Prkl! Ooppeli vaihtuu nyt Bemariin!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nabbe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Nabbe »

Joo-oh. Kyllähän tuommonen uudempi bemari mullekin kelpais mutta kehtaisin ennemmin ajaa opelilla kun bemarilla ettei kaikki tule aukomaan kuinka "pienimunanen" ihminen pitääkin olla.

BMW = Baijerilainen Munan Wenytin :wink:

Totta on kyllä se että oma BMW E30 on jostain syystä laadukkaamman tuntunen kun esim. saman vuoden Ascona C Exclusive. On todella hiljanen sisälle ja jämäkkä ajella.

nimim. Ajaa vanhalla BMW:llä ja saa vittuilua osakseen :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Nabbe on 2004-01-04 18:13 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Nabbe on 2004-01-04 18:14 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 17:59, Asterix wrote:
Jos haluaa näyttää naapureille että on varaa ostaa kallis mersu tai osaa rakentaa ehdan thyyningauton niin siitä vaan!
Tuo ajatusmalli ei kyllä ikinä ole mahtunut mun kaaliin..

Miksi kuvitellaan että Mersu ostetaan siksi että halutaan näyttää naapureille.. Miksi kuvitellaan että joku rakentelee autoaan siksi että haluaa näyttää muille..

Tuntuu vähän siltä että ne jotka kuvittelevat asian olevan näin ovat niitä joilla ei paukut riitä uuteen Mersuun eikä kädentaidot näyttävän auton rakentamiseen..

Myönnän että puhun nyt vain omasta puolestani..mutta uskon että en kuitenkaan ole ainoa: Mulla on uudehko Mersu siksi että SE miellyttää minua sekä ominaisuuksiltaan että ulkonäöltään ja sillä on mukava siirtyä paikasta toiseen..samoin uskon että ne jotka rakentelevat autojaan tekevät sen siksi että puuha itsessään antaa heille iloa ja tyydytystä..ja siinä mukana saavat autostaan mieleisensä.

Ei siinä naapureille näyttämisestä ole kyse..sen enempää uuden Mersun ostamisessa kuin auton rakentelussakaan.

Kyllä se "näyttäminen" on ihan vain ja ainoastaan siellä naapurin pääkopassa..
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Mulla on uudehko Mersu siksi että SE miellyttää minua sekä ominaisuuksiltaan että ulkonäöltään ja sillä on mukava siirtyä paikasta toiseen..
No niin,tulihan se sieltä kun vähän potkii :wink:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-04 18:32, Asterix wrote:
Mulla on uudehko Mersu siksi että SE miellyttää minua sekä ominaisuuksiltaan että ulkonäöltään ja sillä on mukava siirtyä paikasta toiseen..
No niin,tulihan se sieltä kun vähän potkii :wink:
Niin mikä..?

Ei tuo nyt niin kovin suuri salaisuus ole ollut tähänkään asti.. :smile:
Hervast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hervast »

Tuskin niitä 80-luvun Mersuja sen takia ostetaan että voidaan näyttää muille. Kyllä ne laatu kulkupelejä on.
Näinhän se on, sitä alkaa arvostamaan noita 80/90 lukujen taitteen laatuautoja eri tavalla kun on joutunut katselemaan nykyautojen muuttumista persoonattomiksi ja epäluotettaviksi.
sirkus
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sirkus »

Kaverilla on ollut perätysten useampia E39 bemareita jotka kaikki itse saksasta tuotuja. Viimeisimpänä 530d 2000 jonka kaveri kuitenkin möi pois nopeasti ja kun ihmettelin et miten viitti luopua niin hienosta autosta nii se sano et ei viitti ajaa autolla jonka hinta tippuu vuodessa jopa 5000e et on parempi ajaa vähä vanhemmalla joten nyt tulollaan on 525tds touring -98
ReiluMeininki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ReiluMeininki »

Noo noista Mersuista on kyllä se pakko sanoa että jos joku ostaa ns tavallisen perusmallin mersun niin syynä ei voi olla mikään muu kuin merkin imago. Millään ko auton ominaisuudella ei valintaa voi perustella(okei, ehkä takavetoa lukuunottamatta). Samalla rahalla saa jo huomattavasti tehokkaamman ja varustellumman muun merkkisen auton, vaikka Opelin sitten!

Se että perustelee perusmallin mesen jälleenmyyntiarvon olevan korkeampi ei IMO ole vielä kunnon syy. Itse en ainakaan olisi valmis ajamaan esim 3 vuotta jollain perus C 180:llä vain sen takia että vaihdossa saan muutaman tonnin enemmän mitä jollain muulla.

Kalliimmat Mersut joita suomessa harva ostaa ymmärrän toki tarjoavan jo jotain muutakin kuin imagoa. Niin no imagoa ja imagoa, osalle ne vielä edustaa jotain imitsiä, osalle ei. Ei varsinkaan niille jotka vähän enemmän autojen tekniikkaan on tutustunut. Saksassakin on mersun arvostus laskenut roimasti, katsokaa vaikka sitä viime vuotista auto motor und sport -lehden numeroa :wink: Kuuden parhaan merkin joukossa 4 japanilaista, mese sijalla 17...
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Heh, tää schaisse mitä tässä viestiketjussa jo nyt jauhetaan menee hauskaksi. Älkää nyt karkailko hyvin kauaksi alkuperäisestä ajatuksestani..

