Elikkä tuli tuossa omassa Omegassa vastaa tuolta takaluukusta ensiapusalkun takaa tuollainen Monroe mittari vastaan.
Mikä virka tuolla on ja tuota alaosaa kun tuosta koitti vääntää niin ei mitään tapahtunut? Eikä viisari noussu yhtää vaikka auton käynnistikin..
Kuva on aika paska, toivottavasti saanee edes jtn selkoa.
Jossain pitäisi olla samanlainen venttiilitappi täyttöä varten, niinkuin auton renkaassa.
Tuo on jälkiasennussarja, joten ei ole mitään kompressoria mikä tuottaisi itse tuon paineen, vaan se on sinne itse lisättävä.
Muistelen hatarasti 20-vuoden takaa, kun faijan A-Omegassa oli kyseiset iskarit vakiona tehdasasennuksena, niin oikea paine oli tyhjänä ajettaessa noin 1½-2bar. Mutta kokeilemalla selviää parhaiten.
Jossain pitäisi olla samanlainen venttiilitappi täyttöä varten, niinkuin auton renkaassa.
Tuo on jälkiasennussarja, joten ei ole mitään kompressoria mikä tuottaisi itse tuon paineen, vaan se on sinne itse lisättävä.
Muistelen hatarasti 20-vuoden takaa, kun faijan A-Omegassa oli kyseiset iskarit vakiona tehdasasennuksena, niin oikea paine oli tyhjänä ajettaessa noin 1½-2bar. Mutta kokeilemalla selviää parhaiten.
Tuossa mittarin pohjassa on tuo tappi. Eli sinnekkö voi ilmaa mennä itte survoo?
Tiiäkkö saako tuolla niiku jäykkyyttä säädeltyä vai mihkä tarkotuksee toi o?
korkeuden säätöä varten tuo on eli painetta kun lyö lisää niin perän pitäisi nousta. Ja noi letkut pitäisi mennä iskareiden alareunaan ja tuo mittari on omassani ainakin kiinni tuossa pyöränkotelon kylessä näkyy tuossakin kuvassa n.8mm reikä tuossa pokkauksessa. Liekkö ollut aikoinaan joku lisävaruste kun omassani suht hyvä huoltokirja ja ei mainintaa että ois iskarit vaihdettu ja tuommonen aparaatti löytyy. Kontin kannen reunassa on vielä tarra että monroe levelling system ja oliko vielä paineet merkattu millä välillä pitäs olla oisko ollut 1.5-4baria
Okei. Eli täytyy huomenna käydä laittamassa painetta sitte sinne.. Ku tuo mittari kerta iha tapissa oli. Tuota venttiiliä vähä painoin sisäänpäin, nii sieltä ilmaa kyllä ulos tuli...