Moikka!
Ostin kesällä käytetyn Astra G farkun vm-98. Kilsoja on mittarissa tällä hetkellä reilu 250 000. Mutta tässä syksyllä on siinä ilmennyt käynnistysongelma. Vikaa on korjattu jo korjaamolla, esim. vaihdettu virtalukon pohja, mutta vikaa vaan ei löydy. Starttimoottorissa ei vikaa, solenoidissa ei vikaa, laturissa ei vikaa, akkukin uusittu, jne...
Eli se auto tekee niin, että se ei sano yhtään mitään. Ei naksu eikä edes yritä käynnistyä. On siis ihan mykkä. Virrat tulee normaalisti, kaikki pelittää, mutta kun virta-avaimesta kääntää, niin siihen loppuu pelittäminen. Ihan kuin startti ei saisi herätevirtaa tai sitten ajonesto olis jotenkin päällä. Työntämällä saattaa lähteä käyntiin, ekalla kerralla ei edes työntäminen auttanut. Akun napojen irrottaminenkaan ei auta. Sitten seuraavana päivänä tai samaisena iltanakin jo se hurahtaa ihan kertalaakista käyntiin. Virta-avaimen pyörittäminen ratin ympäri, renklaaminen virtalukossa, ovien auki/lukkoon renklaaminenkaan ei auta.
Onkohan jollain jotain vinkkiä tuohon?
Astra G käynnistysongelma
Astra G käynnistysongelma
Terkuin
Tupu
Gastra farkku vm.98 1,6 16V
Tupu
-
Senator2.6
- 'Agila'
Re: Astra G käynnistysongelma
Omassa Opelissa oli samantyyppinen vika. Kyllästyin virtalukonpohjan vaihtoihin ja laitoin nykytyylin mukaisesti erillisen
Start-painikkeen ja pelittää mukavasti
Kokeilepa !
Start-painikkeen ja pelittää mukavasti
Moro!
Taas tänä aamuna toi samperin Gastra päätti veetuilla. Ei käynnistyny. Perkules!
Ei auttanu mikään töniminen eikä tuuppiminen, mulle annettiin semmonen vinkki, että jos sais sen herätevirtapiuhan vähän heilahtamaan. Ei ollu mitään vaikutusta moisella.
Oiskos kellään muuta vinkkiä kuin toi käynnistyksen muuttaminen napin taakse? Mä kun en ole mikään autoexpertti, niin joudun turvautumaan muiden apuun ja kaivaa sitte lompakosta sopivan tukon seteleitä...
Taas tänä aamuna toi samperin Gastra päätti veetuilla. Ei käynnistyny. Perkules!
Ei auttanu mikään töniminen eikä tuuppiminen, mulle annettiin semmonen vinkki, että jos sais sen herätevirtapiuhan vähän heilahtamaan. Ei ollu mitään vaikutusta moisella.
Oiskos kellään muuta vinkkiä kuin toi käynnistyksen muuttaminen napin taakse? Mä kun en ole mikään autoexpertti, niin joudun turvautumaan muiden apuun ja kaivaa sitte lompakosta sopivan tukon seteleitä...
Terkuin
Tupu
Tupu
- kadett90
- OCF Member 2024

No ekana tarkistaisin että tuleeko sinne startin herätenastaan tarpeeksi jännitettä/virtaa startatessa.