Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Voisko joku ystävällisesti merkitä tämä vaihteensiirtotangon kiristyspultin sijainti tähän kuvaan. Olisi tiedossa pieni säätö mut haluan varmistaa,
että löysään oikeaa ruuvii. Kiitoksia paljon.
Oma autoni on opel vectra X16XEL ja niissä taitaa olla tuo F17 malliset vaihdelaatikot.
Kiitos tuosta linkistä. Nyt taisin ymmärtää, mistä hakea tuota ruuvia. Olen etsinyt sitä tuosta vaihdelaatikosta tai sen läheisyydestä. Mutta
taitaakin olla hieman kauempana. Eli periaatteessa tuossa kuvassa mihin tuo haarukka(uloke) loppuu niin ehkä sieltä jostain vois jopa sellainen
ruuvi löytyä.
Siistii. Kiitoksia paljon. Viikonloppuna tiedossa laatikon säätö. 1 ja 2 vaihteen laitossa pitää käyttää hieman enemmän voimaa. Ei vielä kauhean paha
mut jotenkin oppinut autojen kanssa, että ennaltaehkäisevä toiminta kannattaa
Kannattaa tarkistaa, ettei vaihteensiirtokotelosta lähtevän akselin haarukassa oleva tappi ole väljä. Sen väljyys aiheuttaa monesti epätäsmällisyyttä vaihteensiirtoon. Tuppaa kulumaan väljäksi sieltä ohuemmasta päästä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Robertx kirjoitti:Kannattaa tarkistaa, ettei vaihteensiirtokotelosta lähtevän akselin haarukassa oleva tappi ole väljä. Sen väljyys aiheuttaa monesti epätäsmällisyyttä vaihteensiirtoon. Tuppaa kulumaan väljäksi sieltä ohuemmasta päästä.
Juurikin näin, harvemmin se säätö muuttuu jos ei ole ollut laatikko pois kytkinremontin tai muun syyn takia.
Tuo sokan väljistyminen aiheuttaa kuvatunlaisen ongelman.
Nyt on sitten sokat vaihdettu. Niin kukas täällä sai ne vaihdettua 4 minuutissa. Ainakin omassa opelissa oli kyllä, niin piilossa että
kyl siinä ainakin 40 minuuttia meni. Nyt tuo haarukka liitos tuntuu jämäkämmältä, mutta itse vaihteiden vaihtoon se ei kyllä vieläkään
auttanut. Meno tuntuu melko samanlaiselta kuin ennenkin.
Yritin tuota vaihdelaatikon säätämistä ja siinä ei päästy puusta pidemmälle. Ensimmäiseksi lukitsin tuon vaihdekepin siihen vasemmalle ja
sitten yritin painaa sen tapin pohjaan sieltä vaihdelaatikosta. Pitäskö sen painautua pohjaan kun vaihdekeppi on lukitus asennossa. En viitti sitä
kyl väkisinkään hakkaamaan sitä sisään jos en ole sata varma et on oikeassa paikassa. Eli nyt kaivattais hieman apua tuohon hommaan.
Kiitokset jo etukäteen.
teet sitä väärinpäin, lukitse ensin se laatikonvivusto ja sitten pultti löysälle ja keppi lukkoon, pultti kiinni ja kepin lukitus ensin irti ja sitten lootasta se irtoaakin kun keppiä liikuttelee.
lmb-58 kirjoitti:teet sitä väärinpäin, lukitse ensin se laatikonvivusto ja sitten pultti löysälle ja keppi lukkoon, pultti kiinni ja kepin lukitus ensin irti ja sitten lootasta se irtoaakin kun keppiä liikuttelee.
Joko kuten edellä tai niinkuin minä olen tehnyt että löysää sen säädön ja sitten lukitsee kepin ja laatikon, kiristää säädön.