manta-b perän vetopyörästön kasaus/kiristys momentit?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
janduli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja janduli »

mitenhän tiukkaan tuo pienenvetopöyrän akselin mutteri pitää kiristää vanhoilla laakereilla ja tietenkin uudella ryppyholkilla kasattaessa.jostakin on jäänyt mieleen että uusilla laakereilla kasattaessa olisi eri momentti.on muuten suht arvokkaat poskilaakerit tuohon perään 150 egee kappale.pienen vetopyörän akselin laakerit on kuitenkin vain 97 egee sarja.mutta kylläpä noilla vanhoillakin laakereilla vielä ajelee kun laakeripinnat on ehjät rullissa ja kooleissa.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Mulla uusittiin perästä yksiposkilaakeri maksoi 90€ ja pikkulaakeri sarja maksoi 80€, kun välitys vaihdettiin.

arvaus kirjan mukaan:
33 lb f ft = 4.5 kg f m ???
EI aivan oo varma tuosta.

voi olla myös
11 lb f ft = 1.5 kg f m

<font size=-1>[ This Message was edited by: Realsanta on 2004-01-04 10:13 ]</font>
janduli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja janduli »

missä ja millon nuo hinnat on ollu.oppelin liike ei enää toimita noita poskilaakereita.itse kyselin hintoja laakeriliikkeistä ja yhdessä liikkeessä oli poskilaakerilla hintaa 170 egee.osatoimituksesta kyllä löytyy muut laakerit hintaan 103 egee sarja.täytyy katsoa tuo kiristys tiukkuus muunnos taulukosta mitä se on newtonmetreinä.muistelen kyllä et mun momentti avaimessa on myös nuo kilonaulat.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Ne on Lapualta Lakkeri firmasta nimeltään Vuorenmaan Joululukuussa 2003 ostettu.

Silloin oli viimen poskilaakeri ja kun ne saa uuden erän niin hinta on tod. näköisesti yli 100€/kpl
Vastaa Viestiin