Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Niin, tuollaisen asentamisen kanssa olen nyt vähän vastatuulessa. Kolme eri merkkiä edustavaa stefaa olen tuhonnut yrittäessäni sellaista asentaa, mut ei mene niin ei. Kaksi alkoi kanittaa reunaan ja meni vinoksi ja yksi hajosi sisemmältä kehältä
Yksikään näistä ei tosin ollut ehta elring.
Mikäs on väellä ollut tekniikkana & temppuna noita asennellessa? Mikäs muu on kelvollista kamaa tuon elringin lisäksi?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Ile__ kirjoitti:Mä viime kesänä naputelin kumivasaralla takastefan paikalleen, meni ongelmitta. Stefa oli orkkis GM.
Juu, eilen laitoin lopulta orkkiksen tilaten. Maksoi saman verran kuin neljä halpaa tarvikestefaa
Mut tuota en sitten enää halua tuhota. Halpikset ei pitäneet ajatuksesta kun yritin nätisti naputella niin että vanha stefa oli välissä iskuja vaimentamassa, vääntyivät.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Eikö mene, jos laittaa jonkun sopivan laakerikoolin tai paksun holkin väliin ja kumivasaralla naputtelee varovasti ? Rasvaa tietenkin huuliin runsaasti, että ei kuumene heti pilalle ennenkuin voitelu lähtee pelaamaan.
Mulla oli joku turkkilainen/espanjalainen tarvikestefa joka oli 1mm liian iso ulkokehältään vaikka millimitat oli kyljessä oikein. Ei muuten menny paikalleen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Juho M-P kirjoitti:Mulla oli joku turkkilainen/espanjalainen tarvikestefa joka oli 1mm liian iso ulkokehältään vaikka millimitat oli kyljessä oikein. Ei muuten menny paikalleen.
En noita mittaillut, mutta osassa noista tuli kyllä vahvasti sellainen fiilis että tässä sullotaan nyt neliön mallista palikkaa kolmion malliseen reikään.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
No niin. Neljäs kerta toden sanoi. Sain käsiini alkuperäisen elring stefan ja löysin melkoisen pätevän apuvälineen tehtävään:
Eli tallilta löytyy öljynsuodatin-avain satsi ja sieltä osui käteen juuri sopivan halkaisijan omaava kuppiavain. Siihen kehälle sitten vain vanha stefa kiinni, kevyt naputtelu ja johan holahti kuin isä äitiin.
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH