Nahkapenkkien maalaus
Nahkapenkkien maalaus
Onkos jollain ihan omakohtaista kokemusta nahkajakkaroiden maalauksesta? Mitä maksoi? Mistä ostit maalit? Ym. ym. Kaiken saa kertoa sillai pilkulleen. Väriehdotuksiakin saa heitellä. Sisustan väri on tällä hetkellä musta ja auto on vihreä. Valkoista olen vähän pienessä mielessä siihen haikaillut vaikka niin, että osa penkistä jää mustaksi ja osa tulisi valkeaksi. Ainoa vaan tahtoo olla siinä valkeassa, että minulla se valkea mahtaa kestää valkoisena tasan pyhättömän viikon.
Kaveri tosin ehdotti, että osa penkistä vihreäksi ja osa keltaiseksi. Tiedä sitten, mutta pitäisi sit puljata kahden eri värin kanssa. Ja siitä ei tule muuta kuitenkaan kuin sanomista.
Re: Nahkapenkkien maalaus
Kokemusta on.
Oman sisustan ehostin muutama vuosi sitten, kun oli aika räjähtäneen näköinen.
Suosittelen suuntaamaan yksin tein http://www.furnitureclinic.co.uk/Leathe ... nt_Kit.php
Itse tuolta tilasin kaikki tilpehöörit. Kittiin kuuluvaa paineilmapurkkia eivät voi lentopostina lähettää, joten todennäköisesti laittavat jotain muuta kivaa tilalle.
Itse sain hemmetin hyvää ja riittoisaa nahanhoitoainetta.
Itse säilytin alkuperäisen värin, joten lähetin mallipalan nahkaa heille ja sotkivat oikean sävyn.
Saman käsittelyn tein myös olkkarin nahkasohvaan.
Suomesta ei ainakaan tuolloin tuntunut saavan muutakuin jotain käläkäläpurkkivärejä ja ne ei kovin vakuuttaneet.
Nahan värjäys on aika monivaiheinen homma, mutta kun jaksaa lukea ohjeet läpi ja noudattaa niitä, niin ei ole mitään rakettitiedettä.
Ensin mukana tulevalla leahter prep:llä (asetoni) ja karhunkielellä hinkataan alkuperäinen pinta rikki ja sen jälkeen pyyhintä samaan tavaraan kostutetulla liinalla.
Seuraavaksi pyyhintä mukana tulevalla alcohol cleanerilla(isopropanoli).
Annetaan liukkareiden haihtua muutama tunti ja sen jälkeen pakettiin sisältyvällä sienellä hierotaan väriä pintaan, jotta sitä saa kaikkiin koloihin ja uurteisiin.
Sienellä levitetään useampi kerros ja annetaan toki aina kuivua välissä.
Kun väri on tasainen, niin mukana tulevalla kynäruiskulla levitetään vielä pari kerrosta väriä, jotta saa siistin tasaisen pinnan.
Sen kuivuttua ruiskutetaan Super seal, joka sulkee pinnan(toimii ikään kuin lakkana). Viimeisenä ruiskutetaan leather finish, joka määrittää pinnan lopullisen kiiltoasteen.
Tämän jälkeen pitäisi antaa sitten ainakin vuorokauden olla rauhassa, ennen kuin ottaa käyttöön.
E: autonpenkeissä yleensä takaosat ovat vinyyliä, mutta se ei haittaa. Nuo värit soveltuvat myös keinonahalle.
Oman sisustan ehostin muutama vuosi sitten, kun oli aika räjähtäneen näköinen.
Suosittelen suuntaamaan yksin tein http://www.furnitureclinic.co.uk/Leathe ... nt_Kit.php
Itse tuolta tilasin kaikki tilpehöörit. Kittiin kuuluvaa paineilmapurkkia eivät voi lentopostina lähettää, joten todennäköisesti laittavat jotain muuta kivaa tilalle.
Itse sain hemmetin hyvää ja riittoisaa nahanhoitoainetta.
Itse säilytin alkuperäisen värin, joten lähetin mallipalan nahkaa heille ja sotkivat oikean sävyn.
Saman käsittelyn tein myös olkkarin nahkasohvaan.
Suomesta ei ainakaan tuolloin tuntunut saavan muutakuin jotain käläkäläpurkkivärejä ja ne ei kovin vakuuttaneet.
