Opel vectra c 1.9 cdti ei starttaa
Opel vectra c 1.9 cdti ei starttaa
Eli kyseessä on 05 vectra tuolla 1.9cdti koneella. Akussa on virtaa ja akun maadotus tarkistettu, mutta jostain syystä ei lähde edes starttia pyörittää ? Myös ohjaustehostimen ja luiston eston vikavalo rupesivat palamaan vian ilmetessä. 
Re: Opel vectra c 1.9 cdti ei starttaa
Onko tarpeeks virtaa? Mun mielestä uudemmat ei pyöritä jos akun varaus laskee liikaa.
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
Jep,akkulaturi kii niin starttaa...
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Akku on ladattu ja kokeiltu ei tulosta.. ja käytetty myös kokkolan akkuteholla jossa mitattiin ja katsottiin kestääkö kuormaa sillä tuloksella, että akku on uuden veroinen. Itse epäilen starttia tällä hetkellä mut saa nähdä ei kai tuokaan noita vikavaloja sytyttele jos startti paskana ?
Ihan mutua mutta kuulostaa väylävialta. Eli itsellä tekee täsmälleen samaa jos obd liittimessä on bluetooth palikka kiinni ja sammutan auton kirjaamatta torquesta ulos... auto ei enää käynnisry ennen kuin nykäsee palikan irti. Eli se häiritsee väylän toimintaa.
Onko vikakoodit katsottu, jos ajonesto on päällä niin ei pyöritä starttia, eli kuulostaa väylävialta.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Elikkäs nyt on veccu ollut viikonpäivät opelin merkkihuollon pihassa ja koodit näyttivät että ajoneston boxi olisi viallinen. Boxi vaihdettu ja ei muuta vaikutusta, kuin vikakoodien häviäminen ja auto ei starttaa? Itse olen aika kädetön näitten uudempien autojen suhteen nii voisko joku vähän valaista mua tuosta väyläviasta ja mitä se käytännössä korjataan/ todetaan.
Jos kerta CIM vaihdettu eikä vieläkään starttaa, niin luulisi merkkihuollon jo tarkistaneen startin ja koodanneet avaimen uudelle CIM moduulille, näkevät kyllä varmasti testerillä jotta lähteekö virtalukolta signaalia eteenpäin akun vieressä olevalle virtakeskukselle.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.