Tulihan nyt testattua, kun vaihdoin vanhan pakoputkiston (DPF) tilalle, uuden putkiston ilman tuota DPF:ää
että kuinka käy päästömittauksessa, päästöt olivat aivan ok ilman tuota DPF:ääkin.
Nyt sitten voikin mennä katsastamaan tuon Opel Corsa 1,3 CDTI 2007.
Hiukkassuodattimen DPF poisto
Re: Hiukkassuodattimen DPF poisto
Joo, päästöjen puolesta (niinkuin kaiken muunkin puolesta) tuo dpf on aivan turha. Monessa autossa sen noin vain pois ottaminen vaan tuppaa sytyttämään vikavalon ja pakottaa auton varaohjelmalle. Sitten huijataan antureita ja moottorinohjainta tarpeen mukaan 
Vectra B -96 x20xev
Kadett E -91 c16nz (ex)
Kadett E -91 c16nz (ex)
Ennen kuin vaihdoin tuon uuden pakoputken (ilman DPF:ää), kokeilin ottamalla irti letkun ja anturin jotka ovat DPF:n yhteydessä.
Sitten koeajolle, mitkään vikavalot ei syttynyt, eikä ole syttynyt vieläkään.
Letkun tulppasin ja anturin sidoin nippusiteellä kallistuksenvakaajaan kiinni.
Sitten koeajolle, mitkään vikavalot ei syttynyt, eikä ole syttynyt vieläkään.
Letkun tulppasin ja anturin sidoin nippusiteellä kallistuksenvakaajaan kiinni.
Riesaksi saattaa jäädä kilometreihin perustuvat automaattiset poltot. Tuloksena ikävää savuttelua n.kerran tankillisella.
Softan korjauksella tosin tuokin vaiva paranee.
Tuopa juuri ongelmaksi tulee, ja todenäköinen vikatila koska toinen lämpöanturi ei saa tietoa että polttolämpö on saavutettu. Mutta suht pitkään hyvällä tuurilla voi päästellä...Mtyy kirjoitti:Riesaksi saattaa jäädä kilometreihin perustuvat automaattiset poltot. Tuloksena ikävää savuttelua n.kerran tankillisella.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Päivitys tähän asiaan, ei ole kertaakaan savuttanut eikä vikavalo palanut DPF:n poiston jälkeen.
Ja veto tuossa "kipossa" tuntuu olevan oikein hyvä.
Ja veto tuossa "kipossa" tuntuu olevan oikein hyvä.
Eli siis vaihdoiko koko putken vai sen laipan jälkeisen osan missä on DPF ?
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
Vaihdoin koko putkiston katilta taaksepäin, koska vanhasta putkistosta hajosi tuo teräspunos-liitos.
Mulla sattui olemaan varastossa tuo tavallinen putkisto (uusi), se kävi suoraan, paitsi uuden putken keskikannatusrauta
piti asentaa putken yläpuolelle.Luulin kun ei ole tuota DPF:ää, niin äänet kovenee, ei vaikutusta.
Olen ajanut n 12tkm vaihdon jälkeen, hyvin on toiminut.
Uuden ja vanhan putkiston ulkohalkaisija oli sama.
Mulla sattui olemaan varastossa tuo tavallinen putkisto (uusi), se kävi suoraan, paitsi uuden putken keskikannatusrauta
piti asentaa putken yläpuolelle.Luulin kun ei ole tuota DPF:ää, niin äänet kovenee, ei vaikutusta.
Olen ajanut n 12tkm vaihdon jälkeen, hyvin on toiminut.
Uuden ja vanhan putkiston ulkohalkaisija oli sama.