Op-Com vikakoodinlukija

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Nizuxiini
OCF Member 2019

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

Bäri kirjoitti:niin tyssää siihen kun näytöllä lukee asenna usb driver..?
Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? Laitehallinnasta etit sen op-comin portin, asennat ajurin siitä Drivers kansiosta joka sulta löytyy sieltä op-comin tiedostosta jonka oot ladannut?
Kokeileppas tota.
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
Bäri
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Bäri »

Nizuxiini kirjoitti:
Bäri kirjoitti:niin tyssää siihen kun näytöllä lukee asenna usb driver..?
Mikä käyttöjärjestelmä sulla on? Laitehallinnasta etit sen op-comin portin, asennat ajurin siitä Drivers kansiosta joka sulta löytyy sieltä op-comin tiedostosta jonka oot ladannut?
Kokeileppas tota.
Win7 on läppärissä. Tosta ohjelmasta minkä latasin netistä puuttu osa ajureista... Täytyy etsiä uus, onko kukaan ladannut noita netistä ja mistähän löytäis toimivan? Ai että mä oon kädetön näitten kanssa :D
Nizuxiini
OCF Member 2019

Katos tuosta ekan viestin linkistä tuo ohje, se vie toiselle sivulle johon on tunnus ja s-sana siinä alapuolella..
Sieltä saa aika hyvät ohjeet. :thumbsup:
Et oo ainoo kädetön, Lurttinen laitto mulle win 8 toimimaan tuon op-comin. :lol: :lol:
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Sportive »

Olen tuossa yrittänyt epätoivoisesti saada op-comia toimimaan. Ensin win7 ja nyt asensin sitten xp:n mutta ei vaan toimi.
Tämmöstä herjaa heittää:
Kuva

Yhteys kuitenkin op-comiin ilmeisesti toimii?
Kuva

Mitäs kannattaa seuraavana kokeilla?
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Kasa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kasa »

Nizuxiini kirjoitti:Katos tuosta ekan viestin linkistä tuo ohje, se vie toiselle sivulle johon on tunnus ja s-sana siinä alapuolella..
Sieltä saa aika hyvät ohjeet. :thumbsup:
Et oo ainoo kädetön, Lurttinen laitto mulle win 8 toimimaan tuon op-comin. :lol: :lol:
Mitäköhän se Lurttinen teki koneelles, ku mä en saa op-comia millään toimii omassa w8.1:ssä. Ei saa yhteyttä palikkaan, vaikka mitä yritän. Ohjainohjelmiston päivityksessä herjaa, et "asennuksessa tapahtui virhe. Tiedoston hajautusarvoa ei ole määritetyssä luettelotiedostossa. Tiedosto on luultavasti vioittunut tai sitä on käsitelty luvatta."

Käytössä op-com 090821d, joka toimii taas XP:ssä ihan hyvin. Kiinnostaisi kuiten saada tässä nykyisessäkin käyttiksessä toimimaan. Oliskohan joku toinen ohjelmaversio parempi?

EDIT: Tää ei ole todellista!!! Hiukan taas säädin niitä näitä ja kas....ohjelma toimii W8.1:ssä :) ....hohhoijaa taas näitä :bonk:

Edit2: Nizuxiini, mikä ohjelmaversio sulla on käytössä?
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Nizuxiini
OCF Member 2019

Kasa kirjoitti: Nizuxiini, mikä ohjelmaversio sulla on käytössä?
Mä en enää muista mikä mulla tässä oli, sain sen jo sotkettua ettei se enään toimi. :D Käytän muijan miniläppiä jossa on Xp niin saan sillä omatoimisesti luettua. Laita Lurttiselle yv;tä kun näyt olevan Treelta kanssa..
Uskon että auttaa. ;)
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Ideoita? Tai mistä voin ostaa uuden op-comin joka toimii 100% varmasti xp:ssä?
Sportive kirjoitti:Olen tuossa yrittänyt epätoivoisesti saada op-comia toimimaan. Ensin win7 ja nyt asensin sitten xp:n mutta ei vaan toimi.
Tämmöstä herjaa heittää:
Kuva

Kuva

Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Kasa
'Senator'
'Senator'

Sportive kirjoitti:Ideoita? Tai mistä voin ostaa uuden op-comin joka toimii 100% varmasti xp:ssä?
Sportive kirjoitti:Olen tuossa yrittänyt epätoivoisesti saada op-comia toimimaan. Ensin win7 ja nyt asensin sitten xp:n mutta ei vaan toimi.
Tämmöstä herjaa heittää:
Kuva

