Itsellä samaa ongelmaa. Edellinen omistaja vaihtanut nokka anturin, oli neliö ja joku mega-auto merkkinen, itse kun sain auton vaihoin nokka ja kampura anturit. Sittemmin olen vaihtanut nokka ja kampi-akselin anturit motonetin alkuperiäisiin, (10-9230 YKK-anturi Opel X18/20XE Hall GM/VDO 2,0-X20XEV ->00 YKK-ant/KAMPIaks Alkuperäinen VDO-Siemens/GM 10-9208
YKK-anturi+johto Opel-16V- 2,0-X20XEV ->00 YKK-anturi+johto/NOKKAaks (korjaussarja SOIKEAlla liittimellä, X20XEV, alkuperäinen GM/Hella/Siemens)
Mystistä tässä nyt on kun olin viikonloppuna juuri vaihtamassa noita vaihdoin ensin nokka anturin ja välissä käytin autoa, vikavalo sammui ja auto kiersi yli 4500 rpm. Sammutin auton, vaihdoin kampi anturin alkuperäiseen, kun en luottanut tarvikkeeseen enään. Käynnistin auton, vikavalo paloi... Siinä vaiheessa rupes pattipäässä kasvamaan, luin vikakoodit ja 0340 näytti... Noo ei siinä henkimailmaman juttuja aattelin, vaihoin takas vanhan kampi anturin vieläkin anto vikakoodia, otin jopa nokka anturin montakertaa irti ja laitoin kiinnni, leikkasin välistä palan johtoa pois... Alkaa ymmärrys loppua. Korjaussarjankin juotin kolvilla vielä hyvin, että liitoksessakaan ei pitäisi olla häikkää. Eniten tässä nyt kismittää se että auto toimi sen minuutin ajan ilman vikavaloa ja kiersi. Voisiko olla hihnassa jotain vikaa, vaikka autoon on 15 tkm sitten vaihettu autokorjaamossa jakohihna. Jos olisi, niin oma ymmärrys ei silloin selitä tuota minuutin toimimista, vai voisiko olla niin huonoa tuuria antureiden kanssa että olisi uusikin anturi paskana?
Löysin 1999 Astra x20xev, Simtec 70. vastaavan ongelman missä oli vika korjattu.

hiomalla muutama milli pois.
http://www.astraownersnetwork.co.uk/arc ... 74566.html
Mitenkäs noi öljyiset tulpat vaikuttaa, vaihdoin kopa tiivisteen heti auton saatuani kun oli öljyä tulppien päällä, mutta putsailin öljyt paineilmalla pois.
Täytyy nyt vielä checkkailla sitä hihnaa parinviikon päästä, kun otan työnalle venttiilivarrenkumit kun vievät öljyä.