Öljyvuoto Omega B 2.5 bensa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
akeski
'Agila'

Viesti Kirjoittaja akeski »

Ostin Omegan saksasta viime syksynä ja oon nyt ajanut sillä n. 10000 km auto on toiminut moitteettomasti öljyn vaihtoon asti. Vaihdatin öljyt kun olin ajanut n. 9000 km, laitoin koneeseen Rally Folmula 0w-40 ja nyt kone vuotaa kuin seula. Pohja on märkänä puskurista vaihelaatikkoon asti. Nostettiin auto ylös eikä löytynyt mitään tiettyä vuoto kohtaa, eikä öljy tullut ulos norona.

Onko kenelläkään tiedossa vastaavaa ongelmaa?
Onko auto tottunut saksassa kankeisiin öljyihin ja vierastaa 0w-40:stä?
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
marcopel
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marcopel »

On 2004-01-03 11:54, akeski wrote:
Ostin Omegan saksasta viime syksynä ja oon nyt ajanut sillä n. 10000 km auto on toiminut moitteettomasti öljyn vaihtoon asti. Vaihdatin öljyt kun olin ajanut n. 9000 km, laitoin koneeseen Rally Folmula 0w-40 ja nyt kone vuotaa kuin seula. Pohja on märkänä puskurista vaihelaatikkoon asti. Nostettiin auto ylös eikä löytynyt mitään tiettyä vuoto kohtaa, eikä öljy tullut ulos norona.
Aivan saman olen omassa 2.5 varkussa huomannu, saksassa pohja oli kohtuu puhdas öljystä ja kun saksasta lähtiessä vaihdoin alle mobilin öljyt niin nyt on pohja märkänä :wink:
Kait ne on ne venttiililkopat mitkä vuotaa... täytyy fixata ennen myyntiä kuntoon...

Kyl mää vaan kaipaan vanhaa c30sej moottoria...

-m-
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

Pistäkää muuten jotain muuta öljyä kuin 0w-40 tai 0w-50. Ei vuodon takia mutta rupeaa venttiili nostajat kilkattaa vaan pahemmin ihme kun noita litkuja vielä myydään. Esim. 5w-40 tai 5w-50 mobil toimii jo paremmin. Täytyy tähän vielä lisätä rupeaa itseltä pikku hiljaa menee hermot tohon öljyvuotoon. Kerran itse vaihtanut tiivisteet piti noin puoli vuotta. Nyt kerran vaihdettu merkkiliikkeessä venttiilikoppa ja tiivisteet. Tänään 3,01,2004 huomasin että per**** taas vuotaa sama puoli. Taitaa olla itsellä oikein maanantai päivän kone :sad:

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-01-03 18:18 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-03 18:12, omega mtj wrote:
Pistäkää muuten jotain muuta öljyä kuin 0w-40 tai 0w-50. Ei vuodon takia mutta rupeaa venttiili nostajat kilkattaa vaan pahemmin ihme kun noita litkuja vielä myydään. Esim. 5w-40 tai 5w-50 mobil toimii jo paremmin.
Niin..oikea öljy oikeaan paikkaan..nuo "litkut" kun on tarkoitettu lähinnä uusille/uudehkoille (tekniikaltaan) moottoreille.
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

On 2004-01-03 18:16, mä wrote:
On 2004-01-03 18:12, omega mtj wrote:
Pistäkää muuten jotain muuta öljyä kuin 0w-40 tai 0w-50. Ei vuodon takia mutta rupeaa venttiili nostajat kilkattaa vaan pahemmin ihme kun noita litkuja vielä myydään. Esim. 5w-40 tai 5w-50 mobil toimii jo paremmin.
Niin..oikea öljy oikeaan paikkaan..nuo "litkut" kun on tarkoitettu lähinnä uusille/uudehkoille (tekniikaltaan) moottoreille.
Ei edes uusiin/uudehkoihin autoihin enään suositella noita öljyjä. Esim MB ei suosittele enään.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Kun NIMENOMAAN suosittelee Mobil RF 0W40..sekä huoltokirja että Veho..viimeksi noin 2vkoa sitten. Huoltokirja suosittaa Mobil 0W40 ja toisena vaihtoehtona joku Shellin vastaava..Vehon mukaan listaan voi lisätä myös Nesteen City Pron..mutta muita ei olisi syytä käyttää jos tahtoo moottorin pitää mahdollisimman hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään.

Nykyisillä pitkän öljynvaihtovälin moottoreilla on kaikkea muuta kuin yhdentekevää mitä öljyä moottoriin laittaa..ja pelkkä ? W ?- luokitus ei riitä vaan sen lisäksi on huomioitava ns ACEA-luokitus..eli siis esim kaikki 0W40 öljyt eivät sovi kaikkiin moottoreihin..joku toinen moottori vaatii eri ACEA-luokituksen omaavaa 0W40 öljyä jne jne jne.
Esim MB ja BMW:n omistajat ovat sikäli helpommassa asemassa että moottoriin käy usean valmistajan..oikean SAE- ja ACEA-luokituksen omaava öljy..kun taas esim uudet, pitkän öljynvaihtovälin Opel-moottorit vaativat GM:n öljyn..muu ei pitkän päälle tee moottorille hyvää.
Aiheesta oli jossakin viime syksyn alan lehdessä varsin hyvä artikkeli..

Hieman vaikea on näin maallikon uskoa että uusissa moottoreissa öljyn valinta olisi noin pienestä kiinni ja tarkkaa..mutta kaipa se uskottava kuitenkin on..

Kyllä on vaikeeksi mennyt jo tämä öljyhommakin uusissa autoissa.. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-03 18:49 ]</font>
Vastaa Viestiin