Kuva

Käy lataamassa op-com -softaversio 090821d tuolta http://op-com.weebly.com/downloads.html Mulla tuo toimii XP:ssä hyvin ja jos et saa toimii, niin katotaan miten saan mulla olevan version sulle sitten.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Samaa herjaa tuollakin versiolla, kait se pitää luovuttaa kun tosiaan windowssista lähtien asentanu uudestaan. Mutta ei vaan toimi :banghead:
Kasa kirjoitti:
Sportive kirjoitti:Ideoita? Tai mistä voin ostaa uuden op-comin joka toimii 100% varmasti xp:ssä?
Tämmöstä herjaa heittää:
Kuva

Kuva

Käy lataamassa op-com -softaversio 090821d tuolta http://op-com.weebly.com/downloads.html Mulla tuo toimii XP:ssä hyvin ja jos et saa toimii, niin katotaan miten saan mulla olevan version sulle sitten.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Kasa
'Senator'
'Senator'

Sportive kirjoitti:Samaa herjaa tuollakin versiolla, kait se pitää luovuttaa kun tosiaan windowssista lähtien asentanu uudestaan. Mutta ei vaan toimi :banghead:
Hmmmm...ihan maalaisjärjellä ajateltuna ja tota ekaa kuvaa katsottuani, ni sehän herjaa jotain ongelmaa Log Viewer.exe:ssä. Taas alemman kuvan mukaan yhteys mokkulaan kyllä muodostuu. Eli ongelma on tossa Log Viewerissä, mutta mikä? Onkohan toi esim. se, joka muodostaa yhteyden/lukee/etc. mokkulan ja auton välillä? Mulla on todella hämärä mielikuva siitä, että olis sama ongelma ollu joskus itelläkin kauan sitten.

Jos sulla on siis xp käytössä, niin itse tein asennuksen silleen, että purin pakatun tiedoston kansioon C:\OP-COM_EN, tuplaklikkasin kuvaketta OP-COM090821D_EN-OK ja ohjelma käynnisty sillä ja tein sit tästä kuvakkeesta työpöydälle pikakuvakkeen. Voi herjata ajureista, mutta ne hain valitsemalla manuaalisesti tuon ensiksi purkamani kansion. Joskus kun kokeilin monia versioita ohjelmasta, niin etsin sit kaikki op-comiin liittyvät ylimääräiset tiedostot ja poistin ne.

Tai jos joku palikan omaava palstalainen olis sun lähistöllä ja pääsisit testaa toisella palikalla, niin sekin vois selkeyttää asiaa.

Edit: Hmmmm.....etsinpä huvikseni omalta koneelta tota Log Viewer.exe:ä ja kone löysikin yhden sellaisen. Mutta sepäs olikin toooodella vanhasta versiosta ja tästä nykyisestä käyttämästäni versiosta sitä ei löytynyt. Kokeiles heivata kaikki kansiot, mitä op-comiin liittyen löydät ja kokeile OP-COM 090821d -versiota uudelleen. Jos haluut multa ton version, niin laita yv:llä meiliosoittees, ni laitan ton tulee. Se on vajaa 5MB suuri.
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Suuret kiitokset Kasa, nyt näyttää erittäin lupaavalta :worship: Autossa en ole vielä testannu mutta näyttäis toimivan nyt!
Kasa kirjoitti:
Sportive kirjoitti:Samaa herjaa tuollakin versiolla, kait se pitää luovuttaa kun tosiaan windowssista lähtien asentanu uudestaan. Mutta ei vaan toimi :banghead:
Hmmmm...ihan maalaisjärjellä ajateltuna ja tota ekaa kuvaa katsottuani, ni sehän herjaa jotain ongelmaa Log Viewer.exe:ssä. Taas alemman kuvan mukaan yhteys mokkulaan kyllä muodostuu. Eli ongelma on tossa Log Viewerissä, mutta mikä? Onkohan toi esim. se, joka muodostaa yhteyden/lukee/etc. mokkulan ja auton välillä? Mulla on todella hämärä mielikuva siitä, että olis sama ongelma ollu joskus itelläkin kauan sitten.

