Teme88 kirjoitti:
Joo kuinka helppokäyttöinen toi op-com on?
Aika helppo. Sitä voi "käyttää kylmänä" ja tutkia, että tulee valikkorakenne tutuksi. (Kylmänä = palikka ei ole kiinni autossa)
Se näyttää "kylmänä" miten valikkorakenne toimii, mutta ei vaan saa yhteyttä niihin ohjausyksiköihin, vaikka yrittäisi.
Muistat vaan sen, että "reset ECU" nappulaa et paina missään vaiheessa, jos et halua nollata ECUn asetuksia.
Esimerkiksi H Astrassa auton turvakoodi pitää ohjelmoida "ympäri autoa sinne ja tänne" jotta ajonesto toimii ja auton annetaan käynnistyä.
Teme88 kirjoitti:
Joo kuinka helppokäyttöinen toi op-com on?
Aika helppo. Sitä voi "käyttää kylmänä" ja tutkia, että tulee valikkorakenne tutuksi. (Kylmänä = palikka ei ole kiinni autossa)
Se näyttää "kylmänä" miten valikkorakenne toimii, mutta ei vaan saa yhteyttä niihin ohjausyksiköihin, vaikka yrittäisi.
Muistat vaan sen, että "reset ECU" nappulaa et paina missään vaiheessa, jos et halua nollata ECUn asetuksia.
Esimerkiksi H Astrassa auton turvakoodi pitää ohjelmoida "ympäri autoa sinne ja tänne" jotta ajonesto toimii ja auton annetaan käynnistyä.
okei, varmaan pitää valita vain fault codes
joo lehteä luin, mutta uusimmassa on vain perehdytys ohjelmointiin ja vanhemmassa vikakoodien luku noilla kiinan paskoilla.
ja astran oikea pistoke lieneen toi kässärin alla olevassa luukussa.
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma)
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin)
Moottorin ECU on vain yksi monista ohjausyksiköistä, mitä autossa on.
Tuossa valikossa ne on kaikki listattuna ja siitä voi valita mieluisen. Huomaat kyllä tuon logiikan, kunhan saat ohjelman auki.
Esimerkiksi ABSin ongelmia ei kannata koittaa lukea radiosta tai ilmastoinnista, jne..
Teme88 kirjoitti:Tuossa ekn viestin ohjeessa taitaa olla linkkinä kaikki tarvittava ohjelma, ettei op-comin mukana olevaa cd:tä tarvita?
niin voi virittää jo läppärin vikakoodien luku kuntoon, ennen kuin itse laite tulee?
läppärissä siis win 7.
astralla olen ajannut jonkin verran, kun toimii kaikki, välillä vaan palaa vikavalo. ihme juttu, olisi vaan hyvä saada siihen selvyys
Riippuu mikä versio Op-Comista sulla on ja mikä versio on tarjolla.
Eri versioita ei kuulemma parane sekottaa keskenään. Voi tulla verkonpaino palikasta.
Itse käyttäisin CD:llä olevaa "ihan varmuuden vuoksi"
Moottorin ECU on vain yksi monista ohjausyksiköistä, mitä autossa on.
Tuossa valikossa ne on kaikki listattuna ja siitä voi valita mieluisen. Huomaat kyllä tuon logiikan, kunhan saat ohjelman auki.
Esimerkiksi ABSin ongelmia ei kannata koittaa lukea radiosta tai ilmastoinnista, jne..
okei, oli mun pitää varmaan valita engine vikakoodien lukua varten?
no tuota varmaan voi harjoitella kotona ilman että palikka on kiinni autossa?
Riippuu mikä versio Op-Comista sulla on ja mikä versio on tarjolla.
Eri versioita ei kuulemma parane sekottaa keskenään. Voi tulla verkonpaino palikasta.
Itse käyttäisin CD:llä olevaa "ihan varmuuden vuoksi"
okei, oli tuon ekan viestin ohjeen mukaan vain ajurit laitteelle?
Eiköhän ne sillä onnistu, jos ei suoraan asentamalla onnistu.
Ajurin asennus ei mulla kertonut, että ajurit saatiin asennettua. Ohjelma vain loppui ja ajurit oli asentuneet.
Asennettu onnistuneeti Win 8.1 ja menestyksekkäästi luettu koodit yms vm 99 g-astrasta X18XE1 koneellisesta. Levyllä tullutta kaapelin ajuria piti käyttää. Löysin netistä aluksi uudemman mutta ei toiminut.
Mitenkähän ei tunnu löytyvän tuolta ohjelman logs-kansiosta tallentamaani livedataa Vai meneekö ne jonnekkin muualla? Olin muka tarkistavani polun että tuolla olisi pitänyt olla...
lapari kirjoitti:Asennettu onnistuneeti Win 8.1 ja menestyksekkäästi luettu koodit yms vm 99 g-astrasta X18XE1 koneellisesta. Levyllä tullutta kaapelin ajuria piti käyttää. Löysin netistä aluksi uudemman mutta ei toiminut.
Mitenkähän ei tunnu löytyvän tuolta ohjelman logs-kansiosta tallentamaani livedataa Vai meneekö ne jonnekkin muualla? Olin muka tarkistavani polun että tuolla olisi pitänyt olla...
Itelläkin ope astra G vm -99 X16SZR koneella.
Vikakoodien luku edessä, kun tänään tuli toi op-com
Edit: Ajurit ja ohjelma varmaa myös mukana tulleela cd:ltä.
nyt on asennettu läppäriä vikakoodien luku kuntoon, ajurit asensin manuaalisesti mukana tulleelta cd-ltä ja ohjelma myös sieltä.
tämä lienee oikea näkymä op-com laitteen ollessa kiinni koneessa ja irti autosta?