1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Varmaan riippuu kuinka pitkäksi ohjuri jää lyhennyksen jälkeen. Joissakin kansissa kyllä kärsii vinguttaa sen kanavan tasalle
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Onko joku käyttäny näissä koneissa isompia venttiilejä? Ja mistä autosta?
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Mä tilasin Risseltä ihan mallikohtaiset imuventtiilit.
der OPelVEctra -Technic, die begeistert.
Imu venoja näytti olevan, mutta entä pako? Ja tietty jos jostain sais huokeammalla hinnalla 
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Oli siellä 0,5mm isommat pakovenatkin myynnissä.
Itse en pakoventtiilejä laittanut isompia, kun isot pojat on puhuneet niiden vakioiden koon riittävän pitkälle virityskäytössäkin.
Itse en pakoventtiilejä laittanut isompia, kun isot pojat on puhuneet niiden vakioiden koon riittävän pitkälle virityskäytössäkin.
Juu, eräs kilpamoottoreita tekevä totesi Opeleiden pakopuolen olevan lähes aina liian iso.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Tilasitko myös sieltä jouset,nostajat yms muut sälät vai käytitkö vakio tai jonkun muun lafkan tekeleitä?Opve kirjoitti:Oli siellä 0,5mm isommat pakovenatkin myynnissä.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Mä tilasin dbilasilta nokan, jouset ja säädettävän nokkapyörän. Nostajat ja keinut ovat muistaakseni tarvike mallia...JokkeJ kirjoitti:Tilasitko myös sieltä jouset,nostajat yms muut sälät vai käytitkö vakio tai jonkun muun lafkan tekeleitä?Opve kirjoitti:Oli siellä 0,5mm isommat pakovenatkin myynnissä.
Muistatko millä asteilla nokka oli? Oon koittanu tässä kattella eri paikoista sen enempää niistä ymmärtämättä mutta tehoalue jossain 1000 - 6000 kiekan välillä kaiketi hyvä siviili liikenteeseen.
Onko joku kokeillu vapari koneissa noita erinlaisia pinnotteita palotilassa tai venttiileissä? Mahtaako olla sen suurempaa hyötyä kuitenkaan kun ei mikään viriviri kisakone tosta oo tulossa.
Onko joku kokeillu vapari koneissa noita erinlaisia pinnotteita palotilassa tai venttiileissä? Mahtaako olla sen suurempaa hyötyä kuitenkaan kun ei mikään viriviri kisakone tosta oo tulossa.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Se oli "19G" 272/272 ja nostoo 11,5mm. ns. "katunokka" Toimi muistaakseni vakio jousilla. Tää on mukavan oloinen, kun vetää koko alueella. En muista menikö jopa päästöistä vakio boksilla läpi. Nyt säädettävällä boksilla menee kyllä helposti...JokkeJ kirjoitti:Muistatko millä asteilla nokka oli? Oon koittanu tässä kattella eri paikoista sen enempää niistä ymmärtämättä mutta tehoalue jossain 1000 - 6000 kiekan välillä kaiketi hyvä siviili liikenteeseen.
Mulla ei oo kokemusta pinnotteista, mutta veikkaanpa ettei oo mainittavaa hyötyä siiviililiikenteessä...
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=196AST14K&a=i
Ite oon miettiny tollasta kittiä mis olit tarvittavat sälät mukana. Noitten nokkien asteita en löytäny mistään, mutta toi olis varmaan passeli katukäyttöön ainakin ton "Power Band 1000>6000" Mukaan.
Ite oon miettiny tollasta kittiä mis olit tarvittavat sälät mukana. Noitten nokkien asteita en löytäny mistään, mutta toi olis varmaan passeli katukäyttöön ainakin ton "Power Band 1000>6000" Mukaan.
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Power Band: 1000-6000
Cam Lift: 7.49mm
Valve Lift: 12.64mm
Duration Inlet/Exhaust: 272 Degrees
Timing Figures: 26/66 66/26
Inlet Timing @ Full Lift: 110 Degrees
Valve Clearance: 0.00mm
Siinä sen tiedot on. Varmaan ihan ok setti!
Cam Lift: 7.49mm
Valve Lift: 12.64mm
Duration Inlet/Exhaust: 272 Degrees
Timing Figures: 26/66 66/26
Inlet Timing @ Full Lift: 110 Degrees
Valve Clearance: 0.00mm
Siinä sen tiedot on. Varmaan ihan ok setti!
C20ne alakerran päälle c18xe kansi
En suoralta kädeltä löytänyt haulla niin kysyn tässä kun mulla on tollainen projekti menossa niin minkäs jakohihna mahtais olla sopiva vesipumppukiristyksellä vai joutuuko virittelemään sen uudemman mallisessa olevan kiristinrullan ni saa c18xe oman jakohihnan sopimaan?
Alahammaspyörä tarvii vaihtaa 16 tappisesta mutta tietääkseni muuten pitäis mennä heittämällä.
Alakerrassa jo c20xe männät ja kanget paikallaan ni pitäis venttiilinkolojen puolestakin mennä heittämällä.
A corsan keulalle tulossa tollanen moottori tuplilla ja jakaja nokan päähän.
Alahammaspyörä tarvii vaihtaa 16 tappisesta mutta tietääkseni muuten pitäis mennä heittämällä.
Alakerrassa jo c20xe männät ja kanget paikallaan ni pitäis venttiilinkolojen puolestakin mennä heittämällä.
A corsan keulalle tulossa tollanen moottori tuplilla ja jakaja nokan päähän.
Onko varmasit venttiilien lovet oikealla kohdalla männissä? En tiedä c18xe kannesta mutta ainakin X20XEV kannessa on venat eri kohdalla kuin C20XE.
Huomasin tänää et ykk merkki heittää n.10-15 astetta. Xe männätja veivit paiskasin paikallleen niin tuli tutkittua että jääkö tasalle vai meneekö yli. Kun siitäkin ollaan täällä väitelty..
no nolla kohdassa ollaan kyllä tasalla mut saa ne ylikin tulemaan..