vetcra-b tärisee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
haikalle
'Kadett'
'Kadett'

vetcra-b tärisee

Viesti Kirjoittaja haikalle »

Tervehdys!

Autona on vectra-b 1999 1.8 ecotech. Mittarissa on tällä hetkellä 407 000km. Auto on kuluttanut öljyä runsaasti jo pitemmän ajan. Ongelma alkoi kun lisäsin
öljyt ihan ylärajalle. Sen jälkeen auto alkoi tärisee ja käyntiääni on hyvin pätkinäistä. Ajossakin huomaa, että ihan kaikki tehot eivät ole käytössä. Vaihdoin tulpat ja
kaikki muut olivat ihan hyviä paitsi tämä yksi, josta on tämä kuva myös. Kärjestä näkee että ihan kaikki ei ole kunnossa. Arvaukseni on että käy tällä hetkellä kolmella
pytyllä.

Kysymys kuuluukin että mitä kannattaisi tehdä. Pystyykö tälle enään antaa hätäapua, jolla sais tuon tärinän pois. Olen ajatellut myös moottorin koneistamista kun mittarissa on aikas isot
numerot. Auto on ollut luotto peli, ei ole jättänyt kertaakaan matkalle ja auto on juuri katsastettu. Yrittäisin kyl pelastaa tämän auton vielä jos vain mahdollista.

Kuva

Luin vikakoodit ja antoi seuraavat viat:

0100 Mass Air Flow (MAF) sensor
1530 Air flow relay
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor

mulle ei noi sano kyl yhtään mitään.

Kiitoksia
juha3105
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: vetcra-b tärisee

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

Palaako nyt vikavalo? Noi saattaa olla vanhoja koodeja mitä vaan jääny muistiin. Kokeile viel lukee uudestaa koodit.

Tulppa vaan menny rikki? Puola "särki", johdot huonot...
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
haikalle
'Kadett'
'Kadett'

Oot oikeassa. Noi taitaa olla vanhoja vikakoodeja, koska vaikka auto tärisee niin se ei sytytä vikakoodia.

Oon vaihtanut tulpat ja johdot uusiin joten niissä ei pitäisi olla vikaa. Eli pitäiskö kokeilla tuota puolan uusimista?
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Jos starttaat niin kuuletko moottorin starttauksen äänestä sellaista että moottori pyörähtäisi jossakin kohtaa kevyemmin ympäri? tai niinkuin pyörähtäisi nopeampaa yhdessäkohtaa?

Epäilen itse että saattaapi olla venttiili palanut ku nuin karstanen tulppa niin palotila varmaan samanäkönen ja karstanen venttiili tahtoo palaa helposti.

jos tää on 18xe1 moottori niin siinä on yhtenäinen puolapaketti tulppien päällä jolloin rikkinäinen puola antaisi vikakoodia ( sytytyskatkoa johonkin sylinteriin).
haikalle
'Kadett'
'Kadett'

Jos starttaat niin kuuletko moottorin starttauksen äänestä sellaista että moottori pyörähtäisi jossakin kohtaa kevyemmin ympäri? tai niinkuin pyörähtäisi nopeampaa yhdessäkohtaa?
Täytyypä kuulostella hieman tuota. Mut mitä tää auto on tehnyt jo varmaankin puolen vuoden ajan niin välillä kun starttaan niin kone ei jaksais millään pyöriä. saa pitää avainta startti asennossa pitkän
aikaa et jaksaa jotenkin pyöräyttää käyntiin. Sitten kun on käynnistynyt niin jos sammutan niin seuraavat 10 kertaa käynnistyy ihan loistavasti. Johtuisiko tämä et jos moottori on just pahassa asennos (startti tapahtuu pytyssä jossa on karstaa) niin käynnistys ongelmia tiedossa. Mullakaan ei ole mitään suurempaa autotietämystä et hakuammuntaa on.

Mitä jos siinä on venttiili palanut. Voiko sen itse jotenkin todentaa ja onko iso lasku jos vie korjaamolle?
jos tää on 18xe1 moottori niin siinä on yhtenäinen puolapaketti tulppien päällä jolloin rikkinäinen puola antaisi vikakoodia ( sytytyskatkoa johonkin sylinteriin).
Joo tässä on yhtenäinen puolapaketti. Vaihdoin sen tänään uuteen ja ilman tulosta.

Eli nyt on vaihdettu tulpat + johdot + puola = tärinä jatkuu. On tästä tärinästä hyviäkin puolia. Mulla ei ole koskaan ollut niska paremmassa kunnossa kuin nyt on :D
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

haikalle kirjoitti:
Täytyypä kuulostella hieman tuota. Mut mitä tää auto on tehnyt jo varmaankin puolen vuoden ajan niin välillä kun starttaan niin kone ei jaksais millään pyöriä. saa pitää avainta startti asennossa pitkän
aikaa et jaksaa jotenkin pyöräyttää käyntiin. Sitten kun on käynnistynyt niin jos sammutan niin seuraavat 10 kertaa käynnistyy ihan loistavasti. Johtuisiko tämä et jos moottori on just pahassa asennos (startti tapahtuu pytyssä jossa on karstaa) niin käynnistys ongelmia tiedossa. Mullakaan ei ole mitään suurempaa autotietämystä et hakuammuntaa on.

Mitä jos siinä on venttiili palanut. Voiko sen itse jotenkin todentaa ja onko iso lasku jos vie korjaamolle?
Joo tässä on yhtenäinen puolapaketti. Vaihdoin sen tänään uuteen ja ilman tulosta.

Eli nyt on vaihdettu tulpat + johdot + puola = tärinä jatkuu. On tästä tärinästä hyviäkin puolia. Mulla ei ole koskaan ollut niska paremmassa kunnossa kuin nyt on :D

Elikkä korjaamon tuntivelotushan on jotaki 70 erskaa keskimäärin ni reilun puolen tunnin työn ottaavat puristuspainemittauksesta.

Se lappu on semmonen dokumentti että jos yhessä pytyssä ei oo paineita niin se on selvä homma että kansi pöydälle niin sieltä löytyy palanu venttiili.
Samalla saat sen öljynkulutuksen kuntoon ku irtokanteen mukava vaihella venttiilivarren kumit.
Vastaa Viestiin