Vectra B Keskuslukitus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ecotecci
'Admiral'
'Admiral'

Vectra B Keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Ecotecci »

Auton Vectra -01 ja keskuslukitus on alkanu renaamaa siten, että takaovet ei mene kiinni enää sitä kautta vaan nyt joutuu käsin lukitsemaan/poistamaan lukituksen.
Ongelma alkanu nytten kun tuli nuo kovemmat pakkaset joten onko odotettavissa, että alkaa jälleen kelien lämmetessä toimimaan? Onko tyypillistä kyseiselle autolle tämmöinen ja jos ei lähde toimimaan niin mitä tehtävissä?
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Vectra B Keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Todennäköisesti ihan pakkasen aiheuttamaa ongelmaa.
Jonnari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jonnari »

Joko pakkanen tai johdot poikki sieltä b-pilarin alareunassa olevan läpiviennin sisältä. Omasta -01 b farkusta jouduin kolvaamaan melkein jokaisen piuhan kuskin puolen takaovesta, samaten tavaratilan kannen johdot olivat korjauksen tarpeessa sieltä läpivientikumin sisältä.
seero
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja seero »

Tyyppivika. Ainakin voisin kahden vectran perusteella sanoa ja mitä täällä kuukauden välein joku valittaa samasta ongelmasta. Syynä on tosiaan tuo johtosarja, oven saranan kohdalta johdot menee poikki. Ja niin hullulta kuin se kuulostaakin, pakkasella johdot kutistuu ja kiristyy niin paljon että katkenneet johdot eivät ota yhteen tai väärät johdot ottavat yhteen. Vian saa korjattua kun avaa oven alalistan ja ovipahvin, leikkaa yks kerrallaan johdot poikki reilusti ovipahvin sisältä ja sieltä lattialistan alta siten ettei uusi liitos tule saranakohtaan.. Vähän pitemmän johdon laittaa tilalle ja taas mennään. En siis usko että johtuisi siitä että pakkanen jäykistää mekanismeja koska itsellä molemmista takaovet on korjaanutunu johtosarjan korjaamisella.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

kadett90 kirjoitti:Todennäköisesti ihan pakkasen aiheuttamaa ongelmaa.
niin varmaan on. itsellä oli vasta sama vika, auto seisoi pakkasessa muutaman päivän ja kuskinlukko ja oikea takalukko heitti pelaamasta, no laitoin sisälämmittimen päälle ja johan kuskinlukko heräs, takaovi oli ainakin tänään vielä hiljainen mutta sinnepäin ei lämmitintä ole suunnattu, joten olen aika varma että kun ilmat lämpee niin pelaa sekin normaalisti, varsinkin kun sitä takaovea ei ole availtu, eli johdot ei mulla itsestään katkeillut vaikka se johtoongelma onkin vectran vika.
opel vectra c 2,2 gts
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

vaikka ei vectrasta ole kyse mutta omegassa lienee samanlaiset systeemit. minulla lopetti ensin toimimasta keskuslukolla apukuskinpuoleiset ovet ja nyt kuskin ovi ei tahdo mennä avaimellakaan lukkoon, vetää kuskin takaoven lukkoon ja pomppaa ylös koska kuskin oven nuppi ei liikkunut juuri yhtään. onko sillä vaan kosteutta eli jäätä vai mikä. avaimella tuo on ollut aina jäykkä käyttää mutta luulen että se johtuu lukosta.
Ecotecci
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ecotecci »

Kiitos vastauksista! Täytyy odeotella kelien lämpenemistä ja jos ei lähe toimimaa niin sitte johtojen kimppuun!
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

lähti takalukkokin pelaamaan kun ilma lämpes 29ast 11asteeseen ja sisälämmitin lämmitti koko päivän ja takaovea ei availtu
opel vectra c 2,2 gts
Nile_
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

caravan69 kirjoitti:vaikka ei vectrasta ole kyse mutta omegassa lienee samanlaiset systeemit. minulla lopetti ensin toimimasta keskuslukolla apukuskinpuoleiset ovet ja nyt kuskin ovi ei tahdo mennä avaimellakaan lukkoon, vetää kuskin takaoven lukkoon ja pomppaa ylös koska kuskin oven nuppi ei liikkunut juuri yhtään. onko sillä vaan kosteutta eli jäätä vai mikä. avaimella tuo on ollut aina jäykkä käyttää mutta luulen että se johtuu lukosta.
Mulla tismalleen sama vika omassa omegassa ja nimenomaan nyt näillä pakkasilla. heti ku vie tallille ja vähän lämpee, niin pelaa ihan ongelmitta..? Mistä alottaisi?
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

Minä annoin olla päivän lämpimässä ilman ovipahvia kuskin ovessa. Puhalteli paineilmalla sieltä täältä kuivaksi jos jotain vettä vielä jossain oli. Sitten lukkoöljyllä voitelua. Herkistyi ainakin avaimella lukon käyttö. Vähän aikaa kun rumppaa kiinni&auki niin nuppi menee jumiin, se lukitus moottori lopettaa liikkumisen? Samalla pimenee muukin keskuslukitus. Sitten kun antaa olla tunnin niin taas toimii ilman mitään oiretta. Lieneekö siis syynä jäätynyt keskuslukituksen moottori vai onko tuo jo ominaisuus. nyt on pari päivää toiminut -20 keleilläkin oikein hienosti. Pitää muutkin ovet ottaa auki, kuivata ja öljytä
Nile_
OCF Member
OCF Member

caravan69 kirjoitti:Minä annoin olla päivän lämpimässä ilman ovipahvia kuskin ovessa.
Joo, nyt on tämä vaihe itelläkin menossa.. :lol: Pitää huomenna putsailla ja ruikkia vähän öljyä tms. vielä sinne.. Mut kiitos näistä tiedoista.. :thumbsup:
Signum 2.0t -03
Nile_
OCF Member
OCF Member

Joo nyt on lukot putsattu/ rasvattu ja piti vänkärin etuoven k.lukon mootttoria säätää vähän kun ei meinannut nostaa sitä aukiasentoon... :-? Mut jospa tuo olisi auttanut, pitää seurailla. :roll: :lollis:
Signum 2.0t -03
Vastaa Viestiin