Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD --544hv--

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ Kieltämättä erikoinen sensuuri iskenyt :) Vissiin vähän kotia päin viety :)
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Miten tässä voi viedä kotiapäin ?
Poistelin kaikki asiattomat kommentit ja sitten vielä siihen päälle toisille suoraa päin naamaa vittuilut!
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
jezze rs
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu kannattaa nyt lopettaa noin raju offtopic kun modet siihen antavat mahdollisuuden. Taas meinaan on hiukan lähtemässä lapasesta.

Palatakseni siihen oikeasti mielenkiintoiseen aiheeseen eli tuohon tekniikkaan. Monet ovat kertoneet että jokin mättää pahasti koneessa kun tehoa ei ole 2.0bar ahdoilla enempää. Oikeastaan vaan madi on antanut mielipiteensä, mikä voisi olla pielessä. Eli olisiko siihen jollain jotain kehittävää sanottavaa vaihteeksi? Mä luulen että voi vaan olla vakio kannen ja varsinkin imusarjan raja aikalailla tuossa. Mahtaakos tuossa imusarjassa jakautua ilma enää kovinkaan hyvin noilla ahdoilla?
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Sute
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Sute »

vectraTBO kirjoitti:^^Sulla tais olla se vihreä "pakoputkivireinen" farkku :D Aika rehvakas peli toi Golffi!

Täällä on näköjään sensuuri iskenyt, hyvä niin kun meni ihan reisille koko jutustelu. Mutta poistakaahan myös nuo kaikki omega16T:n viestit koska mun vastaukset niihin poistettiin :evil:

Myös nuo Sämän jutut saa poistaa koska tolla A Asconalla ei ole mitään tekemistä tän topicin auton kanssa.
No just se.. :lol:

Onhan tuo ollut ajossakin ja jopa toiminut jotenkin viime kesänä, pikku hiekkaa on vielä ollut (pari konerikkoa) rattaissa, mutta viime kesä meni enää pikkuongelmilla. Ensi kesänä sitten höökaa kunnolla kait vihdoin, kun vielä investoin CDI sytkäänkin. Pääsin käymään mailillakin pikkuboosteilla ja hyvin maltillisilla ennakoilla (276 kostealla kentällä):
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

madi kirjoitti:Poistelin kaikki asiattomat kommentit ja sitten vielä siihen päälle toisille suoraa päin naamaa vittuilut!
Kiitos.
jezze rs kirjoitti: Palatakseni siihen oikeasti mielenkiintoiseen aiheeseen eli tuohon tekniikkaan. Monet ovat kertoneet että jokin mättää pahasti koneessa kun tehoa ei ole 2.0bar ahdoilla enempää. Oikeastaan vaan madi on antanut mielipiteensä, mikä voisi olla pielessä. Eli olisiko siihen jollain jotain kehittävää sanottavaa vaihteeksi? Mä luulen että voi vaan olla vakio kannen ja varsinkin imusarjan raja aikalailla tuossa. Mahtaakos tuossa imusarjassa jakautua ilma enää kovinkaan hyvin noilla ahdoilla?
Kyllä se mulla tiedossa on että nykytehoista ei enää vakioromuilla kauheasti nousta. Eikä se ole tarviskaan, tehoa on nyt sopivasti ja vetoalue on mun mielestä etuvetoon sopiva. Itse asiassa 1.8bar tuli 490hv ja 0.3bar paineiden nostolla enää 54hv lisää mutta ei sitä viittiny tehottomampana säädöstä lähteä mitä mennessä oli :hammer: Edelleen Firges Corsassa oli 2.1bar +600hv(mulla siis 2.1bar 544hv) custom imusarjalla. Eikös se moottori ollut Valtosen tekemä joten kai sielläkin jotain tietoa asioista on? Eli ei toi mun moottori nyt mun mielestä ihan Stenakamaa ole?

Eli voimaa ei tarvi nyt lisää vaan tarvis saada toi kannen sulaminen loppumaan. Ensimmäiseen kannen sulamiseen koitettiin paljeraon muutosta mutta ei auttanut ja tähän toiseen kannen sulamiseen korjauksena kansipahviksi vaihtuu Cometic ja nokkien ajoitukset täytyy tarkistaa. Voi olla ettei toi pahvin vaihto auta mitään mutta 2011 maililla Cometicin kanssa kansi ei sulanut. Polttoainepuoli on vähän auki vielä mutta pieni tankkimuutos on tulossa lähinnä keventämisen vuoksi. Samalla siinä vois tietty tehdä muutakin mutta katotaan nyt.

