Vectra B kampiakselin anturi ongelma
Vectra B kampiakselin anturi ongelma
Moro!
Vectra 1,8 bensa vm -98. Vikakoodina kampiakselinasentotunnistimen ajoittainen vika, eli siis eli tunnistin sökö koodin mukaan. Anturi vaihdettu motonetin anturiin ei auttanut ja nyt tilalle lykätty alkuperäisosa, mutta sekään ei ratkaisua tuonut.
Mitäs pitäs lähtee kokeilemaan ratkaisuksi?
Voiko tässä olla ECU joka temppuilee?
Vectra 1,8 bensa vm -98. Vikakoodina kampiakselinasentotunnistimen ajoittainen vika, eli siis eli tunnistin sökö koodin mukaan. Anturi vaihdettu motonetin anturiin ei auttanut ja nyt tilalle lykätty alkuperäisosa, mutta sekään ei ratkaisua tuonut.
Mitäs pitäs lähtee kokeilemaan ratkaisuksi?
Voiko tässä olla ECU joka temppuilee?
Re: Vectra B kampiakselin anturi ongelma
Millaiset oireet? toi kone on jo uudempaa vuosikertaa mihin mä olen tottunu, eli ilmeisesti X18XE1? Ainakin noissa C18XE ja sen seuraajissa on liitintäkin saanut puhdistella ... toki sulla jo kolmas anturi kokeilussa, joten tuskin se. Se ettei tuolla Motonetin anturilla toiminut, ei ole mikään ihme. Tuosta liitinmallista ja anturista joka noissa uudemmissa on, en ole ihan varma onko mahdollista erehtyä, mutta ainakin vanhemmissa "isolohkoissa" eri koneiden anturit ovat liittimiltään ja fyysisesti täysin yhteensopivia, mutteivät toimi ristiin. Ecun vikojakin noissa koneissa on ollut, mutta jos vain tuo yksi vikakoodin eikä muita oireita niin en ihan heti siitä lähtisi hakemaan
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
"Mitäs pitäs lähtee kokeilemaan ratkaisuksi?
Voiko tässä olla ECU joka temppuilee?"
Pojan autosta hajosi nokka-akselin tunnistin, ja sen vaihdon jälkeen vikakoodi tarjosi kampuran anturin vikaa.
Itse vaihdoin eilen kampiakselin anturin, mutta vikavalo palaa just niinkuin ennenkin ja kierroksia ottaa sen 4500.
Voiko tässä olla ECU joka temppuilee?"
Pojan autosta hajosi nokka-akselin tunnistin, ja sen vaihdon jälkeen vikakoodi tarjosi kampuran anturin vikaa.
Itse vaihdoin eilen kampiakselin anturin, mutta vikavalo palaa just niinkuin ennenkin ja kierroksia ottaa sen 4500.
Pooki,olihan auto käynnissä? Jos ei auto oo käynnis niin se herjaa sitä kampuraa. Miten lähtee käyntii,laakista tulille,vai pitkäl sahauksel rykien?
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Oliko auto käynnissä, vai ei, sitä en kyllä tiedä.juha3105 kirjoitti:Pooki,olihan auto käynnissä? Jos ei auto oo käynnis niin se herjaa sitä kampuraa. Miten lähtee käyntii,laakista tulille,vai pitkäl sahauksel rykien?
Mielestäni poikani ei sitä kampuran anturia vaihtanut ja nyt se auto toimii ihan normaalisti.
Käyntiin lähdön kanssa ei ole ongelmia ollut kummassakaan autossa.
Mites tuo vikavalo muuten nollataan?
Täytyy varmaan lähteä omasta koslasta koodeja lukemaan, että saisi sen toimimaan..
Sitten se kyl taitaa olla nokka vikaa. Käyntiin ja koodin luku.
Tossa linkki mun edellisimpään remppaan kampuran kanssa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=239252
Tossa linkki mun edellisimpään remppaan kampuran kanssa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=239252
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
Moro!shamrock kirjoitti:Millaiset oireet? toi kone on jo uudempaa vuosikertaa mihin mä olen tottunu, eli ilmeisesti X18XE1? Ainakin noissa C18XE ja sen seuraajissa on liitintäkin saanut puhdistella ... toki sulla jo kolmas anturi kokeilussa, joten tuskin se. Se ettei tuolla Motonetin anturilla toiminut, ei ole mikään ihme. Tuosta liitinmallista ja anturista joka noissa uudemmissa on, en ole ihan varma onko mahdollista erehtyä, mutta ainakin vanhemmissa "isolohkoissa" eri koneiden anturit ovat liittimiltään ja fyysisesti täysin yhteensopivia, mutteivät toimi ristiin. Ecun vikojakin noissa koneissa on ollut, mutta jos vain tuo yksi vikakoodin eikä muita oireita niin en ihan heti siitä lähtisi hakemaan
Autossa on kone mallia X18XE. Oireet oli noi perinteiset eli ajossa nytkähti ja vikavalo syttyi ja myöhemmin tämä sama ilmeni aina kun moottori oli lämmin. No uusi anturi (motonet) tilalle ja kokeiluun, kone käynnistyi mutta vikakoodi päällä jatkuasti.
Seuraavaksi kokeilussa tuo alkuperainen ja moottori ei edes lähde käyntiin kun anturi on kiinni. Anturi irrotettuna lähtee pyörimään. Ja herjana ollut koko ajan tuo P0335 - Incorrect RPM Signal.
No niin nyt myös vaihtopuolalla koetettu ja käyntiin vain, kun kampiakselin anturi irroitettu...
Re: Vectra B kampiakselin anturi ongelma [ratkaistu]
Moro!
Pajalla käytin ja sitkeästi olivat sitä mieltä, että anturivika. No nyt KOLMAS anturi tilalle ja kappas vikavalo ei syttynyt...
Pajalla käytin ja sitkeästi olivat sitä mieltä, että anturivika. No nyt KOLMAS anturi tilalle ja kappas vikavalo ei syttynyt...