Opel Vectra B X20XEV kannentiivistekkö?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: Opel Vectra B X20XEV kannentiivistekkö?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipä kannata enää Saksasta tilata...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
obeliobeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja obeliobeli »

Uusi syyläri nyt paikoillaan, enään ei näytä olevan ulkoisia vuotoja, mutta nyt huomaa että paisarissa kuplii hieman ja se haisee ehkä hiukan pakokaasulle, eli kannentiiviste todennäköisesti sökönä :no:

Osaakohan porukka heitellä korjaamojen hinta-arvioita suurinpiirtein. Ja sitten toisen vaihtoehtona on itse vaihtaa tiiviste, joten onkohan tosiaan minkälainen homma tällaiseen vaihtaa se?
ronsku
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ronsku »

Itse juuri saman koneen kannentiivisteen mutta omegasta vaihtaneena voin sanoa että homma ei sinällään ole vaikea mutta vaatii vain hieman tarkkuutta. Kannen pultit sekä nokka-akseleiden laakeripukit tulee avata spiraalimaisessa muodossa sekä 1/2 kierrosta kerrallaan. Aikaa minulla meni purkamisessa + kasaamisessa noin neljä päivää mukaanlukien venttileiden hiominen sekä venttiilinvarren kumien vaihto. Tähän päälle vielä koneistamossa kulutettu aika. Nokka-akselin hammasrattaiden pultit kannattaa jättää aukaisematta mikäli vaihtaa vain kannentiivisteen. Itse vaihdoin kaikki yläpään tiivisteet jolloin ne pitää avata. Ehdottomasti uudet pultit nokka-akseleihin sekä kanteen. Hintaa osille + kannen oikaisulle tuli 170e. Tähän päälle vielä astemitta ja nokka-akselin lukitustyökalu parikymppiä. Helposti parin illan työ mikäli kaikki tarvittavat osat valmiiksi hankittuna.
Opel Omega B1 Sedan 2.0 16v -99 Edition 100
316000km
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei se nyt noin tarkkaa ole. Nokkapukkeja kannattaa löysäillä vähän tasasemmin, mutta ei niitäkään nyt noin kuitenkaan. Usea kierros auki ja sama seuraavaan. Kunhan ei yks kerrallaan vedä irti. Kansipultit otetaanki sit pulttikoneella kerralla ylös. Reunoilta sisään tai jotenki vaan lähes tasaisesti. Kiristyksessä sit asteittain keskeltä ulos spiraalin muodossan
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin