porakone kirjoitti:Suorinta tietä autopesulaan. Melko suurella todennäköisyydellä kotimenetelmät vaan levittävät sitä likaa ja istuu entistä tiukemmin.
Sillä painehuuhtelulaitteella ne sielläkin jakkarat pesee. Tuskin on suurta eroa lopputulokseen sillä onko koneen käyttäjällä pesufirman haalarit päällä tai ei.
No varmaan joo, mutta monellako meistä on painehuuhtelulaite, ja moniko meistä sotkee autojaan niin usein että sellaista kannattaa hommata? Ja monellako meistä on paikka sellaisen käyttöön, ei taida ihan kerrostalon autopaikalla tai kadun varressa onnistua?
Autonpesuharrastelijat ja muut aktiivitöhrijät hommaavat toki laitteet, mutta kyllä mä silti sanoisin että kun keskivertoautoilijalle tai sen matkustajalle käy äksidentti niin todennäköisimmät vaihtoehdot kuitenkin on joko pesuvaahtopurkki varaosakaupasta tai pesula, ja niistä kahdesta se pesula on kuitenkin se varma valinta.
porakone kirjoitti:Suorinta tietä autopesulaan. Melko suurella todennäköisyydellä kotimenetelmät vaan levittävät sitä likaa ja istuu entistä tiukemmin.
Sillä painehuuhtelulaitteella ne sielläkin jakkarat pesee. Tuskin on suurta eroa lopputulokseen sillä onko koneen käyttäjällä pesufirman haalarit päällä tai ei.
No varmaan joo, mutta monellako meistä on painehuuhtelulaite, ja moniko meistä sotkee autojaan niin usein että sellaista kannattaa hommata? Ja monellako meistä on paikka sellaisen käyttöön, ei taida ihan kerrostalon autopaikalla tai kadun varressa onnistua?
Autonpesuharrastelijat ja muut aktiivitöhrijät hommaavat toki laitteet, mutta kyllä mä silti sanoisin että kun keskivertoautoilijalle tai sen matkustajalle käy äksidentti niin todennäköisimmät vaihtoehdot kuitenkin on joko pesuvaahtopurkki varaosakaupasta tai pesula, ja niistä kahdesta se pesula on kuitenkin se varma valinta.
Taisi maksaa tarjouksessa jopa 249€ tuollainen kotikäyttöön tehty Kärcherin laite. Aika kovassa käytössä se on ollut mm. mattojen pesussa kun ei niitä viitsi jokaisen kissanoksennuksen jälkeen pesulaankaan raahata (villamaton pesu n.100€/kerta) ja on sillä parin auton penkitkin pesty.
No mulla esimerkiksi on moinen, eikä maksanut penniäkään. Ja kyllä sen käyttö onnistuu ihan missä vaan, jos on sähköä lähimailla. On tullut mm juuri kerrostalon parkkipaikallakin käytettyä.
Silloin kun mulla oli vielä kangaspenkit autossa, niin tuli ne pestyä vähintään kerta vuoteen. Se on yllättävää kuinka paskaista vettä niistä irtoaa, vaikka päällepäin näyttävät siisteiltä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT kirjoitti:
Silloin kun mulla oli vielä kangaspenkit autossa, niin tuli ne pestyä vähintään kerta vuoteen. Se on yllättävää kuinka paskaista vettä niistä irtoaa, vaikka päällepäin näyttävät siisteiltä...
Sama homma kun lemmikkieläin/lapsiperheessä pesee sohvan. Meinaa oksennus lentää kun sitä likavettä katsoo.
TJT kirjoitti:
Sama homma kun lemmikkieläin/lapsiperheessä pesee sohvan. Meinaa oksennus lentää kun sitä likavettä katsoo.
Varsinkin kun ne pesee eka kertaa yli kymmeneen vuoteen, aivan helvetinmoinen likavesi siitä lähti. Sohvilla on istuttu, nukuttu, syöty, kuksittu ja tenavat laskeneet alleen. Historian havinaa meni viemäristä alas
Juu ekalla kerralla vesi oli melkoista kuraa, mutta kyllä se vaan todella likaista on vaikka pari kertaa vuodessakin pesisi. Voi tosin olla että sohvan kankaasta/pehmusteistakin irtoaa jotain mikä veden värjää.
TimppaS kirjoitti:En tiiä mikä kemiallinen vaikutus siinä on, mutta bussihommissa piti aina olla vissyä iso pullo mukana, sitä kun kaatoi penkille niin helpompi siivota ja poisti hajuakin tosi hyvin.
Takseissakin käytetty.
Se Vissy kuohuttaa sen oksennuksen pois sieltä pehmusteista, sitte vaan ikkunalastalla pyyhkäsee ne siitä penkiltä pois.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Ite purin b-vekkulin takapenkistä verhoilun irti ja heitin pyykkikoneeseen. Verhoilu on yllättävän helppo purkaa ja pyykkikoneessa saa taatusti puhdasta. Verhoilu on kiinni penkissä (siinä perseen alla) sellaisilla metalli lenkeillä jotka oli helppo vääntää auki/kiinni.
Ja ne metallilenkit voi kasatessa korvata vaikka nippusiteillä, niitä olen itse käyttänyt eikä ainakaan tähän asti ole pettänyt.
Ja itsekin autofiksarin kun on tullut tehtyä hommia, kyllä se painehuuhtelulaite todellakin on ainoa oikea keino pestä ne paikallaan, märkäimurilla jos joku tuota tekee niin todennäköisesti vain siksi että ei ole raaskinut painehuuhtelulaitetta hommata ja märkäimuri nyt sentään on fiksaamossa oltava
Eikä se todellakaan ole kotitaloudellekaan järjetön investointi, kyllä se meillekin tulossa on kunhan joskus on löysää rahaa sen verran ... lapsiperhe nääs, maksaa ittensä takas jo yhden sohvan kohdalla ... kyllä niitäkin mukuloitten kanssa menee vaihtoon jo ihan sen takia ettei oo enää kohtaa jossa raaskis istua
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00