Hiekkalaatikkokeskustelu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
|vectraman|
OCF Member 2021

Re: Hiekkalaatikko keskustelu

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Joo ja siinä lukee että sama se etelän vetelille mitä alla pyörii, eiköhän sen joku sulle vielä osaa suomentaa :lol:
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

|vectraman| kirjoitti:Joo ja siinä lukee että sama se etelän vetelille
Juuri hetki sitten kuitenkin väitit että:
|vectraman| kirjoitti:mulle ihan sama
Jos et noita erota toisistaan niin taidat itse olla sen suomennusavun tarpeessa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
|vectraman|
OCF Member 2021

Niin, ymmärrätkö paremmin jos lisään siihen jotain väliin
Sama se mun puolesta etelän vetelille on mitä alla pyörii
Sama asia sanottuna toisella tavalla, vaa eihän sitäkään voi etelän vetelä tajuta :lollis:

Joten mitä mun pitää todistaa? Sä väitit vaan et etelässä ajetaan paremmin ku täällä joten perustelut kiitos 8) Mulla ei oo muuta hajua ku et Pohjois-Karjalassa rytisi joidenkin tilastojen mukaan 2012 eniten suhteessa väkilukuun. :P
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

|vectraman| kirjoitti:No etelän vetelille ihan sama mitkä siellä alla pyörii :lol:
Eri asia sanottuna samalla tavalla.
Sama se pohjoisen junteille millä ajaa, vai sama se mulle millä pohjoisen juntit ajaa.

Tilastokeskuksen ja liikenneturvan sivuilta löytyy kyllä hyvinkin tarkat onnettomuustilastot, joista selviää tarvittaessa jopa loukkaantuneitten/kuolleitten ikähaarukat ja ajoneuvoluokat.

Puhdas fakta nyt vaan on se, että täällä etelässä onnettomuustiheys ajosuoritteeseen verrattuna on alle keskiarvon jos muuhun maahan verrataan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
|vectraman|
OCF Member 2021

Koitin äsken kattoo niitä vaan tää mun Sumsangi on alkanu vittuileen eikä halua aukaista kun ovat ladattavia sivuja. Pitäis alkaa tota roottausta kai koittaan ku vituttaa nää temppuilevat ja turhat orkkis softat.

Mut sitä mä en ymmärrä miksi täällä kastellaan noita teitä vaikka on hädintuskin plussakeli.. Aluksi luulin suolapaskaksi vaan sit hoksasin et puhdasta vettä ruikkivat jokapaikan täyteen.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

|vectraman| kirjoitti:Koitin äsken kattoo niitä vaan tää mun Sumsangi on alkanu vittuileen eikä halua aukaista kun ovat ladattavia sivuja. Pitäis alkaa tota roottausta kai koittaan ku vituttaa nää temppuilevat ja turhat orkkis softat.

Mut sitä mä en ymmärrä miksi täällä kastellaan noita teitä vaikka on hädintuskin plussakeli.. Aluksi luulin suolapaskaksi vaan sit hoksasin et puhdasta vettä ruikkivat jokapaikan täyteen.
Koittavat todennäköisesti hillitä katupölyä tuolla kastelulla.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
|vectraman|
OCF Member 2021

Ymmärtäisin sen lämpimällä kelillä, mutta viimeksi oli +2 ku kylvivät tota vettä, auton kyljet sopivasti rapakkoon ku just sai pestyä auton, sit taas illaksi takas pakkasen puolelle ja se oli ihan säätiedotuksessakin ettei ollut yllätys. Voin sanoa, että oli ihmisillä liukkaan näköistä menoa, etenkin mukulakivillä :lol:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

No täällä päin välillä kylvävät suolaa "varmuuden vuoksi", vaikka keli on +10 eikä pakkasesta tietoakaan :lol:
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mun puolesta saisivat kastella tälläkin leveyspiirillä teitä, sen verta ärsyttävästi tuo katupöly pölisee joka paikas, on niitä harjoilla jo koneet putsaillu, mut eipä se pöly sieltä lopullisesti näköjään katoa.
jarkkis
OCF Member 2021

Niin joo ja asiaan on mulla ollu b-vectras käytös linglongit edessä ja mä ainaki tykkäsin... Oli hiljaiset, märkäpitokin oli jyrkässä rampissa hyvä (jep kokeilin sitäkin) ja ei ainakaa yhdes kesäs ehtiny kulua hirveesti vaikka ajelin tuota 120km/päivä työmatkaa.

