Mistä vahvistettu jakopäänhihna z20lettiin?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hawso
'Agila'

Mistä vahvistettu jakopäänhihna z20lettiin?

Viesti Kirjoittaja hawso »

Moro.

Olen yrittänyt ettiä Bertone astraan (G-astra, Z20Let) vahvistettua jakopäänhihnaa (kai kevlar ym nimellä?) Mistä mahtaisi moinen löytyä? Samalla jos löytyisi säädettävät nokkapyörät, sais ajotuksen kohalleen, kun kyseisessä koneessa ei vissiin muuten ajotusta saa säädettyä?
hsk
'Senator'
'Senator'

Re: Mistä vahvistettu jakopäänhihna z20lettiin?

Viesti Kirjoittaja hsk »

Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

hawso kirjoitti:Moro.

Olen yrittänyt ettiä Bertone astraan (G-astra, Z20Let) vahvistettua jakopäänhihnaa (kai kevlar ym nimellä?) Mistä mahtaisi moinen löytyä? Samalla jos löytyisi säädettävät nokkapyörät, sais ajotuksen kohalleen, kun kyseisessä koneessa ei vissiin muuten ajotusta saa säädettyä?
Itse en näe mitään tarvetta tuommoselle hihnalle,noissa opelin moottoreissa kun on vielä tiheä vaihtovälikin,orggis hihnalla pärjää varmasti tai no onhan se kevlar hihna ihan kivan värinen.
Tietenkin jos kyseessä joku +300hv/Litra kilpamoottori niin voi olla jo ihan perusteltuakin?

Tuli joskus laitettua tuommonen Greddy merkkinen vahvistettu hihna(ei ollut muuta silloin kaupassa hyllyssä) Datsuniin ja voi voi sitä vinkumista mitä se piti pakkasella,lämmettyään toki hiljeni.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ainakin gates merkkinen tarvike hihna kesti mainiosti vaihtovälin ~300hp c20letis joten se ei ole heikoin lenkki jos on vaihtovälistä pitänyt huolen ja on oikealle kireydelle asennettu hihna.
Kaikki rullat ja vesipumppu kannattaa aina vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä :thumbsup:
Vastaa Viestiin