Jos sulla on siis xp käytössä, niin itse tein asennuksen silleen, että purin pakatun tiedoston kansioon C:\OP-COM_EN, tuplaklikkasin kuvaketta OP-COM090821D_EN-OK ja ohjelma käynnisty sillä ja tein sit tästä kuvakkeesta työpöydälle pikakuvakkeen. Voi herjata ajureista, mutta ne hain valitsemalla manuaalisesti tuon ensiksi purkamani kansion. Joskus kun kokeilin monia versioita ohjelmasta, niin etsin sit kaikki op-comiin liittyvät ylimääräiset tiedostot ja poistin ne.

Tai jos joku palikan omaava palstalainen olis sun lähistöllä ja pääsisit testaa toisella palikalla, niin sekin vois selkeyttää asiaa.

Edit: Hmmmm.....etsinpä huvikseni omalta koneelta tota Log Viewer.exe:ä ja kone löysikin yhden sellaisen. Mutta sepäs olikin toooodella vanhasta versiosta ja tästä nykyisestä käyttämästäni versiosta sitä ei löytynyt. Kokeiles heivata kaikki kansiot, mitä op-comiin liittyen löydät ja kokeile OP-COM 090821d -versiota uudelleen. Jos haluut multa ton version, niin laita yv:llä meiliosoittees, ni laitan ton tulee. Se on vajaa 5MB suuri.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Sportive
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Ja toimiihan se nyt autoon liitettynäkin. Pystyykö tuolla op-comilla laittamaan päivämäärän ja ajan oikeaksi, kun soitin on vaihdettu?
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Kasa
'Senator'
'Senator'

Sportive kirjoitti:Ja toimiihan se nyt autoon liitettynäkin. Pystyykö tuolla op-comilla laittamaan päivämäärän ja ajan oikeaksi, kun soitin on vaihdettu?
Hyvä, että toimii :peukku: ! Vastausta kysymykseesi en osaa sanoa.
mipele
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mipele »

Moikka!

Kylläpä kävi vietävän huono tuuri... Tilasin DX :stä tuon op-com lukijan ja 1,5 kuukautta meni kunnes paketin sain. Oli loppu DX :stä ja joutui odottelemaan tovin että saavat tavaraa.

No paketti vihdoin saapui, kuoret auki ja asentamaan. Ja samantien toteamaan että P****... Usb portiin tökkääminen ei saanut mitään reaktiota aikaiseki, ilmeisesti usb comm chip op-comin päästä pimeänä tai huono liitos. Usb kaapeli tuli mitattua ja toistakin kokeiltua, ilman mitään apua. Myöskään xp -läppärillä ei onnea. Purkki kuollut kuin kivi. No, kokeilin vielä laittaa autoon ja siinä syttyi sentäs power valo mutta edelleenkään ei yhteys pelannut läppärille. Ei tunnista tai reagoi usb liitäntään mitenkään.

No, ei muuta kuin kamat takaisin pakettiin ja kiinaan, harmituksen kera... Olisi ollut mukava Zafiran logiikkaa tarkastella mutta ehkä joskus sitten kun saavat toimivan pelin lähetetyksi.
#1 Zafira B 1.8 (Z18XER) -06
#2 Vectra C 1.8 (Z18XE) -04
temetsy
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja temetsy »

mipele kirjoitti:Moikka!

Kylläpä kävi vietävän huono tuuri... Tilasin DX :stä tuon op-com lukijan ja 1,5 kuukautta meni kunnes paketin sain. Oli loppu DX :stä ja joutui odottelemaan tovin että saavat tavaraa.

No paketti vihdoin saapui, kuoret auki ja asentamaan. Ja samantien toteamaan että P****... Usb portiin tökkääminen ei saanut mitään reaktiota aikaiseki, ilmeisesti usb comm chip op-comin päästä pimeänä tai huono liitos. Usb kaapeli tuli mitattua ja toistakin kokeiltua, ilman mitään apua. Myöskään xp -läppärillä ei onnea. Purkki kuollut kuin kivi. No, kokeilin vielä laittaa autoon ja siinä syttyi sentäs power valo mutta edelleenkään ei yhteys pelannut läppärille. Ei tunnista tai reagoi usb liitäntään mitenkään.

No, ei muuta kuin kamat takaisin pakettiin ja kiinaan, harmituksen kera... Olisi ollut mukava Zafiran logiikkaa tarkastella mutta ehkä joskus sitten kun saavat toimivan pelin lähetetyksi.
Mukavaa rohkaisua kun oma tulossa samasta paikkaa ja ties kuinka monennetta päivää tilana "order processing" :D
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Vastaa Viestiin