Ajotietokone

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
roggi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja roggi »

Tietääkö kukaan miten kadetin ajotietokone kalibroidaan?Nimittäin ajotietokoneen kyljessä on pieni säätöruuvi??Syy kalibrointiin on että keskikulutus on noin litran verran poskellaan(arvio).At on otettu 1,8l GSI:stä ja mulla taas on 2.0l GSI.
lepO
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepO »

Ajattelin kysyä tässä samalla vähän tuosta ajotietokoneesta (en jaksa alottaa uutta juttuu)

Niin mulla o 1.8 gsi kadetti (alkup.) ja siinä kello ajotietokoneen paikalla, mutta kun tutkin tarkemmin niin huomasin että sieltä löytyy liitin suoraan ajotietokoneelle. Jos laitan ajotietokoneen niin toimiiko siinä sitten kaikki toiminnot??
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2002-03-07 19:02, roggi wrote:
Tietääkö kukaan miten kadetin ajotietokone kalibroidaan?Nimittäin ajotietokoneen kyljessä on pieni säätöruuvi??Syy kalibrointiin on että keskikulutus on noin litran verran poskellaan(arvio).At on otettu 1,8l GSI:stä ja mulla taas on 2.0l GSI.
Ei vastauksia, mutta veikkauksia...

1.8i GSi on LE-2 Jetronic
2.0i GSi on Motronic X.X

Veikkaan niiden ajotietokeella antamat kulutustiedot ovat hyvin erilaiset.

Matkamittarin anturisignaalit pitäisi olla samat (imp luvut).

j.h

<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2002-03-07 22:47 ]</font>
Dino
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dino »

Tietokoneen keskinmäisen nappulan keskeltä kun ottaa kumisen tulpan pois niin senkin takaa paljastuu yksi säätotrimmeri lisää! Mihinkäs se sitten vaikuttaa??

JL
Vastaa Viestiin