Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Moottorin käynnistyksen jälkeen ilmastoinnin
kompura huutaa noin 30s sitten loppuu kuin veitsellä leikaten. Ihan sama onko moottori kylmä tai lämmin.Tunnistaako joku ongelman?
kompuran ei pitäis juurikaan ääntää, erittäin lievää tärinää ja muutos käynti äänessä sisälle on normaalia kompuran käynnistyessä, mutta ei mulla ainakaan kompura edes käynnisty näin talvella.
kannattaa käydä kerran kuussa parkkihallissa tms. lämpimässä käyttämässä sitä kompuraa jonkin aikaa niin se toimii sitten kesälläkin vielä hyvin, käyttämättömyys on suurin syy miksi ilmastointi lopettaa toimintansa.
mulla ainakin edellisessä astrassa huuti lisäilmapumppu aivan karmeasti kun kylmällä starttasi. ääni oli sellainen että luulin jonkun paikan kyllä räjähtävän .kumma kyllä se kesti kuitenkin , hävetti vaan parkkiksella kun kaikki kyselivät tosta metelistä.......
On 2004-01-08 18:12, Juhani wrote:
Moottorin käynnistyksen jälkeen ilmastoinnin
kompura huutaa noin 30s sitten loppuu kuin veitsellä leikaten. Ihan sama onko moottori kylmä tai lämmin.Tunnistaako joku ongelman?
Jos sinulla on tasonsäätöautomatiikka autossasi niin silloin ilmakompura käy hetkisen ja sammuu juuri kuvaamallasi tavalla. Ilmastoinnin kompura toimii kunnolla muistaakseni vasta yli +4 asteen jälkeen, eikä yleensä ääntele voimakkaasti, niin kuin aiemmisssa viesteissä todetaan.
Autossani on tasonsäätöautomatiikka ja olen tutkinut, että ääni tulisi kompurasta.
Onko lisäilmapumppu edestä katsoen moottorin oik. puolella edessä alhaalla kuten kompura, silloin voisi ääntä olla vaikea erottaa. Auto vuosimallia 97 ja 2.0 B
Autoa edestäpäin katsottuna ilmakompura sijaitsee vasemmalla puolella etupyörän edessä sisälokasuojan ja puskurin välissä, helppo löytää. Käynnistät auton ja menet ulos kuulostelemaan.
omega b 95 2,5 v6 ja toi lisäilma kompura on edestä katsottuna oikealla ja mölyää aina käynnistettäessä-->täysin normaalia.
Työntää lisäilmaa pakosarjaan jotta katti lämpenis nopeemmin.