Mut jos sattuuki et ostatte tommoset ni älkää mua syyttäkö sit jos ei ookkaa mieluisat sillä voihan ne jossain micrassa olla pirunki meluisat :)
Omasta mielestä oli ihan asiansa ajavat renkaat ja jonku muun mielestä ne ei sit välttämättä ookkaa, joten lopullinen ostopäätös kannattaa tehdä itse.

Ajelin muuten tuota pitkää matkaa tämän talven 09 paistoleiman olevilla continentalin kitkoilla joissa oli pintaa 5mm. Hengissä ollaan vielä talvenkin jäljiltä :bye:
Nyt ku saa noi ajettua loppuun ni saa naapurin rengasmyyjän läjään heittää noiki ja ens talveksi uudet nastat 8) Ei noi kitkat oo ihan mun makuun sopivia talvipyöriä, onneksi oli vähänluminen talvi ni pärjäs noilla.
|vectraman|
OCF Member 2021

Ostopäätös jo tehty ja renkaat ollut kohta pari viikkoa tallissa :) Vanteet vaan meinaa hidastella niin ei pääse kokeilemaan..

Mulla alkaa olemaan finaalissa nuo omat Hakkapeliitat niin melkein lyön vetoa, että mitkä tahansa uudet renkaat päihittää nuo kaikessa :lol: Nastoja oli jo alkutalvesta alle puolet ja nekin melkein kaikki poikki, pintaa tällähetkellä ehkä 2-4mm kun alko näyttämään silestoneilta ja rungot niin väsyny et muljuaa ja tärrää ja puoltaa koko auto :D
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

TJT kirjoitti:No täällä päin välillä kylvävät suolaa "varmuuden vuoksi", vaikka keli on +10 eikä pakkasesta tietoakaan :lol:
Suolaa kylvetään keväällä pölyn sitomiseksi, ei jään sulattamiseksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
jarkkis
OCF Member 2021

Täällä maalla myös hiekkateille levitetään aikaajoin suolaa ettei hiekka pölyäisi niin pahasti.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuomas kirjoitti:
TJT kirjoitti:No täällä päin välillä kylvävät suolaa "varmuuden vuoksi", vaikka keli on +10 eikä pakkasesta tietoakaan :lol:
Suolaa kylvetään keväällä pölyn sitomiseksi, ei jään sulattamiseksi.
Kuka tässä nyt keväästä on puhunutkaan? Lähinnä tienhoidon "järkevistä" ratkaisuista.

Syksyllä, kun tiet ovat sateesta märät ei kovinkaan katupölyn sitomisestakaan liene kyse? Suolaa kyllä osataan kylvää, mutta säätiedotuksia ei katsoa...

Ikinä en ole kyllä nähnyt tai kuullut, että suolaa käytettäisiin pölyn sitomiseksi muualla kuin joillain hiekkateillä ja niilläkin lähinnä kesällä, kun on kuivaa...
Larppe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Larppe »

TJT kirjoitti:Ikinä en ole kyllä nähnyt tai kuullut, että suolaa käytettäisiin pölyn sitomiseksi muualla kuin joillain hiekkateillä ja niilläkin lähinnä kesällä, kun on kuivaa...
Joo, en mäkään oo kuullut että käytettäisiin suolaa. Mutta kalsiumkloridiliuosta joku tuota voisi suolaliuokseksi kutsua :wink: olen kuullut, nähnyt ja tiedän käytettävän pölyn sitomiseen pääkaupunkiseudulla pahimpina pölyaikoina...
Vastaa Viestiin