Nahan värjäys on aika monivaiheinen homma, mutta kun jaksaa lukea ohjeet läpi ja noudattaa niitä, niin ei ole mitään rakettitiedettä.
Ensin mukana tulevalla leahter prep:llä (asetoni) ja karhunkielellä hinkataan alkuperäinen pinta rikki ja sen jälkeen pyyhintä samaan tavaraan kostutetulla liinalla.
Seuraavaksi pyyhintä mukana tulevalla alcohol cleanerilla(isopropanoli).
Annetaan liukkareiden haihtua muutama tunti ja sen jälkeen pakettiin sisältyvällä sienellä hierotaan väriä pintaan, jotta sitä saa kaikkiin koloihin ja uurteisiin.
Sienellä levitetään useampi kerros ja annetaan toki aina kuivua välissä.
Kun väri on tasainen, niin mukana tulevalla kynäruiskulla levitetään vielä pari kerrosta väriä, jotta saa siistin tasaisen pinnan.
Sen kuivuttua ruiskutetaan Super seal, joka sulkee pinnan(toimii ikään kuin lakkana). Viimeisenä ruiskutetaan leather finish, joka määrittää pinnan lopullisen kiiltoasteen.
Tämän jälkeen pitäisi antaa sitten ainakin vuorokauden olla rauhassa, ennen kuin ottaa käyttöön.
E: autonpenkeissä yleensä takaosat ovat vinyyliä, mutta se ei haittaa. Nuo värit soveltuvat myös keinonahalle.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Noh, mutta kiitos!
Osaatko suunnilleen sanoa, että kuinka paljon sulla meni sitä väriä? Mietin vaan, että kuinkahan monta kertaa tuohon mustan päälle tarviaa vetää esim. sitä valkoista, että se vanha väri ei kuulla sieltä läpi?
Mulla ei väriä kulunut juuri nimeksikään. Toki itsellä riitti etupenkeissä istuimen ja selkänojan maalaus, kun nuo taustat ovat vinyyliä. Niihin riitti putsaus.
Muistaakseni väriä oli setissä puolitoista litraa. Maalasin sillä uusiksi etu- ja takapenkit, sekä ovipahvien nahkaosat. Jäljellä sitä on varmaan litran verran vielä
Toki jos kokonaan värin vaihtaa, niin tarvitsee useamman kerroksen, jotta peittää.
Uskoisin, että tuossa sienellä levitysvaiheessa alkaa jo kolmen kerroksen jälkeen olemaan melko hyvin peitossa.
Tuo furnitureclinicin large kitti varmaan riittää kyllä.
Noita aineitahan saa tilattua sitten erikseenkin, jos joku loppuu kesken tai projekti muuten vaan laajenee
Muistaakseni väriä oli setissä puolitoista litraa. Maalasin sillä uusiksi etu- ja takapenkit, sekä ovipahvien nahkaosat. Jäljellä sitä on varmaan litran verran vielä
Toki jos kokonaan värin vaihtaa, niin tarvitsee useamman kerroksen, jotta peittää.
Uskoisin, että tuossa sienellä levitysvaiheessa alkaa jo kolmen kerroksen jälkeen olemaan melko hyvin peitossa.
Tuo furnitureclinicin large kitti varmaan riittää kyllä.
Noita aineitahan saa tilattua sitten erikseenkin, jos joku loppuu kesken tai projekti muuten vaan laajenee
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tunning fi lehdessä 6/2011 oli juttu nahkapenkkien kunnostuksesta ja tuossa rinkula foorumilta hyvä topicci aiheesta http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ff&t=47646
GSI-The Real Thing & ST wagon
Tuo pirkkamersufoorumin topicci käsitteli lähinnä nahanhoitoa, ei niinkään värin vaihtamista tai uudelleen pinnoittamista. Toki hyvää asiaa siellä ja vinkkejä nahkasisustan ylläpitoon ja elvytykseen.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28920.375
Tuolla vaihtuu väri sivun 26 paikkeilla.
Tuolla vaihtuu väri sivun 26 paikkeilla.
Nythän se ei enää puutu kuin värit ja motivaatio
Hyvin on suunniteltu, joten sehän on jo puoliksi tehty.