Prkl! Ooppeli vaihtuu nyt Bemariin!
Kyllähän toi e39 on valittu monesti suomessa parhaimmaksi autoksi, ostajien perusteella tehdyllä mittauksella.. ja olen kyllä aika samoilla linjoilla. Porukoilla ollut vuodesta 96 kyseisen korimallin autoja ja ensimmäisessä oli takapään laakerivikoja, mutta muuten ei ole ollut mitään vikaa.. ja on kyllä hiton hyvä auto ajaa... viimeistely on jo ihan jotain muuta kuin esim. opelissa, vaikka olisivatkin uusia.. varmasti kokonaisuudessaan yksi 90-luvun parhaista autoista, tosin talvikeleillä on hieman vikura, kuten takavedot yleensä... ja ergonimia on kyllä ehdottomasti kohdallaan.. opelissa saan aina selän kipeäksi pidemmillä matkoilla kun ei millään löydä sopivaa asentoa, ja bemussa taas viihtyisi vaikka kuinka pitkään... mutta siinä hieman ylistystä ;D Itsekin olen kyseisen mallin pirssiä hieman tässä himoinnut, mutta katsotaan...
Audi TTR 165kw quattromul on ollu 3 kpl bemareita ennen tuota calibraa,ja en kyl voi moittia(318i e30,316i e36 compact-94,325i e30 -86)ja kyl nyt tuntuu et seuraava auto on bemari,vaikkaki nyt hyvä calibra turbo 4x4,mut jotenki se bemari kiehtoo taas..eikä ne osat ole hirveen hintasia bemariin vaikka kaikki niin puhuu,kl-varaosat myy aika edullisia alkuperäis varaosia.....
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Ai halpoja varaosia?? Faijan työkaveri hommas joku aika sit 500-sarjalaisen bemun ja vuosimalli tais olla välillä 96-98.. 1000km ehti ajaa kunnes auto ei lähteny lainakaan käyntiin->korjaamolle ja sieltä oli menny joku bensansyöttöön viittaava osa paskaks. Uuden osan hinta oli naurettavan halpa, 3000e!! Saksasta hankki uuden ja sekin makso 1000e.
En kyllä yhtään ihmettele taksikuskien puheita, että bemareihin he ei koske.
En kyllä yhtään ihmettele taksikuskien puheita, että bemareihin he ei koske.
Niin ja ooppeliinhan on aina niin vitun halvat osat eikä vikojakaan oo juuri lainkaan. Kaverilla oli 525tds bebu josta oli menny moniurahihnan iskari ja se kysy enste sitä bemarilta hinta n.300mk mut ei ollu hyllys no se aatteli et ooppelishan on sama mylly et josko siellä ois no olihan niitä hintaan n.800mk et sellasta seinäjoella.
Tää on taas niitä asioita, mistä ei kannattais väitellä.
- Kaikki autot perustuu kuitenkin siihen maailman ensimmäiseen autoon.
- Kaikki autot tarvii huoltoa.
- Kaikissa automalleissa on omat tyyppivikansa.
- Kaikista merkkikorjaamoista löytyy hyviä ja huonoja puolia.
- Kaikkien autojen hajoaminen johtuu joko kulumisesta, käyttäjästä tai valmistusviasta (joita on kaikissa automalleissa joskus).
- Kaikkien autojen varaosat on kalliita.
Mun kokemusten perusteella voisin suositella takavetoista Corollaa (KE70), etuvetoista Corollaa (AE92), 316 Bemaria (E30) ja B-Omegaa. Missään niistä mulla ei ole ollut kohtuuttomasti vikoja tai ongelmia, jotka EI olis johtunu käyttäjästä.
Tää viestiketju on kohtuullisen järjetön. Onhan tässä kuitenkin hyvä päästellä paineita, mutta tuskin kannattaa alkaa väittelemään vakavissaan.
- Kaikki autot perustuu kuitenkin siihen maailman ensimmäiseen autoon.
- Kaikki autot tarvii huoltoa.
- Kaikissa automalleissa on omat tyyppivikansa.
- Kaikista merkkikorjaamoista löytyy hyviä ja huonoja puolia.
- Kaikkien autojen hajoaminen johtuu joko kulumisesta, käyttäjästä tai valmistusviasta (joita on kaikissa automalleissa joskus).
- Kaikkien autojen varaosat on kalliita.
Mun kokemusten perusteella voisin suositella takavetoista Corollaa (KE70), etuvetoista Corollaa (AE92), 316 Bemaria (E30) ja B-Omegaa. Missään niistä mulla ei ole ollut kohtuuttomasti vikoja tai ongelmia, jotka EI olis johtunu käyttäjästä.
Tää viestiketju on kohtuullisen järjetön. Onhan tässä kuitenkin hyvä päästellä paineita, mutta tuskin kannattaa alkaa väittelemään vakavissaan.