Sute kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:^^Sulla tais olla se vihreä "pakoputkivireinen" farkku :D Aika rehvakas peli toi Golffi!
No just se.. :lol:

Onhan tuo ollut ajossakin ja jopa toiminut jotenkin viime kesänä, pikku hiekkaa on vielä ollut (pari konerikkoa) rattaissa, mutta viime kesä meni enää pikkuongelmilla. Ensi kesänä sitten höökaa kunnolla kait vihdoin, kun vielä investoin CDI sytkäänkin. Pääsin käymään mailillakin pikkuboosteilla ja hyvin maltillisilla ennakoilla (276 kostealla kentällä):
Nonni. Ensi suvena sitten se 300 puhki :)
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
mulkkari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

tässä motissa E85, ja 2,7 ahtoja ja vaan 705whp http://www.youtube.com/watch?v=0wkCt2CCqc0 eli kyllä tässä topicissa ollaan ihan hyvällä mallilla :yes:

eli ei tuosta letistä pienillä paineilla ja vakio osilla kyllä mitään 600hp tehoja saada. ja edelleen firges corsaan vertaaminen ei käy suoraan, koska siinä on iskua muutettu ja tilavuus 2,2 litraa.

Sori OT!!
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

mulkkari kirjoitti:tässä motissa E85, ja 2,7 ahtoja ja vaan 705whp http://www.youtube.com/watch?v=0wkCt2CCqc0 eli kyllä tässä projektissa ollaan ihan hyvällä mallilla :yes:

Sori OT!!
Samaa mieltä ku on kuitenki whp ja reilusti alle seittemän tonnin kierroksilla :wink:

Kommenteissa oli tälläset tiedot, kun tais jäädä sulta huomaamatta toi isompikin teho. Jos sekin on pyöriltä ni on todella hyvin onnistunu.

705WHP
RWD converted with BMW Drivetrain.
Opel 2.0 16v C20LET engine.
Garett GT4094R 1.15 turbo
2,7bar boost.
E85

This is NOT final power curve.
Today this little engine produces around 900HP.
Todennäköisesti väärässä.
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Mibwebistä kopioitua tekstiä mm. koneesta.

"VAG coils (Audi RR4).
Uprated XE oil pump.
Mechanic lifters.
288 degree cams with 10,4mm lift.
Stock valves.
Max rpm 7600
E85 Fuel
2,6bar boost, 17degrees ignition on full boost.
Lambda 0,82 at full boost.
Hopefully we could release the clutch at 2bar boost (600hp) and smoke away really fast "

eli jos 2bar 600hp niin ei niin kummallinen vielä ole noilla osilla mitä sinne on tungettu ja ammatti viripaja, samois menee kun valtosen tuotos... Ja luulis että tuossa olisi jo 1500hv noilla paineilla :o
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Keme »

teukka77 kirjoitti:eli jos 2bar 600hp niin ei niin kummallinen vielä ole noilla osilla mitä sinne on tungettu
Joo, vakio Opelin osia lienee ehkä lohko sekä noi venttiilit ja onko nekään ihan koskemattomat? Eli ei mitään kummallisia osia juuri missään...
JEEEEEEEEEEEEE!
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

vectraTBO kirjoitti:Edelleen Firges Corsassa oli 2.1bar +600hv(mulla siis 2.1bar 544hv) custom imusarjalla. Eikös se moottori ollut Valtosen tekemä joten kai sielläkin jotain tietoa asioista on? Eli ei toi mun moottori nyt mun mielestä ihan Stenakamaa ole?
Ei ollut, mutta nyt on.

Ajettavuutta siinä Corsan aikasemmassa koneessa ei ollut ollenkaan mutta huipputeho oli tuon 600hv...

Sulla taasen kone on kohtalaisen ajettava, ainakin sillä on Saksassa käyty :D
mulkkari
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

telwin kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:Edelleen Firges Corsassa oli 2.1bar +600hv(mulla siis 2.1bar 544hv) custom imusarjalla. Eikös se moottori ollut Valtosen tekemä joten kai sielläkin jotain tietoa asioista on? Eli ei toi mun moottori nyt mun mielestä ihan Stenakamaa ole?
Ei ollut, mutta nyt on.

Ajettavuutta siinä Corsan aikasemmassa koneessa ei ollut ollenkaan mutta huipputeho oli tuon 600hv...

Sulla taasen kone on kohtalaisen ajettava, ainakin sillä on Saksassa käyty :D
firges corsassa ollu ainakin jo kymmenen vuotta läppärungot ja custom imusarja :bye:
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ensimmäinen varoitus annettu provoamisesta/vittuilusta/henkilökohtaisuuksiin menosta. Toista ei tule.
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Onkohan kaikki nyt vetäneet henkeä kunnolla että jaksaa taas hetken päästä vääntää :lol:

Tässä pari kuvaa tuosta Z20LET tiivisteestä ja kansitasosta tiivisteen käytön jälkeen. Kuvat on 2010 vuodelta.

Kuva
Kuva
Kuva
Calibra 4x4 Turbo -92
TBO
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TBO »

Onkos sulla ollut muutakuin vettä koneessa? Ihan ku ois päässyt korroosio iskemään!
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

TBO kirjoitti:Onkos sulla ollut muutakuin vettä koneessa? Ihan ku ois päässyt korroosio iskemään!
Aina ollut glygoliseos koneessa. Paitsi viime kesänä kun FHRA säännöt kieltää sen mutta Water Wetteriä oli veden joukossa kun siinä pitäis olla myös joku korroosiosuoja-aine.
Calibra 4x4 Turbo -92
Vastaa Viestiin