A-omegan ovi väljä.....
No niin on! Itse yritin ristipää meissillä saada lyötyä ylempää tappia veke, mutta meisseli menikin tapin sisään 
Kuulin, että länsiautosta lainaisivat jotain työkalua millä ne sais? Pitääkö paikkansa?
EDIT: Sellanen huomatus, että itse yritin vaihtaa etuoven tappeja.
<font size=-1>[ This Message was edited by: cockjerry on 2004-01-03 21:14 ]</font>
Kuulin, että länsiautosta lainaisivat jotain työkalua millä ne sais? Pitääkö paikkansa?
EDIT: Sellanen huomatus, että itse yritin vaihtaa etuoven tappeja.
<font size=-1>[ This Message was edited by: cockjerry on 2004-01-03 21:14 ]</font>
Olen itse kerran vaihtanut tapit kummallekin puolelle kyseiseen autoon. Mullakin repsotti kuljettajanpuoleinen ovi jo sen verran reilusti että piti oikein nostaa se paikalleen. Meisseli-leka-yhdistelmä ei ole oikein paras yhdistelmä tuohon hommaan koska se meisseli tosiaankin uppoaa sinne tapin sisään. Itse käytin tasapäistä lyöntitappia ja lekaa. Joku puristin tuohon olisi varmaan parempi. Mutta vinkkinä voin sanoa että tappien vaihtaminen ei pelkästään välttämättä riitä jos haluaa hyvän sillä myös se sarana on todennäköisesti kulunut. Itse sorvautin siihen sopivat holkit jolla kulumisesta johtuva välys poistettiin. Jonkin verran teettää siis töitä, mutta lopputulos on huomattavasti parempi kuin vaihtamalla pelkät tapit.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
Näinhän ne juuri lähtee helposti irti. Omasta autosta kahteen mieheen alle 15 min ja kaikki ovet oli irti. Etuoven tapit saa helpommin irti kun ottaa etulokasuojat irti. Oven ollessa kiinni pääsee hyvin löymään moskalla ja sopivalla putkenpätkällä pihteihin.On 2004-01-04 03:35, Uhtua wrote:
ei ne yleensä kummalliset ole irroitettavaksi. Laita vaikka lukkopihdit siihen tapin näkyvään osaan ja naputtelet vasaralla pihteihin. Kyllä ne yleensä silloin pihalle tulevat.
ps. Uudet alkuperäiset tapit ei opel-liikkeessä paljoa maksa.
Kannattaa laittaa suojalasit silmille, kun alkaa lyömään uusia tappeja kiinni! Itse tosin sain työmaalta paljon vahvemmat tapit kuin alkuperäiset. Eli oli tiukemmat lyödä sisään kun oli sen verran jäykät!Kävipä kuitenkin niin että juuri kun olin takomassa tappia sisään, niin emäntä oli tulossa kattomaan touhuani.No eikös tapista singahtanut siru suoraan otsikkoon! Kylläpä emännälle tuli hätä kun otsasta rupes tulemaan verta kuin härän kurkusta pitkin nenän vartta 
Uusia tappeja, ainakin tavallisia putkisokkia, kannattaa viilata halkiosta ja päistä pyöreämmiksi. Siis kaikki terävät särmät pyöreiksi. Muuten saa hakata tuntikausia paikalleen. Ja reilusti vaseliinia liukasteeksi.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Uudet tapit maksaa opel liikkeessä luokkaa 0.5e kappale ja niitä ei tartte ihan lekalla hakata paikalle. Miksi siis nähdä ylimäärästä vaivaa ja lattaa jotkut "tarvike" tapit? Alkuperäiset on myös pitkät ja ne on päästä levitetty, joten niistä saa hyvän otteen pihdeillä kun niitä uudestaan irroittelee.On 2004-01-06 13:47, Wesku79 wrote:
Uusia tappeja, ainakin tavallisia putkisokkia, kannattaa viilata halkiosta ja päistä pyöreämmiksi. Siis kaikki terävät särmät pyöreiksi. Muuten saa hakata tuntikausia paikalleen. Ja reilusti vaseliinia liukasteeksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: gremlin on 2004-01-06 17:21 ]</font>