtuu? onko vaarallista?
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Siellä varmaankin joku hydraulisista vent-
nostimista pitää ääntä,(on jumissa)
Koettappas vaihtaa öljyt esim Mobil 5w50 +suodatin.Ja seuraa tilannetta.
Kaiketi käytät moottorinlämmitintä?
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Ihan samaa hommaa tekee mullakin, eli kylmäkäynnistyksessä nakuttaa jonkin aikaa kone. Vectra -99 ja kone 1.8i 16V.

Onko tuo vaarallista? Ilmeisesti ihan Ecotec-koneiden tyyppivika? Öljyt vaihtamallako 5W-50:een korjaantuu? Tarvihteeko muuta säätöä?
Kvaak.fi - uusi kotimainen sarjakuvaportaali.
eerom
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja eerom »

Käyttämänne öljyjen voitelukyky on huono kylmäkäynnistyksissä. Parempilaatuiset(kalliimmat öljyt) tilalle ni ei nakuta, rally formula on hyvä vaihtoehto. Eikös aktiivihiilisuodattimen sähköventtiili pidä jotain ääntä käynnistettäessä?!
tonto
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tonto »

Mulla ei ole kokemusta ecotec-koneista, mutta omaan c20xe koneessa vaihdoin kyseisistä mobilin öljyistä castrolin magnatec:iin niin eipä kilkata enää kylmänä. Mobileilla piti ääntä melkein muutaman minuutin.
invincible
'Agila'

Viesti Kirjoittaja invincible »

Joo käytän moottorilämmitintä ja öljyt on castrollin 0w-40 eli ei mitään halpoja mobilin öljyjä!!!! Oon kuullu et jos öljypohja on vähän lintassa niin siellä on öljyn nostaja niin lähellä pohjaa ettei se saa kylmänä kankeaa oljyä venttiileille niin nakutus tulis siitä.. Voiko pitää paikkansa??? öljy pohja on saanu kolauksia!!!
Vastaa Viestiin