älä piru mene hävittämänn tota astraas, on meinaan hienompia suomessa!!!On 2004-01-07 11:30, BeQ wrote:
Kyllähän toi e39 on valittu monesti suomessa parhaimmaksi autoksi, ostajien perusteella tehdyllä mittauksella.. ja olen kyllä aika samoilla linjoilla. Porukoilla ollut vuodesta 96 kyseisen korimallin autoja ja ensimmäisessä oli takapään laakerivikoja, mutta muuten ei ole ollut mitään vikaa.. ja on kyllä hiton hyvä auto ajaa... viimeistely on jo ihan jotain muuta kuin esim. opelissa, vaikka olisivatkin uusia.. varmasti kokonaisuudessaan yksi 90-luvun parhaista autoista, tosin talvikeleillä on hieman vikura, kuten takavedot yleensä... ja ergonimia on kyllä ehdottomasti kohdallaan.. opelissa saan aina selän kipeäksi pidemmillä matkoilla kun ei millään löydä sopivaa asentoa, ja bemussa taas viihtyisi vaikka kuinka pitkään... mutta siinä hieman ylistystä ;D Itsekin olen kyseisen mallin pirssiä hieman tässä himoinnut, mutta katsotaan...
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Juu kyllähän minäkin haluaisin anjoviksen tai pasaatin alle, kun vuodessa 100 tkm vuodessa. Onhan niin HYVIÄ ajaa ei yhtään mitään vikoja.En kyllä yhtään ihmettele taksikuskien puheita, että bemareihin he ei koske.
Jos ajetallaan Bemaria taksiin, niin taksitakuu menee tähän suuntaan...
- 2v täystakuu
- 3v moottori ja voimansiirto
Niin ei taksi iässä pitäisi ihmeitä ongelmia tulla.
Bemari on edullinen verrattuna Meceen, helposti 15 k€ hintaeroa bemarin hyväksi. Eikös sillä voi tehdä jo remonttiakin.
Kaverilla vossikka bemari on ollut ongelmattomampi ensimmäisen 120 tkm aikana kuin pari edellistä mersua.
j.h
Jos minulla olisi varaa, niin BMW 530d tomaatilla olisi minun käyttöön aika nassaka peli.
Täytyy nyt osallistua itsekin tähän keskusteluun eli lähinnä purkaa vihaa. Itselläni OLI nimittäin BMW 318i E30 surullisen kuuluisalla M40 moottorilla (ehkä 100 kertaa vielä ecoteciäkin huonompi!) joka oli joka suhteessa täysi pommi! Hyvin pidetty ja säännöllisesti huollettu, mutta siinä ei ollut mitään muuta kuin vikoja. 15000km sillä ajoin ja kustannukset olivat aivan järjettömät. Lopulta siitä hajosi kampiakseli ja se siitä. Onneksi senkin alan harrastelijoita riittää, että sain myytyä hyvän korin tekniikanvaihtoon. Ihan vähällä en enää Bemariin koske. Sen verran huono kuva jäi. Lisäksi isälläni on BMW 525i E34 M50 koneella eikä sitäkään paljoa voi kehua. Vikoja löytyy mitä yksikään merkkikorjaamo eikä maahantuoja osaa korjata lukuisista yrityksistä huolimatta. Laskun osaavat kuitenkin kirjoittaa. Nyt olen palannut takaisin Opeliin tämän BMW hairahduksen jälkeen ja huolettomat kilometrit ovat jatkuneet. Toivottavasti jatkossakin.
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Olen jutellut yhden vossikka miehen kanssa ja kysynyt häneltä miksei ole vaihtanut mersua bemariin. Siihen on kolme syytä : 1.Taksikäyttöön bemarin 500-sarja on hänen mielestä liian pieni verratuna mersun E-sarjaan. 2.Pitkät asiakas suhteet 3.Vikojen ilmetessä Mersun huolto kuulemma pelaa paremmin ???On 2004-01-09 10:57, jpisteh wrote:Juu kyllähän minäkin haluaisin anjoviksen tai pasaatin alle, kun vuodessa 100 tkm vuodessa. Onhan niin HYVIÄ ajaa ei yhtään mitään vikoja.En kyllä yhtään ihmettele taksikuskien puheita, että bemareihin he ei koske.
Jos ajetallaan Bemaria taksiin, niin taksitakuu menee tähän suuntaan...
- 2v täystakuu
- 3v moottori ja voimansiirto
Niin ei taksi iässä pitäisi ihmeitä ongelmia tulla.
Bemari on edullinen verrattuna Meceen, helposti 15 k€ hintaeroa bemarin hyväksi. Eikös sillä voi tehdä jo remonttiakin.
Kaverilla vossikka bemari on ollut ongelmattomampi ensimmäisen 120 tkm aikana kuin pari edellistä mersua.
j.h
Jos minulla olisi varaa, niin BMW 530d tomaatilla olisi minun käyttöön aika nassaka peli.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2004-01-09 13:52 ]</font>
[/quote]
Olen jutellut yhden vossikka miehen kanssa ja kysynyt häneltä miksei ole vaihtanut mersua bemariin. Siihen on kolme syytä : 1.Taksikäyttöön bemarin 500-sarja on hänen mielestä liian pieni verratuna mersun E-sarjaan. 2.Pitkät asiakas suhteet 3.Vikojen ilmetessä Mersun huolto kuulemma pelaa paremmin ???
