Vielä on sitten sellanen häiritsevä resonointi ääni, joka on pahentunut tässä ja olen paikallistanut sen vaihteiston vipuihin (vai mitä ne nyt on siellä moottoritilan puolella sen kepin päässä onkaan). Vaihde vapaalla tai päällä niin sama resonointi kuuluu kierroksia nostaessa ja loppuu kun tarttuu vaihdekeppiin. Mikähän siellä vois resonoida?
Opel Astra 1.7 D Pätkii kylmänä
Re: Opel Astra 1.7 D Pätkii kylmänä ja ihmeellinen resonoint
Moro taasen. Tuon ooppelin kanssa mennään päivä päivältä huonompaan suuntaan, tällä viikolla joka ikinen aamu kun olen käynnistänyt ooppelin niin se pätkii, pyörii vaivalloisesti ja ei reagoi kaasuun kunnolla (pätkien nousee kierrokset hiljalleen). Kyllä se sitten kun kaasun on painanut pohjaan ja odottelee kierrosten nousevan pätkien sinne 4000rpm/min niin rupeaa pelittämään normaalisti. Olen itsekseni pähkäillyt että voikohan vika olla polttoaineen saannissa, että se pitemmän seisonnan aikana (6-12h) saa jostakin ilmaa polttoaine letkuihin? vai mihin tämä mielestänne viittaa?
Vielä on sitten sellanen häiritsevä resonointi ääni, joka on pahentunut tässä ja olen paikallistanut sen vaihteiston vipuihin (vai mitä ne nyt on siellä moottoritilan puolella sen kepin päässä onkaan). Vaihde vapaalla tai päällä niin sama resonointi kuuluu kierroksia nostaessa ja loppuu kun tarttuu vaihdekeppiin. Mikähän siellä vois resonoida?
Opel Astra 1.7 D vm. 93
Re: Opel Astra 1.7 D Pätkii kylmänä
Resoinoinnin äänenlähde selvinnyt.

Tuo vipu vai mikä onkaa niin resonoi, siitäkun pitää kiinni kädellä kun toinen painaa kaasua, niin eipä kuulu enää
tuntuu aika väljä olevan, että pystyykö tuota vanhaa jotenki tiiviimmäks laittamaan, vai pitääkö suosiolla ostaa uusi?

Tuo vipu vai mikä onkaa niin resonoi, siitäkun pitää kiinni kädellä kun toinen painaa kaasua, niin eipä kuulu enää
Opel Astra 1.7 D vm. 93
Resonointi kuuluu parhaiten 3 vaihteella ajaessa. Nyt on myös ilmennyt hankaluutta saada vaihteet päälle ''pesään'' joutuu aika paljon voimaa käyttämään esim 1 vaihdetta päälle laittaessa, eikä meinaa silti mennä 
Opel Astra 1.7 D vm. 93
Hei.oisko kellään tietoa et sopiiko astra f 94vm 1.7 td jäähdytin astra g 98vm 1.7 td:liin
Ei varmasti. Mutta ootko kattonu mitä saksan ebayssä maksais ihan oikea tsyyläri.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)