Kyllä tuo 500-sarjalainen e39 varmasti on laatuauto ja siksipä itse ainakin ajattelin, että se n. 20 000e on raha, jolle varmasti parhaan vastineen autossa saa juuri ko. mallissa hyvin yksilön satuttua kohdalle. Ihmettelen silti, että miten esimerkiksi kilpailevat "laatuautoluokan" jäsenet, joiden ostohinta on tuolloin ollut samaa luokkaa, maksavat silti enemmän nykyisin kuin tuo BMW (esim. Volvo S60 keskimäärin n. 35 000e, Audi A6 n. 30 000e ja C-sarjalainen Mercedeskin samoilla ajokilometreillä vähintään sen n. 35 000e)

e39 sisältää siis ilmeisesti vakiona jonkinlaisen Webaston polttoainelämmittimen? Mitä tuo juttu oli, että se kytkeytyy päältä pakkasen noustessa yli 20 asteen? Mikä tässä on ideana ts. mikä tekninen syy rajoittaa sen toiminnan kovilla pakkasilla, jos webastot muuten toimivat kuitenkin milloin vain?
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

On 2004-01-04 20:26, Hervast wrote:

Tuskin niitä 80-luvun Mersuja sen takia ostetaan että voidaan näyttää muille. Kyllä ne laatu kulkupelejä on.
Näinhän se on, sitä alkaa arvostamaan noita 80/90 lukujen taitteen laatuautoja eri tavalla kun on joutunut katselemaan nykyautojen muuttumista persoonattomiksi ja epäluotettaviksi.
Joulun aikaan ilmestyneessä Savon sanomissa oli juttua kuinka Mersu oli vikalistojen häntäpäässä eli siitä oli tullut epäluotettavin kulkine. Siinä oli myös haastateltu jotain Mersujen tehtaiden johtohahmoa ja tunnusti tämän johtuvan nuoresta työtaidottomasta henkilökunnasta :lol: nuorten viaksi on helppo kaikkia laittaa! BMW taisi olla saksalaisista merkeistä luotettavin sekä Audi joka ohitti täpärästi Opelin, näin muistelen , korjatkaa ne jotka paremmin tietää.
BaijerMan
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja BaijerMan »

Eipä nois 523 bemareis mitään ihmeempiä vikoja ole kuulemma ollu, jotain moottoreita on hajonnu (murtunu 4 ja 5 pytyn välistä, pikkuvika). Ainoo paikka missä ruostetta näkyy yleensä, on takaluukun lukon ympärillä. Jos ostat niin kannattaa varoa volvoja, ne kun koittaa ohitte vaikka missä paikassa ja jos ajat ojaan niin saat monta ihmistä tehtyä onnelliseksi;)

Ei niissä taida mitään webastoo vakiona olla (ehkä jossain diesel malleis) ja sen toiminta ei ole kiinni pakkasesta vaan akun jännitteestä, jos akku on kunnos niin kyllä se lähtee päälle vaikka -50 asteen pakkases.
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Eipä nois 523 bemareis mitään ihmeempiä vikoja ole kuulemma ollu, jotain moottoreita on hajonnu (murtunu 4 ja 5 pytyn välistä, pikkuvika). Ainoo paikka missä ruostetta näkyy yleensä, on takaluukun lukon ympärillä. Jos ostat niin kannattaa varoa volvoja, ne kun koittaa ohitte vaikka missä paikassa ja jos ajat ojaan niin saat monta ihmistä tehtyä onnelliseksi;)
Hah hah, Baijerman taitaa olla oikein huumorimiehiä :grin:
BaijerMan
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja BaijerMan »

On omakohtaista kokemusta ihmisten suhtautumisesta bemareihin
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Noo noista Mersuista on kyllä se pakko sanoa että jos joku ostaa ns tavallisen perusmallin mersun niin syynä ei voi olla mikään muu kuin merkin imago. Millään ko auton ominaisuudella ei valintaa voi perustella(okei, ehkä takavetoa lukuunottamatta). Samalla rahalla saa jo huomattavasti tehokkaamman ja varustellumman muun merkkisen auton, vaikka Opelin sitten!

Njaaah, kyllähän nuo mebat yleensä on aivan verrattomia matkakulkineita, kaupungissa taas monesti niin vaivautuneita. Ymmärrän kyllä henkilöä joka valitsee uudehkon mersun koska ajaa paljon. Eipä kukaan tuntemani mersukuski ole kyllä imagon takia mersua ostanut :lol:
Ricky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ricky »

No kaverilla on 96vm 523 bmw ja siinä on taas jotain häikkää kun nostaa lämpöjä, viimeksi siitä halkes kansi että oisko taas samaa vikaa. Kerran siihen on taidettu moottorikin uusia. Ja kytkinkin taidettiin uusia. Tosin saattaa olla hieman sen ajatavassakin hieman osuutta asiaan mutta kyllä noissakin vikoja tulee. Täytyy myöntää että itseänikin kiinnostaisi 528iA
BMW e39
EX Opel Omega 2.5V6 -97
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Itse ostin Omegan vain ja ainoastaan siitä syystä, että se on takavetoinen. Miksi en ostanut Bemua tai Meseä? Koska ne on kalliimpia ja mulla on jo ennestään yksi -84 316. Eihän sitä mun Bemua voi varsinaisesti verrata mihinkään, kun sitä on ties kuka nyrkkiasentaja "fiksaillut" ja ties kuinka monta kertaa, mutta sen verran tuli tutustuttua tuohon BMW-maailmaan, että ei ihan heti jaksa innostua.

Opelista meidän perheessä ei ole kuin hyviä kokemuksia. Varmasti siinäkin rupeaa vikoja tulemaan kun alkaa 150 tkm häämöttää, mutta sitä on auton omistajan elämä. Turha itkeä vioista, jos olet auton mennyt hankkimaan.
Vastaa Viestiin