manta-b perän vetopyörästön kasaus/kiristys momentit?
mitenhän tiukkaan tuo pienenvetopöyrän akselin mutteri pitää kiristää vanhoilla laakereilla ja tietenkin uudella ryppyholkilla kasattaessa.jostakin on jäänyt mieleen että uusilla laakereilla kasattaessa olisi eri momentti.on muuten suht arvokkaat poskilaakerit tuohon perään 150 egee kappale.pienen vetopyörän akselin laakerit on kuitenkin vain 97 egee sarja.mutta kylläpä noilla vanhoillakin laakereilla vielä ajelee kun laakeripinnat on ehjät rullissa ja kooleissa.
Mulla uusittiin perästä yksiposkilaakeri maksoi 90€ ja pikkulaakeri sarja maksoi 80€, kun välitys vaihdettiin.
arvaus kirjan mukaan:
33 lb f ft = 4.5 kg f m ???
EI aivan oo varma tuosta.
voi olla myös
11 lb f ft = 1.5 kg f m
<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2004-01-04 10:13 ]</font>
arvaus kirjan mukaan:
33 lb f ft = 4.5 kg f m ???
EI aivan oo varma tuosta.
voi olla myös
11 lb f ft = 1.5 kg f m
<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2004-01-04 10:13 ]</font>
missä ja millon nuo hinnat on ollu.oppelin liike ei enää toimita noita poskilaakereita.itse kyselin hintoja laakeriliikkeistä ja yhdessä liikkeessä oli poskilaakerilla hintaa 170 egee.osatoimituksesta kyllä löytyy muut laakerit hintaan 103 egee sarja.täytyy katsoa tuo kiristys tiukkuus muunnos taulukosta mitä se on newtonmetreinä.muistelen kyllä et mun momentti avaimessa on myös nuo kilonaulat.