[/quote]
500-sarja on selkeästi pienempi E-kori, mutta selkeästi suurempi kuin C-kori. Molempia on tolpalla. Kaveri on noin 185 cm pitkä, kun istuin takapenkille kuskin taakse, niin kuljettaja ilmoitti, ettei hän Bemaria valinnut tilavan takapenkin vuoksi vaan hyvän etupenkin.
Merkkiuskollisuus on hyvä piirre ja ymmärrettävä. MB pitää hintansa hyvin.
Mersulla on todella kattava ja tottunut taksihuolto organisaatio, joten huollon pitäisi olla hanskassa (huollon epäonnistumisia löytyy kaikilta automerkeiltä).
Pienen taksimerkin etu huollossa on yleensä, että harvoja ammattiautoilijoita voidaan joustavammin palvella, kun ammattiautoja on vähän.
j.h
Ahtaan takatilan voi korvata kolmelitraisen kutosan mukavalla käyntiäänellä
.
Olen jutellut yhden vossikka miehen kanssa ja kysynyt häneltä miksei ole vaihtanut mersua bemariin. Siihen on kolme syytä : 1.Taksikäyttöön bemarin 500-sarja on hänen mielestä liian pieni verratuna mersun E-sarjaan. 2.Pitkät asiakas suhteet 3.Vikojen ilmetessä Mersun huolto kuulemma pelaa paremmin ???
[/quote]
500-sarja on selkeästi pienempi E-kori, mutta selkeästi suurempi kuin C-kori. Molempia on tolpalla. Kaveri on noin 185 cm pitkä, kun istuin takapenkille kuskin taakse, niin kuljettaja ilmoitti, ettei hän Bemaria valinnut tilavan takapenkin vuoksi vaan hyvän etupenkin.
Merkkiuskollisuus on hyvä piirre ja ymmärrettävä. MB pitää hintansa hyvin.
Mersulla on todella kattava ja tottunut taksihuolto organisaatio, joten huollon pitäisi olla hanskassa (huollon epäonnistumisia löytyy kaikilta automerkeiltä).
Pienen taksimerkin etu huollossa on yleensä, että harvoja ammattiautoilijoita voidaan joustavammin palvella, kun ammattiautoja on vähän.
j.h
Ahtaan takatilan voi korvata kolmelitraisen kutosan mukavalla käyntiäänellä
Jos otetaan tilanne että on käytössä vaikka 20000 euroa, niin eikö sillä saa ostettua 20000 euroa maksavan auton, oli se sitten bmw, opel, tai joku muu?On 2004-01-04 10:57, VEN wrote:
jos oman mielipiteen saan sanoa HUOM! tämä seuraava on mun mielipide!!
bemari on paska jos voittaisin lotossa ja ajattelisin ostaa uuden auton niin en ostaisi bemaria vaikka saksalainen olisikin tämä bemari "buumi" jota itsekkin olen tässä ollut todistamassa on aika naurettavaa lähenee jo 80-luvun mersu buumia että pitää näyttää sukulaisille/naapureille miten hyvin tässä talossa tienataan.. itse kun olin saksasta ostamassa autoa niin oli kyllä bemari käyny mielessä mutta EI! ostin calibran ja oon tyytyväinen aivan sama mulle miten hinta tippuu kun sain sen auton mihin olin jo vuosia tähdännyt vakinko vaan etten älynnyt ostaa turbo mallia
Eli miten sillä auton merkillä näytetään paljonko tienataan?
Niin,en minäkään ymmärrä.Nykyään kun liikkeestä saa auton pienellä käsirahalla tai ilmankin ja hyrylässä jopa ilman duunia ja luottotietojaOn 2004-01-19 10:56, L.H wrote:Jos otetaan tilanne että on käytössä vaikka 20000 euroa, niin eikö sillä saa ostettua 20000 euroa maksavan auton, oli se sitten bmw, opel, tai joku muu?On 2004-01-04 10:57, VEN wrote:
jos oman mielipiteen saan sanoa HUOM! tämä seuraava on mun mielipide!!
bemari on paska jos voittaisin lotossa ja ajattelisin ostaa uuden auton niin en ostaisi bemaria vaikka saksalainen olisikin tämä bemari "buumi" jota itsekkin olen tässä ollut todistamassa on aika naurettavaa lähenee jo 80-luvun mersu buumia että pitää näyttää sukulaisille/naapureille miten hyvin tässä talossa tienataan.. itse kun olin saksasta ostamassa autoa niin oli kyllä bemari käyny mielessä mutta EI! ostin calibran ja oon tyytyväinen aivan sama mulle miten hinta tippuu kun sain sen auton mihin olin jo vuosia tähdännyt vakinko vaan etten älynnyt ostaa turbo mallia
Eli miten sillä auton merkillä näytetään paljonko tienataan?
Eli tuo vertaus mikä auto pihassa makaa ei takaa kuinka rikas on öhöhööhöhörörörö tästäkin olen jo kirjoittanut öötöötöröerö-maallista,maallista kamaa sitä on kaikilla ja ostetaan taas lisää