Väri koodit ja 2-komponentti maalit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
markok
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja markok »

Mistä löytyy Vectra A:sta värikoodi jolla voi sekoituttaa maalin alkuperäisen sävyiseksi? Käytännön vinkkejä aloittelijalle, kannattaako ostaa yksi vai kaksikomponentti maalia? Entä lakka? Onko vaikeaa tehdä sopiva sekoitus? Pitääkö maali itse ohentaa sopivaksi vai onko se sitä valmiiksi? Maalattava alue ei ole kovin iso, mutta en haluaisi kuitenkaan sprayllä töhriä.
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

2-komponenttimaalin kanssa ei vissiin ees tarvis lakkaa, muistaakseni mulle on näin stirwellillä kerrottu, muistaakseni.
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
sirkus
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sirkus »

Väri numero on tyyppikilvessä joka on kiinni lukkopellissä. Nykyään ei automaaleja siis akryyli ole kuin kaksi komponenttisia siis jos autossa on yksikerrosväri(ei metalli) Yksikerros tarkoittaa sitä että ei tule lakkaa. Metallivärit ovat taas aina kaksikerrosvärejä eli ne täytyy lakata toki ei metallivärikin voidaan lakata mutta se ei ole pakollista. Eli jos ostat automaalia esim Dupont, sikkens, ppg tms niin metallivärissä tulee ruiskutta auton pintaan ensin värimassa joka sisältää värin ja ohennetta ja päälle lakka joka sisältää lakkaa kovetetta ja mahdollisesti ohennetta. Jos taas kyseessä on ei metalliväri pintaan tulee väri, kovetteella ja ohenteella. On toki olemassa muitakin maalaustapoja mutta nämä ovat ne ainoat oikeat ja kestävät ratkaisut.
markok
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja markok »

Kiitos! Nyt selvisi tuokin kysymys. Kyseessä on siis metallinhohtoväri joten se tarvitsee myös lakata. Onko kukaan huomannut mitään eroja eri maalimerkeillä? Tuossa tulikin esiin jo muutamia tunnettuja, mutta onko sama minkä valitsee? Entä onko happopohjamaali parasta ruosteenestoa ajatellen? Pohjan ajattelin hiekkapuhaltaa ennen maalausta. Miten osaan ohentaa maalin ruiskuun sopivaksi kun tuota kokemusta ei hirveästi ole?

<font size=-1>[ This Message was edited by: markok on 2004-01-09 13:53 ]</font>
sirkus
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sirkus »

Itse olen suosinut dupointtia mutta ei niissä muissakaan vikaa ole. Happomaali on hyvää ruosteen estoon. Hiekkapuhalluksessa on syytä muistaa se että peltivenyy ja siksi kovin suuria alueita korista ei kannata puhaltaa. Maalien mukana tulee yleensä ohjeet ohentamisesta ainaski pyytäessä dupointin tuotteissa suhteet on merkitty purkkeihin, erikseen ruiskulle ei ole ohjeita mutta auton maalaukseen sopivassa ruiskussa on n.1.5mm suutin ja sen kanssa purkin ohjeet ainakin toimivat luotettavasti.
Vastaa Viestiin