Nyt tarvis pientä apua akkuvalo ongelman kanssa. En saanut vikakoodeja otettua autosta, mutta jos täältä paremmalla säkällä sais hieman vastauksia.
Ongelmana on, että kesken ajon akkuvalo syttyi palamaan ja ratista lähti ohjaustehostin pois. Latasin akun lähes täyteen, mutta ongelma jäi. Tämän jälkeen etsin mistä tämä saattaisi johtua, joista päädyin neljään kohtaan. Akku, johdot, vetohihna tai laturi. Näistä Akku näyttäisi olevan kunnossa, se on hieman vanha mutta vielä vihree näkyy tarkasti akussa. Johdoista en päällepäin nähnyt ongelmia, kaikki näytti olevan ihan ehjiä, sekä vetohihna laturin ja moottorin välissä oli ihan normaali. Laturista en oikein osannut sanoa, mutta vastauksia mitä täällä oon kattonut niin näyttäisi että laturin hiilet saattaisi olla syyllisiä?
Autolla on n. 280tkm muistaakseni ajettu, sekä siinä pitäisi olla alkuperäinen laturi. Olisiko kannattavaa käyttää huollossa, jossa he vaihtaisivat laturin kokonaan vai vaihtaa itse hiilet laturiin? Vai onko vika edes laturissa?
Astra 1.6 G-Malli '98 Akkuvalo, laturiongelma?
Re: Astra 1.6 G-Malli '98 Akkuvalo, laturiongelma?
Hanki yleismittari, ei maksa paljoa, ja jatkossa varmana käyttöä on...
Auto käynnissä pitäis akun navoista mitattuna olla ~14V latausjännite. Laturista hajoaa useimmiten tasasuntaaja sekä hiilet loppuu (joissakin malleissa yhdistetty pkt)
E: Loppu veks: sähköhydraulinen tehostin.
Auto käynnissä pitäis akun navoista mitattuna olla ~14V latausjännite. Laturista hajoaa useimmiten tasasuntaaja sekä hiilet loppuu (joissakin malleissa yhdistetty pkt)
E: Loppu veks: sähköhydraulinen tehostin.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Laturihan siitä suurella todennäköisyydellä on hajonnut eikä lataa nyt. Jos laturi ei anna tarpeeksi virtaa niin se tipauttaa ohjaustehostimen pois pelistä koska siinä on sähköhydraulinenohjaustehostimenpumppu.
Akkuliikkeissä/korjaamoilla mittaavat varmasti latauksen ihan ilmaseksi.
Mutta aika satavarmasti laturi sökö.
Mutta aika satavarmasti laturi sökö.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jos laturilla on jo tuon verran kilometrejä takana niin ainakin itse uusisin sen kokonaan enkä jaksaisi käydä askartelemaan.
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kiitos kaikille vastauksista, selvensi hieman tähän epävarmuuteen kehtaako maksaa sen yli 200e huollosta. Halvemmalla luultavasti pääsis, mikäli itse tekisin vaihdon, mutta ehkä parempi jättää tällä kertaa asiantuntijoille.